Povezanost različitih tipova usamljenosti i odnosa sa suučenicima kod djece osnovnoškolske dobi

Cilj istraživanja jest uvidjeti odnos između djetetovog subjektivnog osjećaja usamljenosti i njegove prihvaćenosti u razredu koji polazi te njegove sklonosti da prihvaća ili odbacuje svoje suučenike. Problemi postavljeni u ovome istraživanju jesu: a) Ispitati povezanost između različitih tipova usam...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315799/Details
Matična publikacija: Knjiga sažetaka 16. godišnje konferencije hrvatskih psihologa
Poreč : Društvo psihologa Istre, 2008.
Glavni autori: Maričić, Jelena (-), Kamenov, Željka (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03930naa a2200253uu 4500
005 20160902115825.0
008 131111s2008 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)369434 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Maričić, Jelena 
245 1 0 |a Povezanost različitih tipova usamljenosti i odnosa sa suučenicima kod djece osnovnoškolske dobi /  |c Maričić, Jelena ; Kamenov, Željka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Correlation between different types of loneliness and classmates relations in elementary school children 
300 |a 166  |f str. 
520 |a Cilj istraživanja jest uvidjeti odnos između djetetovog subjektivnog osjećaja usamljenosti i njegove prihvaćenosti u razredu koji polazi te njegove sklonosti da prihvaća ili odbacuje svoje suučenike. Problemi postavljeni u ovome istraživanju jesu: a) Ispitati povezanost između različitih tipova usamljenosti sa sociometrijskim statusom i odnosima prema suučenicima b) Ispitati dobne i spolne razlike u sociometrijskom statusu i odnosima prema suučenicima c) Ispitati razlike između ekstremno usamljene i neusamljene djece u sociometrijskom statusu i odnosima prema suučenicima te d) Ispitati razlike između djece visokog i niskog sociometrijskog statusa, odnosno djece s pozitivnijim i negativnijim odnosom prema drugima u procijenjenim razlozima za vlastitu usamljenost. Ispitanici su bili učenici četvrtih i sedmih razreda triju zagrebačkih osnovnih škola (N=397) koji su procjenjivali svoju usamljenost na tri skale usamljenosti (emocionalne i socijalne usamljenosti u vršnjačkim odnosima te usamljenosti u odnosu na roditelje) te iskazivali svoju sklonost da se druže sa svakim od učenika iz svog razreda. Potonja mjera omogućava dobivanje informacija o djetetovom sociometrijskom statusu, odnosno o njegovoj prihvaćenosti od strane drugih i o njegovom odnosu prema drugima, odnosno o njegovom prihvaćanju drugih. Rezultati pokazuju da nema povezanosti između sociometrijskog statusa i različitih tipova usamljenosti, no pronađena je povezanost između odnosa prema drugima i nekih tipova usamljenosti i to u većoj mjeri kod učenika četvrtih nego kod učenika sedmih razreda. Mlađe djevojčice iskazuju pozitivniji odnos prema svojim suučenicima od dječaka, no nisu dobivene druge spolne i dobne razlike u sociometrijskom statusu i odnosu prema drugima. Analiza rezultata skupina ekstremnih po usamljenosti ipak pokazuje da se usamljeni učenici četvrtih razreda značajno razlikuju po sociometrijskom statusu i odnosu prema drugima od neusamljenih učenika, dok takva razlika nije pronađena u sedmim razredima. Također, učenici četvrtih razreda s ekstremnim sociometrijskim statusima i ekstremnim odnosima prema suučenicima češće se razlikuju u percipiranim razlozima za vlastitu usamljenosti nego učenici sedmih razreda s ekstremnim rezultatima. Možemo zaključiti da je osjećaj usamljenosti u većoj mjeri povezan s djetetovom nesklonošću drugima, nego s njegovom neprihvaćenošću od strane drugih, tj. s njegovim niskim sociometrijskim statusom te da je povezanost između ovih konstrukata značajnija u mlađoj dobi. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301422-1420 
536 |a Projekt MZOS  |f 194-1941533-1514 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a usamljenost, sociometrijski status, vršnjački odnosi  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a loneliness, sociometric status, peer relations  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 717  |a Kamenov, Željka  |4 aut 
773 0 |a 16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija - mediji - etika (1-4.10.2008. ; Poreč, Hrvatska)  |t Knjiga sažetaka 16. godišnje konferencije hrvatskih psihologa  |d Poreč : Društvo psihologa Istre, 2008.  |n Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena  |z 978-953-95206-2-3  |g str. 166 
942 |c RZB  |u 2  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 315799  |d 315797