Interkulturalni kurikulum i/ili obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina
Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upozna...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314942/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima Novi Sad : Pedagoški zavod Vojvodine, 2005 |
Glavni autor: | Hrvatić, Neven (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02904naa a2200217uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2005 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)251310 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Hrvatić, Neven | |
245 | 1 | 0 | |a Interkulturalni kurikulum i/ili obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina / |c Hrvatić, Neven. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Intercultural Curriculum and/or Education in Languages of National Minorities | |
300 | |a 63-73 |f str. | ||
520 | |a Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnog pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnog dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Pojam "interkulturalnog", podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. U multikulturalnom okružju novu ulogu ima i učitelj, koji nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj sastavni je dio nacionalnog odgojno-obrazovnog sustava, a zbog povijesnih i kulturnih posebnosti primjenjuju se različiti modeli. Koncepcija interkulturalnog odgoja i obrazovanja određena je, u velikoj mjeri, nastavnim sadržajima, modelima, strategijama...- interkulturalnog kurikuluma, a prema kulturnoj integraciji i implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi, gdje obrazovanje na manjinskim jezicima predstavlja njezin sastavni i nezaobilazni dio. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130489 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a interkulturalni odgoj i obrazovanje, nacionalne manjine, interkulturalni kurikulum, obrazovanje na manjinskim jezicima |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a intercultural upbringing and education, national minorities, intercultural curriculum, education in languages of national minorities |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima (22.4.-23.4.2005. ; Novi Sad, Vojvodina, Srbija) |t Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima |d Novi Sad : Pedagoški zavod Vojvodine, 2005 |n Toldi, Eva |g str. 63-73 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Recenzija |z Znanstveni - Plenarno - CijeliRad | ||
999 | |c 314942 |d 314940 |