|
|
|
|
LEADER |
02398naa a2200217uu 4500 |
008 |
131111s2008 xx 1 hrv|d |
035 |
|
|
|a (CROSBI)402440
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFF
|b hrv
|c HR-ZaFF
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|a Kraljević, Marija
|
245 |
1 |
0 |
|a Kognitivna lingvistika /
|c Kraljević, Marija.
|
246 |
3 |
|
|i Naslov na engleskom:
|a Cognitive linguistics
|
300 |
|
|
|f str.
|
520 |
|
|
|a Sve važnije mjesto koje danas kognitivna lingvistika ima u lingvistici i u srodnim znanostima proizlazi iz činjenice da je riječ o teorijskim postavkama koje se ne oslanjaju samo na opisivanja i/ili objašnjavanja jezičnih struktura, već obuhvaćaju spoznaje iz psihologije, antropologije, umjetne inteligencije i drugih znanstvenih disciplina. Naime, jezične se pojavnosti sagledavaju i analiziraju u njihovoj jezičnoj, kulturnoj i psihološkoj sveukupnosti. Jezične su strukture viđene kao dio procesa konceptualizacije svijeta govornikâ određene jezične zajednice. Stoga je značenje temelj iz kojega se onda s jedne strane povezuje i nadograđuje morfologija i sintaksa, a s druge se uvid u značenjske pojavnosti temelji na kulturnim odrednicama i psihološkim zakonitostima čovjekova konceptualnog ustrojstva. Upravo je zbog ovih spomenutih karakteristika kognitivna lingvistika osobito primjenjiva u nastavi jezika, kako stranog, tako i materinjeg jer otkriva značenjske i konceptualne temelje jezičnih jedinica, o kojima se inače često govori samo kao o dijelu određene paradigme. Ovo će izlaganje obuhvatiti kratak pregled razvoja kognitivne lingvistike i njezine temeljne postavke i pojmove, a potom će se koncentrirati na konkretne primjere iz hrvatskoga jezika koji predstavljaju izazov u gramatičkome opisu, a kognitivna lingvistika može pomoći u rasvjetljavanju njihova značenja i uloge u jezičnome sustavu i komunikaciji.
|
536 |
|
|
|a Projekt MZOS
|f 130-1301049-1047
|
546 |
|
|
|a HRV
|
690 |
|
|
|a 6.03
|
693 |
|
|
|a kognitivna ligvistika, kategorije, prototip, jezične razine, konceptualizacija
|l hrv
|2 crosbi
|
693 |
|
|
|a cognitive linguistics, categories, prototype, linguistic levels, conceptualization
|l eng
|2 crosbi
|
773 |
0 |
|
|a Simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika (2 ; 2008) (06.-09.11.2008. ; Poreč, Hrvatska)
|t 2. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika : knjiga sažetaka
|
942 |
|
|
|c RZB
|u 1
|v Nista
|z Strucni - Plenarno - Sazetak
|
999 |
|
|
|c 316063
|d 316061
|