Kompetencije za psihosocijalni rad - percepcija studenata pomagačkih struka

Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti što sami studenti, po završetku svojeg obrazovanja, misle da mogu i znaju raditi u području psihosocijalnog rada. Zanimala nas je procjena studenata koliko uspješno, u trenutku kada se nalaze na kraju svojeg visokoškolskog obrazovanja, mogu provoditi specifič...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315905/Details
Matična publikacija: Knjiga sažetaka 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem
Sarajevo : Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine ; Društvo psihologa Republike Srpske, 2009.
Glavni autori: Huić, Aleksandra (-), Ricijaš, Neven (Author), Branica, Vanja
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03377naa a2200289uu 4500
005 20131205134202.0
008 131111s2009 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)390547 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 705  |a Huić, Aleksandra 
245 1 0 |a Kompetencije za psihosocijalni rad - percepcija studenata pomagačkih struka /  |c Huić, Aleksandra ; Ricijaš, Neven ; Branica, Vanja. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Competencies for psychosocial work - students' perception 
300 |a 21  |f str. 
520 |a Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti što sami studenti, po završetku svojeg obrazovanja, misle da mogu i znaju raditi u području psihosocijalnog rada. Zanimala nas je procjena studenata koliko uspješno, u trenutku kada se nalaze na kraju svojeg visokoškolskog obrazovanja, mogu provoditi specifične aktivnosti u praksi. Pretpostavili smo da će se studenti psihologije, socijalnog rada i socijalne pedagogije, s obzirom na razlike u obrazovnim programima ove tri studijske grupe, razlikovati u svojoj percepciji kompetentnosti za psihosocijalni rad. Sudjelovalo je ukupno 302 studenata četvrte godine (dvije generacije), od čega 112 studenata psihologije (37%), 119 studenata socijalnog rada (39%) i 71 student socijalne pedagogije (24%). Primijenili smo Skalu percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad (Ricijaš, Huić i Branica, 2006), te prikupili podatke o tome vide li se studenti po završetku svojeg obrazovanja u neposrednom radu s korisnicima kao i podatke o uključenosti studenata u volonterske aktivnosti u području psihosocijalnog rada. Rezultati pokazuju kako postoje značajne razlike između studenata tri studijske grupe – studenti socijalne pedagogije osjećaju se najkompetentnije, dok se studenti psihologije osjećaju najmanje kompetentno za budući psihosocijalni rad. Studenti koji na kraju svojeg obrazovanja žele karijeru u ovom području razlikuju se od studenata koji to ne žele i to s obzirom na procjenu kompetentnosti za neposredan rad s korisnicima. Također, oni studenti koji su tijekom studija, putem volontiranja, stekli praktično iskustvo u radu osjećaju se kompetentnije od studenata koji se nisu angažirali na taj način, što govori u prilog poticanju studenata na volonterski psihosocijalni rad tijekom studija. Rezultati su raspravljeni u svjetlu razlika studentskih programa navedenih struka. 
536 |a Projekt MZOS  |f 013-0000000-2630 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301422-1420 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
690 |a 5.07 
690 |a 5.09 
693 |a kompetencije, ishodi obrazovanja, samoprocjena, studenti  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a competencies, educational outcomes, selfperception, students  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Ricijaš, Neven  |4 aut 
700 1 |a Branica, Vanja  |4 aut 
773 0 |a Naučno-stručni skup: 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem (29.-31.01.2009. ; Sarajevo, Bosna i Hercegovina)  |t Knjiga sažetaka 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem  |d Sarajevo : Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine ; Društvo psihologa Republike Srpske, 2009.  |n Kolenović-Đapo, Jadranka ; Hasanbegović-Anić, Enedina ; Đapo, Nermin ; Đokić, Ratko  |z 978-9958-585-72-2  |g str. 21 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 315905  |d 315903