Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga)
U referatu se, analizom modela uvrštavanja sintaktičkih komponenata u rečenicu, analizira odnos između jezične i komunikacijske kompetencije u procesu učenja stranoga jezika. Hrvatski i slovenski odabrani su zbog svoje genetske, tipološke i kontaktne srodnosti, a red riječi jedan je od najslabije op...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314799/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika : zbornik radova sa savjetovanja Zagreb ; Rijeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku ; Graftrade, 2004 |
Glavni autori: | Peti-Stantić, Anita (-), Tirgušek, Matjeka (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02438naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2004 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)218029 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Peti-Stantić, Anita | |
245 | 1 | 0 | |a Red sintaktičkih komponenata kao kontrastivni problem u nastavi stranih jezika (na primjeru hrvatskoga i slovenskoga) / |c Peti-Stantić, Anita ; Tirgušek, Matjeka. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The order of syntactic components as a contrastive problem in foreign language teaching (on the example of Croatian and Slovenian languages) | |
300 | |a 385-396 |f str. | ||
520 | |a U referatu se, analizom modela uvrštavanja sintaktičkih komponenata u rečenicu, analizira odnos između jezične i komunikacijske kompetencije u procesu učenja stranoga jezika. Hrvatski i slovenski odabrani su zbog svoje genetske, tipološke i kontaktne srodnosti, a red riječi jedan je od najslabije opisanih problema sintaktičkoga opisa obaju jezika. U tu je svrhu među studentima (kojima je hrvatski materinji, a slovenski strani) provedeno istraživanje metodom upitnika. Dobiveni su rezultati osnova za tumačenje odnosa između razumijevanja modela uvrštavanja klitika i sposobnosti korištenja toga modela. Osnovni cilj istraživanja je pokazati ograničenja koja proizlaze iz strukture ponuđenih gramatičkih opisa reda riječi i upozoriti da je to ona vrsta lingvističkih informacija koje moraju biti uključene u učenje jezika. Upravo se zbog toga u radu ističe nužnost primjene funkcionalno usmjerene i na komunikacijskim načelima zasnovane nastave, jer je samo na taj način moguće postići stvarnu komunikacijsku kompetenciju. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130488 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a red riječi, stilistika, pragmatika, jezična kompetencija, komunikacijska kompetencija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a word order, stylistics, pragmatics, language competence, communicative competence |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Tirgušek, Matjeka |4 aut | |
773 | 0 | |a Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika (17.-18.05.2002. ; Opatija, Hrvatska) |t Suvremena kretanja u nastavi stranih jezika : zbornik radova sa savjetovanja |d Zagreb ; Rijeka : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku ; Graftrade, 2004 |n Stolac, Diana ; Ivanetić, Nada ; Pritchard, Boris |z 953-6839-25-3 |g str. 385-396 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Nista |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad | ||
999 | |c 314799 |d 314797 |