Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga)

U referatu se, analizom modela uvrštavanja sintaktičkih komponenata u rečenicu, analizira odnos između jezične i komunikacijske kompetencije u procesu učenja stranoga jezika. Hrvatski i slovenski odabrani su zbog svoje genetske, tipološke i kontaktne srodnosti, a red riječi jedan je od najslabije op...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314799/Details
Matična publikacija: Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika : zbornik radova sa savjetovanja
Zagreb ; Rijeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku ; Graftrade, 2004
Glavni autori: Peti-Stantić, Anita (-), Tirgušek, Matjeka (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02438naa a2200229uu 4500
008 131111s2004 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)218029 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Peti-Stantić, Anita 
245 1 0 |a Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga) /  |c Peti-Stantić, Anita ; Tirgušek, Matjeka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The order of syntactic components as a contrastive problem in foreign language teaching (on the example of Croatian and Slovenian languages) 
300 |a 385-396  |f str. 
520 |a U referatu se, analizom modela uvrštavanja sintaktičkih komponenata u rečenicu, analizira odnos između jezične i komunikacijske kompetencije u procesu učenja stranoga jezika. Hrvatski i slovenski odabrani su zbog svoje genetske, tipološke i kontaktne srodnosti, a red riječi jedan je od najslabije opisanih problema sintaktičkoga opisa obaju jezika. U tu je svrhu među studentima (kojima je hrvatski materinji, a slovenski strani) provedeno istraživanje metodom upitnika. Dobiveni su rezultati osnova za tumačenje odnosa između razumijevanja modela uvrštavanja klitika i sposobnosti korištenja toga modela. Osnovni cilj istraživanja je pokazati ograničenja koja proizlaze iz strukture ponuđenih gramatičkih opisa reda riječi i upozoriti da je to ona vrsta lingvističkih informacija koje moraju biti uključene u učenje jezika. Upravo se zbog toga u radu ističe nužnost primjene funkcionalno usmjerene i na komunikacijskim načelima zasnovane nastave, jer je samo na taj način moguće postići stvarnu komunikacijsku kompetenciju. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130488 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a red riječi, stilistika, pragmatika, jezična kompetencija, komunikacijska kompetencija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a word order, stylistics, pragmatics, language competence, communicative competence  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Tirgušek, Matjeka  |4 aut 
773 0 |a Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika (17.-18.05.2002. ; Opatija, Hrvatska)  |t Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika : zbornik radova sa savjetovanja  |d Zagreb ; Rijeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku ; Graftrade, 2004  |n Stolac, Diana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris  |z 953-6839-25-3  |g str. 385-396 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad 
999 |c 314799  |d 314797