|
|
|
|
LEADER |
03200naa a2200217uu 4500 |
008 |
131111s2006 xx 1 hrv|d |
035 |
|
|
|a (CROSBI)264007
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFF
|b hrv
|c HR-ZaFF
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|a Lauri Korajlija, Anita
|
245 |
1 |
0 |
|a Pefekcionizam u školskom okruženju /
|c Lauri Korajlija, Anita.
|
246 |
3 |
|
|i Naslov na engleskom:
|a Perfectionism in school settings
|
300 |
|
|
|f str.
|
520 |
|
|
|a Pojam perfekcionizam vrlo je često korišten u svakodnevnom životu. Možda je najpoznatija uzrečica "Nitko nije savršen" iako se čini da svi to pokušavaju biti. U kliničkoj praksi perfekcionizam se veže uz veliki broj psihičkih poremećaja i na njega se gleda prvenstveno kao na nepoželjnu osobinu koja može biti čimbenik ranjivosti za depresiju, anksioznost, opsesivno-kompulzivan poremećaj, poremećaje hranjenja i sl. U posljednje vrijeme pažnja istraživača i praktičara usmjerena je na ispitivanje razvoja perfekcionizma i njegovih posljedica u dječjoj dobi. Pi tome je posebna pažnja usmjerena na posljedice perfekcionizma u školskom okruženju. Želja za savršenstvom može voditi do visokog uspjeha ali i do neuspjeha. Perfekcionizam je različit od izvrsnosti i djeca perfekcionisti nisu nikad u potpunosti zadovoljna sobom. Nije poteškoća u postavljaju visokih standarda već u činjenici da ta djeca ne mogu prihvatiti pogreške kao logičnu posljedicu učenja. Perfekcionisti često imaju loš uspjeh jer su usmjereniji na izbjegavanje pogrešaka nego na sam proces učenja, a moguće ih je identificirati promatranjem njihovog ponašanja u razredu i razgovorom o navikama koje ometaju njihovo sudjelovanje u radu i ispunjavanje zadataka. Djeca perfekcionisti su iznimno samokritična i imaju nerealno visoka očekivanja, visoko su anksiozna, žale se na glavobolje ili neke druge smetnje tijekom izvršavanja zadataka, sklona su izbjegavanju stresnih situacija i teških zadataka, a samoevaluacija ima je određena percipiranim uspjehom. Rad s djecom perfekcionistima uključuje istovremeno i rad s njihovim roditeljima i nastavnicima. Djecu treba naučiti da je škola mjesto na kojem se uče vještine i znanja, a ne mjesto na kojem se oni samo demostriraju, da su pogreške normalne, očekivane i ponekad nužne za proces učenja, da nema razloga da misle lošije o sebi ili se boje odbijanja ili kazne samo zato što su pogriješili. Nastavnike je potrebno upoznati s perfekcionizmom i njegovim posljedicama, te mogućim utjecajem nastavnih metoda na razvoj i održavanje perfekcionizma. Rad s roditeljima također uključuje edukaciju o perfekcionizmu i njegovim posljedicama te način na koji roditeljski stil odgoja potiče i održava perfekcionoističke težnje kod djece.
|
536 |
|
|
|a Projekt MZOS
|f 0130494
|
546 |
|
|
|a HRV
|
690 |
|
|
|a 5.06
|
693 |
|
|
|a perfekcionizam, učenici, učitelji, školsko okruženje
|l hrv
|2 crosbi
|
693 |
|
|
|a perfectionism, students, teachers, school setting
|l eng
|2 crosbi
|
773 |
0 |
|
|a 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije (26.-29.04.2006. ; Zagreb, Hrvatska)
|t 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije, Zagreb, 2006
|
942 |
|
|
|c RZB
|u 1
|v DomRecenzija
|z Strucni - Predavanje - Sazetak
|
999 |
|
|
|c 315005
|d 315003
|