Povezanost različitih tipova usamljenosti i odnosa sa suučenicima kod djece osnovnoškolske dobi
Cilj istraživanja jest uvidjeti odnos između djetetovog subjektivnog osjećaja usamljenosti i njegove prihvaćenosti u razredu koji polazi te njegove sklonosti da prihvaća ili odbacuje svoje suučenike. Problemi postavljeni u ovome istraživanju jesu: a) Ispitati povezanost između različitih tipova usam...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315799/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Knjiga sažetaka 16. godišnje konferencije hrvatskih psihologa Poreč : Društvo psihologa Istre, 2008. |
Glavni autori: | Maričić, Jelena (-), Kamenov, Željka (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03930naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20160902115825.0 | ||
008 | 131111s2008 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)369434 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Maričić, Jelena | |
245 | 1 | 0 | |a Povezanost različitih tipova usamljenosti i odnosa sa suučenicima kod djece osnovnoškolske dobi / |c Maričić, Jelena ; Kamenov, Željka. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Correlation between different types of loneliness and classmates relations in elementary school children | |
300 | |a 166 |f str. | ||
520 | |a Cilj istraživanja jest uvidjeti odnos između djetetovog subjektivnog osjećaja usamljenosti i njegove prihvaćenosti u razredu koji polazi te njegove sklonosti da prihvaća ili odbacuje svoje suučenike. Problemi postavljeni u ovome istraživanju jesu: a) Ispitati povezanost između različitih tipova usamljenosti sa sociometrijskim statusom i odnosima prema suučenicima b) Ispitati dobne i spolne razlike u sociometrijskom statusu i odnosima prema suučenicima c) Ispitati razlike između ekstremno usamljene i neusamljene djece u sociometrijskom statusu i odnosima prema suučenicima te d) Ispitati razlike između djece visokog i niskog sociometrijskog statusa, odnosno djece s pozitivnijim i negativnijim odnosom prema drugima u procijenjenim razlozima za vlastitu usamljenost. Ispitanici su bili učenici četvrtih i sedmih razreda triju zagrebačkih osnovnih škola (N=397) koji su procjenjivali svoju usamljenost na tri skale usamljenosti (emocionalne i socijalne usamljenosti u vršnjačkim odnosima te usamljenosti u odnosu na roditelje) te iskazivali svoju sklonost da se druže sa svakim od učenika iz svog razreda. Potonja mjera omogućava dobivanje informacija o djetetovom sociometrijskom statusu, odnosno o njegovoj prihvaćenosti od strane drugih i o njegovom odnosu prema drugima, odnosno o njegovom prihvaćanju drugih. Rezultati pokazuju da nema povezanosti između sociometrijskog statusa i različitih tipova usamljenosti, no pronađena je povezanost između odnosa prema drugima i nekih tipova usamljenosti i to u većoj mjeri kod učenika četvrtih nego kod učenika sedmih razreda. Mlađe djevojčice iskazuju pozitivniji odnos prema svojim suučenicima od dječaka, no nisu dobivene druge spolne i dobne razlike u sociometrijskom statusu i odnosu prema drugima. Analiza rezultata skupina ekstremnih po usamljenosti ipak pokazuje da se usamljeni učenici četvrtih razreda značajno razlikuju po sociometrijskom statusu i odnosu prema drugima od neusamljenih učenika, dok takva razlika nije pronađena u sedmim razredima. Također, učenici četvrtih razreda s ekstremnim sociometrijskim statusima i ekstremnim odnosima prema suučenicima češće se razlikuju u percipiranim razlozima za vlastitu usamljenosti nego učenici sedmih razreda s ekstremnim rezultatima. Možemo zaključiti da je osjećaj usamljenosti u većoj mjeri povezan s djetetovom nesklonošću drugima, nego s njegovom neprihvaćenošću od strane drugih, tj. s njegovim niskim sociometrijskim statusom te da je povezanost između ovih konstrukata značajnija u mlađoj dobi. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301422-1420 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 194-1941533-1514 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a usamljenost, sociometrijski status, vršnjački odnosi |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a loneliness, sociometric status, peer relations |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |9 717 |a Kamenov, Željka |4 aut | |
773 | 0 | |a 16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija - mediji - etika (1-4.10.2008. ; Poreč, Hrvatska) |t Knjiga sažetaka 16. godišnje konferencije hrvatskih psihologa |d Poreč : Društvo psihologa Istre, 2008. |n Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena |z 978-953-95206-2-3 |g str. 166 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Nista |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.12 | ||
999 | |c 315799 |d 315797 |