Odnos osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija
Cilj istraživanja bio je utvrditi odnos između osobina ličnosti mjerenih Big Five upitnikom i općeg školskog uspjeha učenika gimnazija. U istraživanju je sudjelovalo 346 učenika (198 M i 148 Ž) 2., 3. i 4. razreda gimnazije, u dobi od 16 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti korišten je Big...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315265/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
18. dani Ramira i Zorana Bujasa /18th Ramiro i Zoran Bujas' Days - Program i sažeci priopćenja Zagreb : Filozofski fakultet, 2007 |
Glavni autori: | Matešić, Krunoslav (-), Ružić, Valentina (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02696naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2007 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)315445 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Matešić, Krunoslav | |
245 | 1 | 0 | |a Odnos osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija / |c Matešić, Krunoslav ; Ružić, Valentina. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Relationship between personality factors derived from the BFQ and academic success of high school students | |
300 | |a 113 |f str. | ||
520 | |a Cilj istraživanja bio je utvrditi odnos između osobina ličnosti mjerenih Big Five upitnikom i općeg školskog uspjeha učenika gimnazija. U istraživanju je sudjelovalo 346 učenika (198 M i 148 Ž) 2., 3. i 4. razreda gimnazije, u dobi od 16 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti korišten je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Prema modelu Velikih pet dimenzija ličnosti, upitnik čine sljedeće ljestvice i podljestvice: Energija (Dinamičnost i Dominacija), Ugodnost (Kooperativnost/Empatija i Srdačnost/Prijateljstvo), Savjesnost (Temeljitost i Ustrajnost), Emocionalna stabilnost (Emocionalna kontrola i Kontrola impulsa), Mentalna otvorenost (Otvorenost prema kulturi i Otvorenost prema iskustvu) i Ljestvica laganja. Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine. Analiza korelacija pojedinih dimenzija ličnosti i općeg školskog uspjeha pokazala je da je dimenzija Savjesnost, uključujući i obje njene poddimenzije (Temeljitost i Ustrajnost), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom analizom utvrđeno je da glavne dimenzije ličnosti mjerene BFQ upitnikom zajedno objašnjavaju 7, 1% varijance školskog uspjeha učenika gimnazija, pri čemu osobina Savjesnost ima najveći udio (6, 1% objašnjene varijance). Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela Velikih pet mogu u određenoj mjeri doprinijeti objašnjenju varijance školskog uspjeha. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301683-1417 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a ličnost, BFQ, školske ocjene |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Personality, BFQ, school grades |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Ružić, Valentina |4 aut | |
773 | 0 | |a 18. dani Ramira i Zorana Bujasa / 18th Ramiro i Zoran Bujas' Days (13-15.12.2007 / December 13-15, 2007 ; Zagreb, Hrvatska) |t 18. dani Ramira i Zorana Bujasa /18th Ramiro i Zoran Bujas' Days - Program i sažeci priopćenja |d Zagreb : Filozofski fakultet, 2007 |n Keresteš G ; Brković, I ; Butković A. |g str. 113 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Nista |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak | ||
999 | |c 315265 |d 315263 |