Emocionalna inteligencija i socijalna prilagodba u ranoj adolescenciji
U okviru ovog istraživanja pokušali smo odmjeriti neke od faceta sposobnosti emocionalne inteligencije predviđenih modelom Mayera i Saloveya (1997), utvrditi međusobne povezanosti tih mjera, te ispitati koliko one doprinose objašnjenju socijalne prilagodbe kod učenika adolescentne dobi. U svrhu mjer...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315394/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu, 2007 |
Glavni autori: | Babić, Ana (-), Buško, Vesna (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
http://psihologija.ffzg.hr/drzb |
LEADER | 02845naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2007 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)336096 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Babić, Ana | |
245 | 1 | 0 | |a Emocionalna inteligencija i socijalna prilagodba u ranoj adolescenciji / |c Babić, Ana ; Buško, Vesna. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Emotional intelligence and social adjustment in early adolescence | |
300 | |a 82-82 |f str. | ||
520 | |a U okviru ovog istraživanja pokušali smo odmjeriti neke od faceta sposobnosti emocionalne inteligencije predviđenih modelom Mayera i Saloveya (1997), utvrditi međusobne povezanosti tih mjera, te ispitati koliko one doprinose objašnjenju socijalne prilagodbe kod učenika adolescentne dobi. U svrhu mjerenja sposobnosti upravljanja svojim i tuđim emocijama konstruirali smo objektivan test maksimalnog učinka, čije su osnovne deskriptivne i metrijske karakteristike ovdje prikazane. Neke od ostalih sposobnosti pretpostavljenih ovim modelom EI pokušali smo odmjeriti vršnjačkim procjenama. Navedeni instrumenti primijenjeni su na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Dobivene su niske do umjerene statistički značajne međusobne korelacije vršnjačkih procjena različitih sposobnosti emocionalne inteligencije, te niske statistički značajne korelacije testa učinka s vršnjačkim procjenama sposobnosti izražavanja osjećaja riječima i smirivanja svađe u razredu. Socijalnu prilagodbu učenika operacionalizirali smo kao rezultat postignut primjenom sociometrijskog upitnika u razrednom odjelu. Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da se regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije može objasniti 56% varijance sociometrijskog statusa. Značajnim pojedinačnim prediktorima socijalne prilagodbe pokazale su se procjene sposobnosti izražavanja osjećaja riječima, smirivanja svađe u razredu i razveseljavanja drugih. Uloga Testa upravljanja emocijama u toj konstelaciji varijabli nije se pokazala značajna. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301683-1402 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a emocionalna inteligencija, socijalna prilagodba, adolescencija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a emotional intelligence, social adjustment, adolescence |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Buško, Vesna |4 aut | |
773 | 0 | |a 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa (13-15.12.2007. ; Zagreb, Hrvatska) |t 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja |d Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu, 2007 |n Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana |z 978-953-175-302-9 |g str. 82-82 | |
856 | |u http://psihologija.ffzg.hr/drzb | ||
942 | |c RZB |u 1 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak | ||
999 | |c 315394 |d 315392 |