Romi u Hrvatskoj

Stvarna situacija Roma u Hrvatskoj i marginalni položaj (demografski podaci, socijalni i gospodarski ustroj, način života i migracije, odgoj i obrazovanje romske djece...) ne može se jednoznačno iščitati iz statističkih podataka. Naime, niska razina obrazovanja, način života koji je bio (ili je još...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315318/Details
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02377naa a2200241uu 4500
005 20131205155123.0
008 131111s2008 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)327951 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 589  |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Romi u Hrvatskoj /  |c Neven Hrvatić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Roma in Croatia 
300 |f str. 
520 |a Stvarna situacija Roma u Hrvatskoj i marginalni položaj (demografski podaci, socijalni i gospodarski ustroj, način života i migracije, odgoj i obrazovanje romske djece...) ne može se jednoznačno iščitati iz statističkih podataka. Naime, niska razina obrazovanja, način života koji je bio (ili je još uvijek) pretežno nomadski, običaji, nebriga ili dugogodišnja nedovoljna briga od strane vlasti, sve je to uvjetovalo da Romi u Hrvatskoj, bez obzira na razlike u zanimanjima, jeziku, vjeri, te nekim drugim karakteristikama, budu više ili manje socijalno i društveno marginalizirani. Razmjerno niska razina obrazovanosti u romskoj populaciji, uz ostale društvene faktore marginalizacije romske zajednice od strane većinske populacije, dodatno pridonosi siromaštvu i niskom stupnju društvene integriranosti. U odnosu na razdoblje od 1991. do 2002. Republika Hrvatska napravila je značajan iskorak u području obrazovanja Roma. Prvenstveno, problem je prepoznat i u javnosti i u nadležnim institucijama, a i romske udruge znatno su unaprijedile svoje potencijale. Od predviđenih aktivnosti djelomično se provodi mjera obuhvata djece predškolskim odgojem u trajanju od jedne/dvije godine, a provodi se i mjera stipendiranja učenika i studenata. Za romsku nacionalnu zajednicu u Hrvatskoj presudno je, uz poboljšanje socio-gospodarskog položaja, integriranje u sve segmente društva, ali i neprijeporna potreba očuvanja kulture, tradicije i stila života. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a Romi, način života, Hrvatska, modeli odgoja i obrazovanja  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Roma, liefstyle, Croatia, model of education  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |a Comité Catholique International pour les Tsiganes: To be Pacemekrs due to the Position of Gypsies in Europa (28-30.04.2008. ; Trogir, Hrvatska) 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Strucni - Plenarno - Sazetak  |t 1.10 
999 |c 315318  |d 315316