Interkulturalno obrazovanje : novi razvoji

Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnoga pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolera...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315884/Details
Matična publikacija: Izazovi obrazovanja u multikulturalnim sredinama : zbornik radova = Educational challenges in multicultural communities : proceedings
Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmyera, Učiteljski fakultet ; Nansen dijalog centar, 2009.
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02873naa a2200253uu 4500
005 20131205155123.0
008 131111s2009 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)386735 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 589  |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Interkulturalno obrazovanje : novi razvoji /  |c Neven Hrvatić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Intercultural Education : New Developments 
300 |a 99-130  |f str. 
520 |a Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnoga pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnoga dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). U multikulturalnom okružju novu ulogu ima i učitelj, koji nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Sukonstrukcija interkulturalnoga kurikuluma temelji se na stečenim iskustvima učenika - znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda i nakon toga suradnjom, ostvarivanju zajedničkih ciljeva. Odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina, kao segment interkulturalnoga odgoja i obrazovanja, u Hrvatskoj je sastavni dio nacionalnoga odgojno-obrazovnoga sustava, a zbog povijesnih i kulturnih posebnosti primjenjuju se različiti modeli. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1765 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a multikulturalno društvo, interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni kurikulum, interkulturalne kompetencije učitelja, obrazovanje nacionalnih manjina  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a multicultural society, intercultural education, intercultural curriculum, intercultural competences of teachers, education of national minorities  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |a Izazovi obrazovanja u multikulturalnim sredinama = Educational challenges in multicultural communities (10.-13.10.2007. ; Osijek, Hrvatska)  |t Izazovi obrazovanja u multikulturalnim sredinama : zbornik radova = Educational challenges in multicultural communities : proceedings  |d Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmyera, Učiteljski fakultet ; Nansen dijalog centar, 2009.  |n Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica  |z 978-953-6965-16-8  |g str. 99-130 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad  |t 1.06 
999 |c 315884  |d 315882