Teorija i praksa odgoja i obrazovanja za ljudska prava

Kako je pitanje ljudskih prava i prava djeteta u našoj zemlji dugo bilo slabo zastupljeno u školskim programima, kao i u programima obrazovanja budućih učitelja, krajem 1999. godine donesen je Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava u kojem je naglašeno da se od učitelja na svim raz...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316434/Details
Matična publikacija: Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse
Rijeka : Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, Graftrade d.o.o., 2002
Glavni autor: Maleš, Dubravka (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02582naa a2200205uu 4500
008 131111s2002 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)429289 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Maleš, Dubravka 
245 1 0 |a Teorija i praksa odgoja i obrazovanja za ljudska prava /  |c Maleš, Dubravka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Theory and Practice of Education for Human Rights 
300 |a 267-276  |f str. 
520 |a Kako je pitanje ljudskih prava i prava djeteta u našoj zemlji dugo bilo slabo zastupljeno u školskim programima, kao i u programima obrazovanja budućih učitelja, krajem 1999. godine donesen je Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava u kojem je naglašeno da se od učitelja na svim razinama školovanja očekuje da ovaj program realiziraju u praksi. Koncept odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji se zastupa polazi sa stajališta da je za uspješnost programa važno pružanje znanja o ljudskim pravim, izgrađivanje stavova o važnosti njihova uživanja i zaštite te odvijanje odgojno-obrazovnog procesa u okruženju u kojem se ta prava poštuju. U radu se problematizira pitanje osposobljenosti učitelja za rad u području odgoja i obrazovanja za ljudska prava odnosno prava djeteta. Rezultati dobiveni empirijskim istraživanjem pokazuju da učitelji u osnovnim školama slabo poznaju prava djeteta te dokumente koji im trebaju biti osnova u radu na odgoju i obrazovanju za prava djeteta (Konvencija o pravima djeteta i Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava), a svojim ponašanjem ponekad ugrožavaju prava učenika u nastavi, a da toga uopće nisu svjesni. Da bi bili uspješni u području odgoja i obrazovanja za ljudska prava, učitelji moraju raditi na sebi kako bi osvijestili svoje stavove i ponašanje kojim ugrožavaju prava djeteta, a potom usvojiti znanja, vještine, stavove, ponašanje i metode rada koje se nameću kao nužnost za rad u odgojno-obrazovnom području. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a dječja prava, obrazovanje za ljudska prava, osposobljavanje učitelja  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a children's rights, education for human rights, teacher training  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Međunarodni znanstveni kolokvij: Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse (18-19.04.2002. ; Crikvenica)  |t Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse  |d Rijeka : Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, Graftrade d.o.o., 2002  |n Rosić, Vladimir  |z 953-6839-19-9  |g str. 267-276 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Ostalo - CijeliRad 
999 |c 316434  |d 316432