Držić i Vetranović: suhi javor i Dugi Nos
U radu se razmatraju poveznice između iskaza suhoga javora u epu Pelegrin Mavra Vetranovića i prvoga prologa komediji Dundo Maroje koji govori Negromant Dugi Nos Marina Držića i to kao osobit svjedok povezanosti i druženja kroz književnost ove dvojice dubrovačkih autora. Ponajprije se uspostavlja mj...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316042/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Nazbilj i nahvao: etičke suprotnosti u hrvatskoj književnosti i kazalištu od Marina Držića do naših dana ; u čast 500-obljetnice rođenja Marina Držića Zagreb - Split : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti - Književni krug Split, 2009 |
Glavni autor: | Grmača, Dolores (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02319naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20150109080111.0 | ||
008 | 131111s2009 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)401079 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 571 |a Grmača, Dolores | |
245 | 1 | 0 | |a Držić i Vetranović: suhi javor i Dugi Nos / |c Grmača, Dolores. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Držić and Vetranović: suhi javor (literally: Dry Maple) and Dugi Nos (literaly: Long Nose) | |
300 | |a 152-173 |f str. | ||
520 | |a U radu se razmatraju poveznice između iskaza suhoga javora u epu Pelegrin Mavra Vetranovića i prvoga prologa komediji Dundo Maroje koji govori Negromant Dugi Nos Marina Držića i to kao osobit svjedok povezanosti i druženja kroz književnost ove dvojice dubrovačkih autora. Ponajprije se uspostavlja mjesto u kanonu hrvatske književne historiografije navedena dva teksta. Suprotstavljanjem i uspoređivanjem govora suhoga javora i Dugoga Nosa detektira se cijeli niz zajedničkih poetičkih elemenata utemeljenih uglavnom na nizu etičkih suprotnosti: dominantne antiteze (nazbilj – nahvao, mudrost – ludost), topos mundus inversus, mit o aurea aetas, motiv lakomosti. U tako definiranom kritičkom prostoru zajedničkih značenjskih slojeva više se saznaje o identitetu suhoga javora te rad nastoji argumentirati tezu kako je riječ o personifikaciji Marina Držića. Time se otvaraju nova moguća čitanja Pelegrina koja nude relacije s konkretnim povijesnim osobama i upisanost etičko- moralne i političke alegorije. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301070-1057 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a Marin Držić, Mavro Vetranović, ” Pelegrin” , mundus inversus, aurea aetas |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Marin Držić, Mavro Vetranović, ” Pelegrin” , mundus inversus, aurea aetas |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Dani hvarskog kazališta (07-10. 05. 2008 ; Hvar, Hrvatska) |t Nazbilj i nahvao: etičke suprotnosti u hrvatskoj književnosti i kazalištu od Marina Držića do naših dana ; u čast 500-obljetnice rođenja Marina Držića |d Zagreb - Split : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti - Književni krug Split, 2009 |n Batušić, Nikola i dr. |z 978-953-154-870-0 |g str. 152-173 | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad |t 1.08 | ||
999 | |c 316042 |d 316040 |