Odnos osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija

Cilj istraživanja bio je utvrditi odnos između osobina ličnosti mjerenih Big Five upitnikom i općeg školskog uspjeha učenika gimnazija. U istraživanju je sudjelovalo 346 učenika (198 M i 148 Ž) 2., 3. i 4. razreda gimnazije, u dobi od 16 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti korišten je Big...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315265/Details
Matična publikacija: 18. dani Ramira i Zorana Bujasa /18th Ramiro i Zoran Bujas' Days - Program i sažeci priopćenja
Zagreb : Filozofski fakultet, 2007
Glavni autori: Matešić, Krunoslav (-), Ružić, Valentina (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02696naa a2200229uu 4500
008 131111s2007 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)315445 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Matešić, Krunoslav 
245 1 0 |a Odnos osobina ličnosti mjerenih BFQ upitnikom i školskog uspjeha kod učenika gimnazija /  |c Matešić, Krunoslav ; Ružić, Valentina. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Relationship between personality factors derived from the BFQ and academic success of high school students 
300 |a 113  |f str. 
520 |a Cilj istraživanja bio je utvrditi odnos između osobina ličnosti mjerenih Big Five upitnikom i općeg školskog uspjeha učenika gimnazija. U istraživanju je sudjelovalo 346 učenika (198 M i 148 Ž) 2., 3. i 4. razreda gimnazije, u dobi od 16 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti korišten je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Prema modelu Velikih pet dimenzija ličnosti, upitnik čine sljedeće ljestvice i podljestvice: Energija (Dinamičnost i Dominacija), Ugodnost (Kooperativnost/Empatija i Srdačnost/Prijateljstvo), Savjesnost (Temeljitost i Ustrajnost), Emocionalna stabilnost (Emocionalna kontrola i Kontrola impulsa), Mentalna otvorenost (Otvorenost prema kulturi i Otvorenost prema iskustvu) i Ljestvica laganja. Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine. Analiza korelacija pojedinih dimenzija ličnosti i općeg školskog uspjeha pokazala je da je dimenzija Savjesnost, uključujući i obje njene poddimenzije (Temeljitost i Ustrajnost), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom analizom utvrđeno je da glavne dimenzije ličnosti mjerene BFQ upitnikom zajedno objašnjavaju 7, 1% varijance školskog uspjeha učenika gimnazija, pri čemu osobina Savjesnost ima najveći udio (6, 1% objašnjene varijance). Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela Velikih pet mogu u određenoj mjeri doprinijeti objašnjenju varijance školskog uspjeha. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1417 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a ličnost, BFQ, školske ocjene  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Personality, BFQ, school grades  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Ružić, Valentina  |4 aut 
773 0 |a 18. dani Ramira i Zorana Bujasa / 18th Ramiro i Zoran Bujas' Days (13-15.12.2007 / December 13-15, 2007 ; Zagreb, Hrvatska)  |t 18. dani Ramira i Zorana Bujasa /18th Ramiro i Zoran Bujas' Days - Program i sažeci priopćenja  |d Zagreb : Filozofski fakultet, 2007  |n Keresteš G ; Brković, I ; Butković A.  |g str. 113 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 315265  |d 315263