Teorija i praksa odgoja i obrazovanja za ljudska prava
Kako je pitanje ljudskih prava i prava djeteta u našoj zemlji dugo bilo slabo zastupljeno u školskim programima, kao i u programima obrazovanja budućih učitelja, krajem 1999. godine donesen je Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava u kojem je naglašeno da se od učitelja na svim raz...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316434/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse Rijeka : Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, Graftrade d.o.o., 2002 |
Glavni autor: | Maleš, Dubravka (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02582naa a2200205uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2002 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)429289 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Maleš, Dubravka | |
245 | 1 | 0 | |a Teorija i praksa odgoja i obrazovanja za ljudska prava / |c Maleš, Dubravka. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Theory and Practice of Education for Human Rights | |
300 | |a 267-276 |f str. | ||
520 | |a Kako je pitanje ljudskih prava i prava djeteta u našoj zemlji dugo bilo slabo zastupljeno u školskim programima, kao i u programima obrazovanja budućih učitelja, krajem 1999. godine donesen je Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava u kojem je naglašeno da se od učitelja na svim razinama školovanja očekuje da ovaj program realiziraju u praksi. Koncept odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji se zastupa polazi sa stajališta da je za uspješnost programa važno pružanje znanja o ljudskim pravim, izgrađivanje stavova o važnosti njihova uživanja i zaštite te odvijanje odgojno-obrazovnog procesa u okruženju u kojem se ta prava poštuju. U radu se problematizira pitanje osposobljenosti učitelja za rad u području odgoja i obrazovanja za ljudska prava odnosno prava djeteta. Rezultati dobiveni empirijskim istraživanjem pokazuju da učitelji u osnovnim školama slabo poznaju prava djeteta te dokumente koji im trebaju biti osnova u radu na odgoju i obrazovanju za prava djeteta (Konvencija o pravima djeteta i Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava), a svojim ponašanjem ponekad ugrožavaju prava učenika u nastavi, a da toga uopće nisu svjesni. Da bi bili uspješni u području odgoja i obrazovanja za ljudska prava, učitelji moraju raditi na sebi kako bi osvijestili svoje stavove i ponašanje kojim ugrožavaju prava djeteta, a potom usvojiti znanja, vještine, stavove, ponašanje i metode rada koje se nameću kao nužnost za rad u odgojno-obrazovnom području. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a dječja prava, obrazovanje za ljudska prava, osposobljavanje učitelja |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a children's rights, education for human rights, teacher training |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Međunarodni znanstveni kolokvij: Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse (18-19.04.2002. ; Crikvenica) |t Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse |d Rijeka : Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, Graftrade d.o.o., 2002 |n Rosić, Vladimir |z 953-6839-19-9 |g str. 267-276 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Recenzija |z Znanstveni - Ostalo - CijeliRad | ||
999 | |c 316434 |d 316432 |