Prilog validaciji konstrukta emocionalne inteligencije u uzorku osnovnoškolaca
Rad je zamišljen kao prikaz dijela empirijskih provjera vezanih uz predložene operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije i njoj srodnih konstrukata. Validacijski postupci izvedeni su na dva empirijski nezavisna skupa podataka prikupljenih na uzorcima djece rane ado...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316025/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008 |
Glavni autori: | Buško, Vesna (-), Babić, Ana (Author), Ivanović, Monika |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02682naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20150507093953.0 | ||
008 | 131111s2008 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)400612 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 400 |a Buško, Vesna | |
245 | 1 | 0 | |a Prilog validaciji konstrukta emocionalne inteligencije u uzorku osnovnoškolaca / |c Buško, Vesna ; Babić, Ana ; Ivanović, Monika. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Contribution to the validation of emotional intelligence construct in a sample of elementary school pupils | |
300 | |a 45-45 |f str. | ||
520 | |a Rad je zamišljen kao prikaz dijela empirijskih provjera vezanih uz predložene operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije i njoj srodnih konstrukata. Validacijski postupci izvedeni su na dva empirijski nezavisna skupa podataka prikupljenih na uzorcima djece rane adolescentne dobi. Na prvom skupu podataka (N1=180) analizirani su međusobni odnosi rezultata dobivenih primjenom dvaju instrumenata konstruiranih u obliku objektivnih testova maksimalnog učinka i pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije odmjerenih na temelju vršnjačkih procjena nekih od komponenata pretpostavljenih modelom Mayera i Saloveya (1997). Ispitivanje na drugom uzorku adolescenata (N2=202) poslužilo je za prikupljanje konvergentnih i diskriminantnih podataka temeljenih na jednako operacionaliziranim vršnjačkim procjenama emocionalne inteligencije i novoizrađenom upitniku za samoprocjenu empatije namijenjenom djeci. Konfirmatornim postupcima provedenim na oba skupa podataka provjerena je unutrašnja struktura i pretpostavljene relacije mjera ispitanih konstrukata. Također, provjeren je aditivni prediktivni značaj mjera emocionalne inteligencije u objašnjenju nekih kriterija socijalne prilagodbe učenika definirane sociometrijskim statusom i pokazateljima agresivnosti djece. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301683-1402 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a emocionalna inteligencija, konstruktna valjanost, kriterijska valjanost, adolescenti |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a emotional intelligence, construct validity, criterion validity, adolescents |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Babić, Ana |4 aut | |
700 | 1 | |a Ivanović, Monika |4 aut | |
773 | 0 | |a XVI. Dani psihologije u Zadru (29-31.05.2008. ; Zadar, Hrvatska) |t XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova |d Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008 |n Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle |z 978-953-7237-34-9 |g str. 45-45 | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.12 | ||
999 | |c 316025 |d 316023 |