Određivanje izravnih objekata u hrvatskome: dva objekta u akuzativu

Izravni (bliži) objekti u hrvatskome određeni su morfološki kao objekti koji se pojavljuju u akuzativu. Većina prijelaznih glagola uz sebe može imati samo jedan objekt u akuzativu, no postoji manji broj glagola koji mogu imati i dva objekta u akuzativu: učiti/podučavati, tražiti, moliti, pitati i st...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316059/Details
Glavni autor: Zovko Dinković, Irena (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02196naa a2200217uu 4500
008 131111s2008 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)402017 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Zovko Dinković, Irena  |9 628 
245 1 0 |a Određivanje izravnih objekata u hrvatskome: dva objekta u akuzativu /  |c Zovko Dinković, Irena. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Characterization of direct objects in Croatian: two objects in the accusative 
300 |f str. 
520 |a Izravni (bliži) objekti u hrvatskome određeni su morfološki kao objekti koji se pojavljuju u akuzativu. Većina prijelaznih glagola uz sebe može imati samo jedan objekt u akuzativu, no postoji manji broj glagola koji mogu imati i dva objekta u akuzativu: učiti/podučavati, tražiti, moliti, pitati i stajati (razg. koštati). Nekoć se uporaba dvaju objekata u akuzativu uz neke od tih glagola (primjerice, podučavati) često smatrala nepravilnom i objašnjavala tvrdnjom da glagol ne može imati dva izravna objekta. Ipak, u svakodnevnoj su jezičnoj uporabi konstrukcije s dva objekta u akuzativu uobičajene, a sama je pojavnost opisana u gramatikama iako bez jasne sintaktičke kategorizacije. Ovjerenost takvih konstrukcija otvara pitanje definiranja izravnih objekata jer je razvidno da se izravni i neizravni objekti u hrvatskome više ne mogu definirati isključivo morfološki, već prije svega semantički – s obzirom na leksičko značenje samoga prijelaznog glagola i s obzirom na različitu konceptualizaciju objekata. Ovaj rad nastoji utvrditi razlike koje postoje između dvaju objekata u akuzativu s obzirom na svojstvo određenosti/neodređenosti, stupanj uključenosti objekta u radnju, obaveznost/neobaveznost objekta u rečenici, mogućnost pasivizacije i dr. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301049-1047 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a sintaksa, hrvatski, izravni objekt, akuzativ  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a syntax, Croatian, direct object, accusative  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Hrvatski sintaktički dani: Sintaksa padeža (13-15.11.2008. ; Osijek, Hrvatska) 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad  |t 1.08 
999 |c 316059  |d 316057