Odgovornost istraživača i valjanost kvalitativne metodologije
Jedna od temeljnih odlika znanstvenih istraživanja jest prikupljanje podataka na valjan i pouzdan način te njihova kritička interpretacija u kontekstu dotadašnjih spoznaja. Kvalitativna metodologija tom zahtjevu odgovara, kao i drugi istraživački pristupi, ukoliko se istraživači drže postavljenih st...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315504/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Knjiga sažetaka Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2007 |
Glavni autor: | Ajduković, Dean (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02322naa a2200217uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2007 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)341749 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Ajduković, Dean |9 396 | |
245 | 1 | 0 | |a Odgovornost istraživača i valjanost kvalitativne metodologije / |c Ajduković, Dean. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Responsibility of researcher and validity of qualitative methodology | |
300 | |a 82-82 |f str. | ||
520 | |a Jedna od temeljnih odlika znanstvenih istraživanja jest prikupljanje podataka na valjan i pouzdan način te njihova kritička interpretacija u kontekstu dotadašnjih spoznaja. Kvalitativna metodologija tom zahtjevu odgovara, kao i drugi istraživački pristupi, ukoliko se istraživači drže postavljenih standarda. U protivnom, kao i kod drugih istraživačkih pristupa, istraživanje je nevaljano. Posebnost je kvalitativne metodologije što je njen glavni instrument za prikupljanje podataka čovjek, pa je očigledna opasnost od unutarnje nevaljanosti istraživanja. Premda isti izvori nevaljanosti ugrožavaju opravdanost zaključivanja bez obzira na vrstu istraživačke metodologije, kod kvalitativnog pristupa je nužno nekima od njih posvetiti posebnu pažnju jer je velika vjerojatnost djelovanja pristranosti. Analizirane su osobine kvalitativnog pristupa u odnosu na pojedine izvore ugrožavanja unutarnje valjanosti istraživanja kao što su: selekcija i osipanje sudionika istraživanja, instrumentacija, ponovljeno ispitivanje, lokacija, stav sudionika prema istraživanju i provedba istraživanja, te su ilustrirani primjerima dobre i slabe istraživačke prakse. Raspravljena je specifična odgovornost istraživačka koji rabe kvalitativnu metodologiju za osiguravanje kredibiliteta tog pristupa. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301422-1418 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a Kvalitativna metodologija, unutarnja valjanost |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Qualitative methodology, internal validity |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a 7. međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima (14.-16. 6. 2007. ; Zagreb, Hrvatska) |t Knjiga sažetaka |d Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2007 |g str. 82-82 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Recenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.12 | ||
999 | |c 315504 |d 315502 |