Emocionalna inteligencija i socijalna prilagodba u ranoj adolescenciji

U okviru ovog istraživanja pokušali smo odmjeriti neke od faceta sposobnosti emocionalne inteligencije predviđenih modelom Mayera i Saloveya (1997), utvrditi međusobne povezanosti tih mjera, te ispitati koliko one doprinose objašnjenju socijalne prilagodbe kod učenika adolescentne dobi. U svrhu mjer...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315394/Details
Matična publikacija: 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja
Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu, 2007
Glavni autori: Babić, Ana (-), Buško, Vesna (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://psihologija.ffzg.hr/drzb
LEADER 02845naa a2200241uu 4500
008 131111s2007 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)336096 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Babić, Ana 
245 1 0 |a Emocionalna inteligencija i socijalna prilagodba u ranoj adolescenciji /  |c Babić, Ana ; Buško, Vesna. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Emotional intelligence and social adjustment in early adolescence 
300 |a 82-82  |f str. 
520 |a U okviru ovog istraživanja pokušali smo odmjeriti neke od faceta sposobnosti emocionalne inteligencije predviđenih modelom Mayera i Saloveya (1997), utvrditi međusobne povezanosti tih mjera, te ispitati koliko one doprinose objašnjenju socijalne prilagodbe kod učenika adolescentne dobi. U svrhu mjerenja sposobnosti upravljanja svojim i tuđim emocijama konstruirali smo objektivan test maksimalnog učinka, čije su osnovne deskriptivne i metrijske karakteristike ovdje prikazane. Neke od ostalih sposobnosti pretpostavljenih ovim modelom EI pokušali smo odmjeriti vršnjačkim procjenama. Navedeni instrumenti primijenjeni su na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Dobivene su niske do umjerene statistički značajne međusobne korelacije vršnjačkih procjena različitih sposobnosti emocionalne inteligencije, te niske statistički značajne korelacije testa učinka s vršnjačkim procjenama sposobnosti izražavanja osjećaja riječima i smirivanja svađe u razredu. Socijalnu prilagodbu učenika operacionalizirali smo kao rezultat postignut primjenom sociometrijskog upitnika u razrednom odjelu. Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da se regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije može objasniti 56% varijance sociometrijskog statusa. Značajnim pojedinačnim prediktorima socijalne prilagodbe pokazale su se procjene sposobnosti izražavanja osjećaja riječima, smirivanja svađe u razredu i razveseljavanja drugih. Uloga Testa upravljanja emocijama u toj konstelaciji varijabli nije se pokazala značajna. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1402 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a emocionalna inteligencija, socijalna prilagodba, adolescencija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a emotional intelligence, social adjustment, adolescence  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Buško, Vesna  |4 aut 
773 0 |a 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa (13-15.12.2007. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja  |d Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu, 2007  |n Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana  |z 978-953-175-302-9  |g str. 82-82 
856 |u http://psihologija.ffzg.hr/drzb 
942 |c RZB  |u 1  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 315394  |d 315392