Konceptualno znanje o zbrajanju: analiza dječjih interpretacija osnovnih svojstava zbrajanja

Brojna istraživanja pokazuju da razvoj matematičkih pojmova započinje vrlo rano da bi se intenzivirao u predškolskom i školskom razdoblju. Jedan takav ključni konceptualni napredak predstavlja razumijevanje odnosa dio-cjelina koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja (Resnick, 1992). N...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315679/Details
Matična publikacija: XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova
Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008
Glavni autori: Pavlin-Bernardić, Nina (-), Vlahović-Štetić, Vesna (Author), Rovan, Daria
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03310naa a2200253uu 4500
005 20131223102603.0
008 131111s2008 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)357817 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 753  |a Pavlin-Bernardić, Nina 
245 1 0 |a Konceptualno znanje o zbrajanju: analiza dječjih interpretacija osnovnih svojstava zbrajanja /  |c Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria ; Vlahović-Štetić, Vesna. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Conceptual knowledge of addition: analysis of children's interpretations of basic addition principles 
300 |a 92-92  |f str. 
520 |a Brojna istraživanja pokazuju da razvoj matematičkih pojmova započinje vrlo rano da bi se intenzivirao u predškolskom i školskom razdoblju. Jedan takav ključni konceptualni napredak predstavlja razumijevanje odnosa dio-cjelina koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja (Resnick, 1992). Na razvoju znanja o odnosu dio-cjelina temelji se usvajanje osnovnih svojstava zbrajanja - aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti. U našem prijašnjem istraživanju (Pavlin-Bernardić i sur., 2006) analizirana je dječja uspješnost u zadacima koji su zahtijevali razumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja. Djeca dobi od 4 do 7 godina ispitana su individualno, u kontekstu konkretnih objekata – trebala su odgovoriti imaju li dva medvjedića jednak broj bombona, pri čemu su medvjedićima bomboni bili raspodijeljeni prema načelima aditivnosti, komutativnosti ili asocijativnosti. Pokazalo da su djeca vrlo uspješno rješavala ove zadatke, a razlike u uspješnosti nađene su samo između najstarije i najmlađe dobne skupine. No, u nekim istraživanjima pokazalo se da djeca mogu biti uspješna u prepoznavanju svojstava zbrajanja u ranijoj dobi nego što su uspješna u njihovom objašnjavanju (Canobi i sur., 1998 ; Canobi i sur., 2002), što ukazuje na to da se s dobi razvija mogućnost verbaliziranja i objašnjavanja matematičkih koncepata. Kako bismo provjerili postoje li kvalitativne razlike u dječjim obrazloženjima odgovora, koje bi ukazale na različite razine konceptualnog znanja o zbrajanju, u ovom radu detaljno su analizirana objašnjenja koja su djeca davala prilikom rješavanja zadataka. Objašnjenja djece svrstana su u nekoliko kategorija, te je provjereno razlikuju li se djeca različite dobi prema čestini korištenja objašnjenja iz različitih kategorija i postoje li razlike u čestini korištenja različitih kategorija objašnjenja za različita svojstva zbrajanja. Raspravljene su teorijske i praktične implikacije dobivenih rezultata. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301676-1357 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a svojstva zbrajanja, djeca  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a addition principles, children  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a XVI. Dani psihologije u Zadru (29.-31.5.2008. ; Zadar, Hrvatska)  |t XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova  |d Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008  |n Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle  |z 978-953-7237-34-9  |g str. 92-92 
700 1 |9 791  |a Vlahović-Štetić, Vesna  |4 aut 
700 1 |9 771  |a Rovan, Daria  |4 aut 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 315679  |d 315677