Interkulturalni kurikulum i/ili obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina

Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upozna...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314942/Details
Matična publikacija: Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima
Novi Sad : Pedagoški zavod Vojvodine, 2005
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02904naa a2200217uu 4500
008 131111s2005 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)251310 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Interkulturalni kurikulum i/ili obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina /  |c Hrvatić, Neven. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Intercultural Curriculum and/or Education in Languages of National Minorities 
300 |a 63-73  |f str. 
520 |a Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnog pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnog dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Pojam "interkulturalnog", podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. U multikulturalnom okružju novu ulogu ima i učitelj, koji nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj sastavni je dio nacionalnog odgojno-obrazovnog sustava, a zbog povijesnih i kulturnih posebnosti primjenjuju se različiti modeli. Koncepcija interkulturalnog odgoja i obrazovanja određena je, u velikoj mjeri, nastavnim sadržajima, modelima, strategijama...- interkulturalnog kurikuluma, a prema kulturnoj integraciji i implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi, gdje obrazovanje na manjinskim jezicima predstavlja njezin sastavni i nezaobilazni dio. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130489 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a interkulturalni odgoj i obrazovanje, nacionalne manjine, interkulturalni kurikulum, obrazovanje na manjinskim jezicima  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a intercultural upbringing and education, national minorities, intercultural curriculum, education in languages of national minorities  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima (22.4.-23.4.2005. ; Novi Sad, Vojvodina, Srbija)  |t Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima  |d Novi Sad : Pedagoški zavod Vojvodine, 2005  |n Toldi, Eva  |g str. 63-73 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Plenarno - CijeliRad 
999 |c 314942  |d 314940