Obrazovanje učitelja : prema novim kompetencijama
Zajedno s odgojnim idealom, još od antičkog doba mijenja se slika idealnog učitelja i njegovog obrazovanja. Od 17. stoljeća, prosvjetiljstvom potaknuta rastuća institucionalizacija i razvoj obrazovanja učitelja sve su brži: od višemjesečnih učiteljskih seminara u dvo- i trogodišnje preparandije, zat...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316412/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
A tanítóképzés jövőképe : eljárás = Budućnost obrazovanja učitelja : zbornik radova Subotica : Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka, 2009. |
Glavni autori: | Hrvatić, Neven (-), Posavec, Koraljka (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02438naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131223074102.0 | ||
008 | 131111s2009 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)427419 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 589 |a Hrvatić, Neven | |
245 | 1 | 0 | |a Obrazovanje učitelja : prema novim kompetencijama / |c Neven Hrvatić ; Koraljka Posavec. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Teacher education : towards new competencies | |
300 | |a 473-479 |f str. | ||
520 | |a Zajedno s odgojnim idealom, još od antičkog doba mijenja se slika idealnog učitelja i njegovog obrazovanja. Od 17. stoljeća, prosvjetiljstvom potaknuta rastuća institucionalizacija i razvoj obrazovanja učitelja sve su brži: od višemjesečnih učiteljskih seminara u dvo- i trogodišnje preparandije, zatim učiteljske škole (4 i 5 godina), do učiteljskih akademija kao više i visokoškolske razine, u kojima rastu broj i zastupljenost pedagoških predmeta, udžbenika, metodičkih priručnika... Potreba za promjenama tradicionalne škole proizlazi i iz stvaranja nove paradigme: prema gledanju na život i svijet iz više pravaca i filozofskih pogleda, gdje se mijenja i pedagoški način mišljenja kao i ustroj škole od (pre)naglašenog spoznajnog (kognitivnog), prema socijalnim odosima, demokratskoj participaciji i suradničkom učenju. Učiteljski poziv, nadahnut vrijednostima koje potiču cjelovit razvoj ljudske osobe, duhovni, moralni, društveni, gospodarski i kulturni napredak zajednice te promicanje poštivanja ljudskih (i manjinskih) prava i temeljnih sloboda, ima snažan utjecaj na društvo i presudnu ulogu u odgoju i obrazovanju budućih generacija. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1765 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a obrazovanje, učitelj, škola, kompetencije, vrijednosti |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a education, teacher, school, competencies, values |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a A tanítóképzés jövőképe - Budućnost obrazovanja učitelja (18.-20.09.2008. ; Subotica, Srbija) |t A tanítóképzés jövőképe : eljárás = Budućnost obrazovanja učitelja : zbornik radova |d Subotica : Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka, 2009. |n Czékus, Géza |z 978-86-323-0756-8 |g str. 473-479 | |
700 | 1 | |9 606 |a Posavec, Koraljka |4 aut | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad |t 1.08 | ||
999 | |c 316412 |d 316410 |