Pedagoški takt

U radu se ukazuje na suvremenost i aktualnost Herbartovog pojma “ pedagoški takt” , polazeći od njegovog stava da od razvijenosti pedagoškog takta ovisi da li će neko postati dobar ili loš nastavnik. Navode se i neki uzroci zanemarenosti ovog pojma u suvremenoj pedagogiji. Uporedjivanje pojma pedago...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315145/Details
Matična publikacija: Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova = The Teacher as a Contributor to Quality in Education : collection of scientific papers
953-6104-15-6
Glavni autor: Palekčić, Marko (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02136naa a2200181uu 4500
008 131111s1999 ||| 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)287624 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 |a Palekčić, Marko   |9 605 
245 1 |a Pedagoški takt   |b  : fundamentalni pedagoški pojam 
773 0 |t Nastavnik - čimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju : zbornik radova = The Teacher as a Contributor to Quality in Education : collection of scientific papers   |g 2(1999), 116-125   |z 953-6104-15-6  
942 |c POG  |n 0 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Pedagogical Tact : Fundamental Pedagogical Concept 
300 |a 116-125  |f str. 
520 |a U radu se ukazuje na suvremenost i aktualnost Herbartovog pojma “ pedagoški takt” , polazeći od njegovog stava da od razvijenosti pedagoškog takta ovisi da li će neko postati dobar ili loš nastavnik. Navode se i neki uzroci zanemarenosti ovog pojma u suvremenoj pedagogiji. Uporedjivanje pojma pedagoški takt s rezultatima empirijskih istraživanjia kompetencija ili profesionalnog znanja nastavnika vodi autora do teze da se pedagoški takt ne može izravno izvesti iz ovih kompetencija. Pedagoški takt je holistički fenomen tj. nešto više od njegovih pojedinačnih sastavnica : takt kao suštinska odlika, umijeće, kompetencija nastavnika. Takt bi se, tako pojmljen, mogao odrediti kao holistička (obrazovana) pedagoška svijest i držanje, koji ima neka obilježja čula. Slično pedagoškom taktu - takt u duhovnim znanostima je i način spoznavanja (metoda) i način bivstvovanja (držanje). Pedagoški takt je izvorna znanstvena i istraživačka paradigma u pedagogiji. Na kraju se ukazuje na medjuzavisan odnos izmedju različitih shvaćanja kompetencija nastavnika, odnosno pedagoškog takta i modela obrazovanja nastavnika. Razvijenost takta kod sveučilišnih profesora jedan je od uvjeta poticanja pedagoškog takta kod budućih nastavnika Autor zastupa stajalište da je ne samo pedagško djelovanje nastavnika, nego da su u svojoj biti i odgoj, pedagogija i posebice didaktika strukturirani kao takt. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
999 |c 315145  |d 315143