Prilog standardizaciji Ravenovih progresivnih matrica SPM i SPM-P
Standardne progresivne matrice (SPM) konstruirane su 1938. godine i od tada su jedan od najčešće korištenih testova inteligencije, validiran u velikom broju zemalja. Konstruirane su za mjerenje sposobnosti edukcije relata i korelata u općoj populaciji i imaju široku primjenu u školskoj i kliničkoj p...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315886/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija - mediji - etika : Knjiga sažetaka Pula : Društvo psihologa Istre, 2008 |
Glavni autori: | Matešić, Krunoslav (-), Ružić, Valentina (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02616naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2008 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)387545 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Matešić, Krunoslav | |
245 | 1 | 0 | |a Prilog standardizaciji Ravenovih progresivnih matrica SPM i SPM-P / |c Matešić, Krunoslav ; Matešić, Krunoslav ; Ružić, Valentina. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Contribution to the standardization of Raven's Progressive Matrices SPM and SPM-P | |
300 | |a 129-130 |f str. | ||
520 | |a Standardne progresivne matrice (SPM) konstruirane su 1938. godine i od tada su jedan od najčešće korištenih testova inteligencije, validiran u velikom broju zemalja. Konstruirane su za mjerenje sposobnosti edukcije relata i korelata u općoj populaciji i imaju široku primjenu u školskoj i kliničkoj praksi, profesionalnom usmjeravanju i selekciji, te za istraživačke svrhe. Standardne progresivne matrice popraćene su velikim brojem normativnih i ostalih evaluacijskih podataka iz različitih zemalja. Paralelni oblik Standardnih progresivnih matrica (SPM-P) konstruiran je 1998. godine u svrhu omogućavanja ponovljenog testiranja ispitanika, kako bi se izbjegli učinci vježbe i mogućeg učenja. Cilj ovog istraživanja bila je djelomična standardizacija Ravenovih standardnih progresivnih matrica u Hrvatskoj. Standardnim oblikom matrica (SPM) ispitano je 599 učenika (296 M i 303 Ž) osnovnih škola u dobi od 9 do 10 godina. Paralelnim oblikom testa (SPM-P) ispitano je 459 učenika osnovnih škola (225 M i 234 Ž) u dobi od 11 do 14 godina i 161 učenik srednjih strukovnih škola (84 M i 77 Ž) u dobi od 15 do 17 godina. Za sve su skupine izračunati deskriptivni statistički pokazatelji i norme izražene u poliranim vrijednostima centila. Provjerena je i faktorska struktura oba oblika testa. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301683-1417 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a inteligencija, SPM, SPM-P, hrvatska standardizacija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a intelligence, SPM, SPM-P, croatian standardisation |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Matešić, Krunoslav |4 aut | |
700 | 1 | |a Ružić, Valentina |4 aut | |
773 | 0 | |a Godišnja konferencija hrvatskih psihologa (16 ; 2007) (01.-04.10.2008. ; Poreč, RH) |t 16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija - mediji - etika : Knjiga sažetaka |d Pula : Društvo psihologa Istre, 2008 |n Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka, Plavšić, Marlena |z 978-953-95206-2-3 |g str. 129-130 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Nista |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak | ||
999 | |c 315886 |d 315884 |