Pefekcionizam u školskom okruženju

Pojam perfekcionizam vrlo je često korišten u svakodnevnom životu. Možda je najpoznatija uzrečica "Nitko nije savršen" iako se čini da svi to pokušavaju biti. U kliničkoj praksi perfekcionizam se veže uz veliki broj psihičkih poremećaja i na njega se gleda prvenstveno kao na nepoželjnu oso...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315005/Details
Matična publikacija: 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije, Zagreb, 2006
Glavni autor: Lauri Korajlija, Anita (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03200naa a2200217uu 4500
008 131111s2006 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)264007 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Lauri Korajlija, Anita 
245 1 0 |a Pefekcionizam u školskom okruženju /  |c Lauri Korajlija, Anita. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Perfectionism in school settings 
300 |f str. 
520 |a Pojam perfekcionizam vrlo je često korišten u svakodnevnom životu. Možda je najpoznatija uzrečica "Nitko nije savršen" iako se čini da svi to pokušavaju biti. U kliničkoj praksi perfekcionizam se veže uz veliki broj psihičkih poremećaja i na njega se gleda prvenstveno kao na nepoželjnu osobinu koja može biti čimbenik ranjivosti za depresiju, anksioznost, opsesivno-kompulzivan poremećaj, poremećaje hranjenja i sl. U posljednje vrijeme pažnja istraživača i praktičara usmjerena je na ispitivanje razvoja perfekcionizma i njegovih posljedica u dječjoj dobi. Pi tome je posebna pažnja usmjerena na posljedice perfekcionizma u školskom okruženju. Želja za savršenstvom može voditi do visokog uspjeha ali i do neuspjeha. Perfekcionizam je različit od izvrsnosti i djeca perfekcionisti nisu nikad u potpunosti zadovoljna sobom. Nije poteškoća u postavljaju visokih standarda već u činjenici da ta djeca ne mogu prihvatiti pogreške kao logičnu posljedicu učenja. Perfekcionisti često imaju loš uspjeh jer su usmjereniji na izbjegavanje pogrešaka nego na sam proces učenja, a moguće ih je identificirati promatranjem njihovog ponašanja u razredu i razgovorom o navikama koje ometaju njihovo sudjelovanje u radu i ispunjavanje zadataka. Djeca perfekcionisti su iznimno samokritična i imaju nerealno visoka očekivanja, visoko su anksiozna, žale se na glavobolje ili neke druge smetnje tijekom izvršavanja zadataka, sklona su izbjegavanju stresnih situacija i teških zadataka, a samoevaluacija ima je određena percipiranim uspjehom. Rad s djecom perfekcionistima uključuje istovremeno i rad s njihovim roditeljima i nastavnicima. Djecu treba naučiti da je škola mjesto na kojem se uče vještine i znanja, a ne mjesto na kojem se oni samo demostriraju, da su pogreške normalne, očekivane i ponekad nužne za proces učenja, da nema razloga da misle lošije o sebi ili se boje odbijanja ili kazne samo zato što su pogriješili. Nastavnike je potrebno upoznati s perfekcionizmom i njegovim posljedicama, te mogućim utjecajem nastavnih metoda na razvoj i održavanje perfekcionizma. Rad s roditeljima također uključuje edukaciju o perfekcionizmu i njegovim posljedicama te način na koji roditeljski stil odgoja potiče i održava perfekcionoističke težnje kod djece. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130494 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a perfekcionizam, učenici, učitelji, školsko okruženje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a perfectionism, students, teachers, school setting  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije (26.-29.04.2006. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije, Zagreb, 2006 
942 |c RZB  |u 1  |v DomRecenzija  |z Strucni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 315005  |d 315003