|
|
|
|
LEADER |
02196naa a2200217uu 4500 |
008 |
131111s2008 xx 1 hrv|d |
035 |
|
|
|a (CROSBI)402017
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFF
|b hrv
|c HR-ZaFF
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|a Zovko Dinković, Irena
|9 628
|
245 |
1 |
0 |
|a Određivanje izravnih objekata u hrvatskome: dva objekta u akuzativu /
|c Zovko Dinković, Irena.
|
246 |
3 |
|
|i Naslov na engleskom:
|a Characterization of direct objects in Croatian: two objects in the accusative
|
300 |
|
|
|f str.
|
520 |
|
|
|a Izravni (bliži) objekti u hrvatskome određeni su morfološki kao objekti koji se pojavljuju u akuzativu. Većina prijelaznih glagola uz sebe može imati samo jedan objekt u akuzativu, no postoji manji broj glagola koji mogu imati i dva objekta u akuzativu: učiti/podučavati, tražiti, moliti, pitati i stajati (razg. koštati). Nekoć se uporaba dvaju objekata u akuzativu uz neke od tih glagola (primjerice, podučavati) često smatrala nepravilnom i objašnjavala tvrdnjom da glagol ne može imati dva izravna objekta. Ipak, u svakodnevnoj su jezičnoj uporabi konstrukcije s dva objekta u akuzativu uobičajene, a sama je pojavnost opisana u gramatikama iako bez jasne sintaktičke kategorizacije. Ovjerenost takvih konstrukcija otvara pitanje definiranja izravnih objekata jer je razvidno da se izravni i neizravni objekti u hrvatskome više ne mogu definirati isključivo morfološki, već prije svega semantički – s obzirom na leksičko značenje samoga prijelaznog glagola i s obzirom na različitu konceptualizaciju objekata. Ovaj rad nastoji utvrditi razlike koje postoje između dvaju objekata u akuzativu s obzirom na svojstvo određenosti/neodređenosti, stupanj uključenosti objekta u radnju, obaveznost/neobaveznost objekta u rečenici, mogućnost pasivizacije i dr.
|
536 |
|
|
|a Projekt MZOS
|f 130-1301049-1047
|
546 |
|
|
|a HRV
|
690 |
|
|
|a 6.03
|
693 |
|
|
|a sintaksa, hrvatski, izravni objekt, akuzativ
|l hrv
|2 crosbi
|
693 |
|
|
|a syntax, Croatian, direct object, accusative
|l eng
|2 crosbi
|
773 |
0 |
|
|a Hrvatski sintaktički dani: Sintaksa padeža (13-15.11.2008. ; Osijek, Hrvatska)
|
942 |
|
|
|c RZB
|u 2
|v DomRecenzija
|z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad
|t 1.08
|
999 |
|
|
|c 316059
|d 316057
|