Obrazovanje učitelja : prema novim kompetencijama

Zajedno s odgojnim idealom, još od antičkog doba mijenja se slika idealnog učitelja i njegovog obrazovanja. Od 17. stoljeća, prosvjetiljstvom potaknuta rastuća institucionalizacija i razvoj obrazovanja učitelja sve su brži: od višemjesečnih učiteljskih seminara u dvo- i trogodišnje preparandije, zat...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316412/Details
Matična publikacija: A tanítóképzés jövőképe : eljárás = Budućnost obrazovanja učitelja : zbornik radova
Subotica : Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka, 2009.
Glavni autori: Hrvatić, Neven (-), Posavec, Koraljka (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02438naa a2200253uu 4500
005 20131223074102.0
008 131111s2009 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)427419 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 589  |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Obrazovanje učitelja : prema novim kompetencijama /  |c Neven Hrvatić ; Koraljka Posavec. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Teacher education : towards new competencies 
300 |a 473-479  |f str. 
520 |a Zajedno s odgojnim idealom, još od antičkog doba mijenja se slika idealnog učitelja i njegovog obrazovanja. Od 17. stoljeća, prosvjetiljstvom potaknuta rastuća institucionalizacija i razvoj obrazovanja učitelja sve su brži: od višemjesečnih učiteljskih seminara u dvo- i trogodišnje preparandije, zatim učiteljske škole (4 i 5 godina), do učiteljskih akademija kao više i visokoškolske razine, u kojima rastu broj i zastupljenost pedagoških predmeta, udžbenika, metodičkih priručnika... Potreba za promjenama tradicionalne škole proizlazi i iz stvaranja nove paradigme: prema gledanju na život i svijet iz više pravaca i filozofskih pogleda, gdje se mijenja i pedagoški način mišljenja kao i ustroj škole od (pre)naglašenog spoznajnog (kognitivnog), prema socijalnim odosima, demokratskoj participaciji i suradničkom učenju. Učiteljski poziv, nadahnut vrijednostima koje potiču cjelovit razvoj ljudske osobe, duhovni, moralni, društveni, gospodarski i kulturni napredak zajednice te promicanje poštivanja ljudskih (i manjinskih) prava i temeljnih sloboda, ima snažan utjecaj na društvo i presudnu ulogu u odgoju i obrazovanju budućih generacija. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1765 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a obrazovanje, učitelj, škola, kompetencije, vrijednosti  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a education, teacher, school, competencies, values  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a A tanítóképzés jövőképe - Budućnost obrazovanja učitelja (18.-20.09.2008. ; Subotica, Srbija)  |t A tanítóképzés jövőképe : eljárás = Budućnost obrazovanja učitelja : zbornik radova  |d Subotica : Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka, 2009.  |n Czékus, Géza  |z 978-86-323-0756-8  |g str. 473-479 
700 1 |9 606  |a Posavec, Koraljka  |4 aut 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad  |t 1.08 
999 |c 316412  |d 316410