Perspektive etničkog (ne)mira: dječji međuetnički stavovi i diskriminacija u poslijeratnom razdoblju

U ovom predavanju izložit će se rezultati višegodišnjeg praćenja međuetničkih odnosa djece u školi u gradu Vukovaru, koji se nakon rata razvija kao podijeljena zajednica u kojoj je temeljno obilježje socijalnih interakcija etnička pripadnost. Djeca su u školi također podijeljena prema etničkom načel...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316027/Details
Matična publikacija: Nasilje nad djecom i među djecom
Osijek : Filozofski fakultet, 2008
Glavni autor: Čorkalo Biruški, Dinka (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03246naa a2200229uu 4500
005 20131205132859.0
008 131111s2008 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)400651 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 395  |a Čorkalo Biruški, Dinka 
245 1 0 |a Perspektive etničkog (ne)mira: dječji međuetnički stavovi i diskriminacija u poslijeratnom razdoblju /  |c Čorkalo Biruški, Dinka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Perspectives on ethnic peace: children's interethnic attitudes and discrimination in a postwar period 
300 |a 19-19  |f str. 
520 |a U ovom predavanju izložit će se rezultati višegodišnjeg praćenja međuetničkih odnosa djece u školi u gradu Vukovaru, koji se nakon rata razvija kao podijeljena zajednica u kojoj je temeljno obilježje socijalnih interakcija etnička pripadnost. Djeca su u školi također podijeljena prema etničkom načelu, te pohađaju odvojena odjeljenja, čime je minimizirana mogućnost njihova međusobnog kontakta u okruženju koje im je najprirodnije i u kojem dnevno provode veliki dio svoga vremena. Ranija su istraživanja pokazala da vukovarska djeca, za razliku od odraslih, njihovih roditelja i nastavnika, pokazuju jasne tendencije međuetničke diskriminacije, te da imaju najnegativnije međuetničke stavove. Usporedni noviji rezultati pokazuju da se dječji stavovi mijenjaju nabolje: međuetnički stavovi su manje negativni, a sklonost diskriminaciji manje izražena. Međutim, te se promjene događaju sporije nego kod odraslih. Predavanje će problematizirati pitanje odvojenoga odrastanja djece, pri čemu ona nemaju iskustvo nepodijeljenog grada, odrasli ih ne potiču na kontakt i druženje izvan školskih okvira, a školski je okvir etnički zadan. Stoga je vrlo lako moguće predvidjeti da produljivanje ovakvoga stanja vodi posvemašnjoj etničkoj odijeljenosti Vukovara: djeca odrastaju odvojeno i nemaju prigodu naučiti drugačije. Raspravit će se implikacije složenih odnosa većine i manjine u zajednici koja se oporavlja od rata i podijeljena je po etničkom načelu, te analizirati potencijalno štetni efekti opće društvene podjele na dječje međugrupne stavove i odnose. Kao konceptualni okvir poslužit će nam model individualnih i kolektivnih prava, ali i prava djeteta – jednakovrijednog prava na etničku posebnost kao i prava na odrastanje u socijalno integriranoj i stabilnoj zajednici. Traumatizirane zajednice kakva je Vukovar imaju krhko integrativno socijalno tkivo, pa je ostvarivanje prava djece na odrastanje u multikulturnoj a ne podijeljenoj zajednici jedina garancija stabilnosti. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301422-1418 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a djeca, međuetnički stavovi, diskriminacija među djecom  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a children, interetnic relations, discrimination among children  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Nasilje nad djecom i među djecom (27.-29.11.2008. ; Osijek, Hrvatska)  |t Nasilje nad djecom i među djecom  |d Osijek : Filozofski fakultet, 2008  |n Kolesarić, Vladimir ; Metzing, Anđelka ; Šincek, Danijela ; Tomašić, Jasminka  |z 978-953-6456-91-8  |g str. 19-19 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Plenarno - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 316027  |d 316025