Prilog validaciji konstrukta emocionalne inteligencije u uzorku osnovnoškolaca

Rad je zamišljen kao prikaz dijela empirijskih provjera vezanih uz predložene operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije i njoj srodnih konstrukata. Validacijski postupci izvedeni su na dva empirijski nezavisna skupa podataka prikupljenih na uzorcima djece rane ado...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316025/Details
Matična publikacija: XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova
Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008
Glavni autori: Buško, Vesna (-), Babić, Ana (Author), Ivanović, Monika
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02682naa a2200253uu 4500
005 20150507093953.0
008 131111s2008 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)400612 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 400  |a Buško, Vesna 
245 1 0 |a Prilog validaciji konstrukta emocionalne inteligencije u uzorku osnovnoškolaca /  |c Buško, Vesna ; Babić, Ana ; Ivanović, Monika. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Contribution to the validation of emotional intelligence construct in a sample of elementary school pupils 
300 |a 45-45  |f str. 
520 |a Rad je zamišljen kao prikaz dijela empirijskih provjera vezanih uz predložene operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije i njoj srodnih konstrukata. Validacijski postupci izvedeni su na dva empirijski nezavisna skupa podataka prikupljenih na uzorcima djece rane adolescentne dobi. Na prvom skupu podataka (N1=180) analizirani su međusobni odnosi rezultata dobivenih primjenom dvaju instrumenata konstruiranih u obliku objektivnih testova maksimalnog učinka i pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije odmjerenih na temelju vršnjačkih procjena nekih od komponenata pretpostavljenih modelom Mayera i Saloveya (1997). Ispitivanje na drugom uzorku adolescenata (N2=202) poslužilo je za prikupljanje konvergentnih i diskriminantnih podataka temeljenih na jednako operacionaliziranim vršnjačkim procjenama emocionalne inteligencije i novoizrađenom upitniku za samoprocjenu empatije namijenjenom djeci. Konfirmatornim postupcima provedenim na oba skupa podataka provjerena je unutrašnja struktura i pretpostavljene relacije mjera ispitanih konstrukata. Također, provjeren je aditivni prediktivni značaj mjera emocionalne inteligencije u objašnjenju nekih kriterija socijalne prilagodbe učenika definirane sociometrijskim statusom i pokazateljima agresivnosti djece. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1402 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a emocionalna inteligencija, konstruktna valjanost, kriterijska valjanost, adolescenti  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a emotional intelligence, construct validity, criterion validity, adolescents  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Babić, Ana  |4 aut 
700 1 |a Ivanović, Monika  |4 aut 
773 0 |a XVI. Dani psihologije u Zadru (29-31.05.2008. ; Zadar, Hrvatska)  |t XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova  |d Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008  |n Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle  |z 978-953-7237-34-9  |g str. 45-45 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 316025  |d 316023