Prilog standardizaciji Ravenovih progresivnih matrica SPM i SPM-P

Standardne progresivne matrice (SPM) konstruirane su 1938. godine i od tada su jedan od najčešće korištenih testova inteligencije, validiran u velikom broju zemalja. Konstruirane su za mjerenje sposobnosti edukcije relata i korelata u općoj populaciji i imaju široku primjenu u školskoj i kliničkoj p...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315886/Details
Matična publikacija: 16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija - mediji - etika : Knjiga sažetaka
Pula : Društvo psihologa Istre, 2008
Glavni autori: Matešić, Krunoslav (-), Ružić, Valentina (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02616naa a2200241uu 4500
008 131111s2008 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)387545 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Matešić, Krunoslav 
245 1 0 |a Prilog standardizaciji Ravenovih progresivnih matrica SPM i SPM-P /  |c Matešić, Krunoslav ; Matešić, Krunoslav ; Ružić, Valentina. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Contribution to the standardization of Raven's Progressive Matrices SPM and SPM-P 
300 |a 129-130  |f str. 
520 |a Standardne progresivne matrice (SPM) konstruirane su 1938. godine i od tada su jedan od najčešće korištenih testova inteligencije, validiran u velikom broju zemalja. Konstruirane su za mjerenje sposobnosti edukcije relata i korelata u općoj populaciji i imaju široku primjenu u školskoj i kliničkoj praksi, profesionalnom usmjeravanju i selekciji, te za istraživačke svrhe. Standardne progresivne matrice popraćene su velikim brojem normativnih i ostalih evaluacijskih podataka iz različitih zemalja. Paralelni oblik Standardnih progresivnih matrica (SPM-P) konstruiran je 1998. godine u svrhu omogućavanja ponovljenog testiranja ispitanika, kako bi se izbjegli učinci vježbe i mogućeg učenja. Cilj ovog istraživanja bila je djelomična standardizacija Ravenovih standardnih progresivnih matrica u Hrvatskoj. Standardnim oblikom matrica (SPM) ispitano je 599 učenika (296 M i 303 Ž) osnovnih škola u dobi od 9 do 10 godina. Paralelnim oblikom testa (SPM-P) ispitano je 459 učenika osnovnih škola (225 M i 234 Ž) u dobi od 11 do 14 godina i 161 učenik srednjih strukovnih škola (84 M i 77 Ž) u dobi od 15 do 17 godina. Za sve su skupine izračunati deskriptivni statistički pokazatelji i norme izražene u poliranim vrijednostima centila. Provjerena je i faktorska struktura oba oblika testa. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1417 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a inteligencija, SPM, SPM-P, hrvatska standardizacija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a intelligence, SPM, SPM-P, croatian standardisation  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Matešić, Krunoslav  |4 aut 
700 1 |a Ružić, Valentina  |4 aut 
773 0 |a Godišnja konferencija hrvatskih psihologa (16 ; 2007) (01.-04.10.2008. ; Poreč, RH)  |t 16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija - mediji - etika : Knjiga sažetaka  |d Pula : Društvo psihologa Istre, 2008  |n Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka, Plavšić, Marlena  |z 978-953-95206-2-3  |g str. 129-130 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 315886  |d 315884