Neki tipovi i odrednice usamljenosti kod djece osnovnoškolske dobi

Usamljenost je posljedica percipiranja razlike između željene i ostvarene razine odnosa s drugim ljudima te može biti povezana s nedovoljnom kvantitetom (socijalna usamljenost) ili kvalitetom (emocionalna usamljenost) postojećih odnosa. Dječja usamljenost dugo je vremena bila zanemarivan problem bud...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315816/Details
Matična publikacija: XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova
Zadar : Sveučilište u Zadru, 2008.
Glavni autori: Maričić, Jelena (-), Kamenov, Željka (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03409naa a2200253uu 4500
005 20131205134602.0
008 131111s2008 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)373326 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Maričić, Jelena 
245 1 0 |a Neki tipovi i odrednice usamljenosti kod djece osnovnoškolske dobi /  |c Maričić, Jelena ; Kamenov, Željka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Some types and determinants of loneliness in elementary school children 
300 |a 80  |f str. 
520 |a Usamljenost je posljedica percipiranja razlike između željene i ostvarene razine odnosa s drugim ljudima te može biti povezana s nedovoljnom kvantitetom (socijalna usamljenost) ili kvalitetom (emocionalna usamljenost) postojećih odnosa. Dječja usamljenost dugo je vremena bila zanemarivan problem budući da se smatralo da djeca nisu sposobna za istinske odnose s drugima pa stoga ni za osjećaj njihova nedostatka, no s vremenom se došlo do spoznaje da je usamljenost, osim što je stvaran problem u životu neke djece, također i prediktor budućih problema u socijalnome funkcioniranju. Na djetetov osjećaj usamljenosti mogu utjecati slabi ili neadekvatni odnosi s vršnjacima ili s roditeljima, kao i neka njegova druga iskustva i doživljaji. Prethodnim istraživanjima dobiveno je da su djeca koja su sigurnije privržena majci tijekom srednjeg djetinjstva rjeđe usamljena te da imaju više recipročnih prijateljstava. Iako odnos s roditeljima i kasnije ostaje vrlo važan, u predadolescentskom razdoblju djeca postaju manje sklona roditeljima pokazivati svoje osobne osjećaje, a to u većoj mjeri čine u odnosima s vršnjacima i prijateljima. Uz primjetno povećavanje važnosti bliskih vršnjačkih odnosa, prihvaćenost od strane vršnjačke skupine i dalje ima bitnu ulogu. Navedene karakteristike socijalnog razvoja dovode do promjena u uzrocima, kao i u dječjem doživljaju vlastite usamljenosti. Istraživanje je provedeno na učenicima četvrtih i sedmih razreda zagrebačkih osnovnih škola. Cilj istraživanja jest upoznati se s pojavnošću različitih tipova usamljenosti te s njihovim korelatima. Nastoji se ispitati međusobni odnos emocionalne, socijalne i usamljenosti u odnosu s roditeljima te se također nastoji spoznati uloga privrženosti u svakoj od ovih usamljenosti. Osim toga ispituje se percepcija razloga emocionalno i/ili socijalno usamljene djece za njihovu vlastitu usamljenost. Utvrđene su i spolne te dobne razlike u usamljenosti i ostalim mjerama, kao i u njihovome međusobnome odnosu, a rezultati su komentirani u skladu s teorijskim objašnjenjima i nalazima srodnih istraživanja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301422-1420 
536 |a Projekt MZOS  |f 194-1941533-1514 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a usamljenost, emocionalna usamljenost, socijalna usamljenost, privrženost  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a loneliness, emotional loneliness, social loneliness, attachment  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a XVI. Dani psihologije u Zadru (28.-30.5.2008. ; Zadar, Hrvatska)  |t XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova  |d Zadar : Sveučilište u Zadru, 2008.  |n Vulić-Prtorić Anita ; Ćubela Adorić Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle  |z 978-953-7237-34-9  |g str. 80 
700 1 |9 717  |a Kamenov, Željka  |4 aut 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 315816  |d 315814