Potrebe hrvatske obitelji za kvalitetnim izvanobiteljskim predškolskim programima

U radu je prikazan dio istraživanja kojim su se ispitivale potrebe hrvatske obitelji s djecom predškolske dobi glede različitih vrsta i sadržaja programa izvanobiteljskog predškolskog odgoja. Istraživanje je provedeno tijekom 1997. godine pomoću anketnog upitnika na reprezentativnom uzorku od 1471 o...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316436/Details
Matična publikacija: Kvaliteta u odgoju i obrazovanju
Rijeka : Pedagoški fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, 1998
Glavni autori: Maleš, Dubravka (-), Milanović, Mirjana (Author), Sekulić-Majurec, Ana
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03059naa a2200229uu 4500
008 131111s1998 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)429984 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Maleš, Dubravka 
245 1 0 |a Potrebe hrvatske obitelji za kvalitetnim izvanobiteljskim predškolskim programima /  |c Maleš, Dubravka ; Milanović, Mirjana ; Sekulić-Majurec, Ana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Croatian Family Requirements for Qualitative Programs Outside the Household 
300 |a 316-325  |f str. 
520 |a U radu je prikazan dio istraživanja kojim su se ispitivale potrebe hrvatske obitelji s djecom predškolske dobi glede različitih vrsta i sadržaja programa izvanobiteljskog predškolskog odgoja. Istraživanje je provedeno tijekom 1997. godine pomoću anketnog upitnika na reprezentativnom uzorku od 1471 obitelji iz Grada Zagreba i 14 županija. Dobiveni rezultati ukazuju na roditeljske želje glede uključivanja njihove djece u programe redovitih dječjih vrtića, dječjih vrtića obogaćenih posebnim programima, u kraće predškolske programe i program pripreme za polazak u osnovnu školu. Iz rezultata je vidljivo da najveći broj roditelja želi svoje dijete uključiti u redoviti dječji vrtić (58, 8%), a iskazana je i želja za uključivanjem djeteta u dječje vrtiće obogaćene dodatnim programima. Od kraćih programa roditeljima su najzanimljivije igraonice kao cjelovit program, zatim programi učenja stranih jezika, pa sportski, glazbeni i plesni programi. Neočekivano malo zanimanja su roditelji pokazali za program pripreme za školu što se može tumačiti njihovom nedovoljnom obaviještenošću o postojanju i važnosti ovoga programa za cjelokupni djetetov razvoj. Pri odabiru institucije za koju smtraju da bi bila najpogodnija za organiziranje različitih programa za predškolsko dijete, najveći se broj obitelji opredijelio za dječje vrtiće, ali ih je veći dio iskazao i pozitivan stav prema školi, dječjim knjižnicama i crkvi kao poželjnim i mogućim organizatorima različitih predškolskih programa što otvara mogućnost različitih pristupa organiziranju i provedbi programa izvanobiteljskog predškolskog odgoja. Mišljenja smo da bi se potrebe i želje roditelja tebale uvažavati od strane svih institucija koje sudjeluju u predlaganju i stvaranju mreže predškolskih programa što bi doprinijelo većem obuhvatu djece i većoj demokratičnosti odgojno-obrazovnog sustava. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a obitelj, predškolski programi, izvanobiteljski odgoj  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a family, pre-school programs, education outside family  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Milanović, Mirjana  |4 aut 
700 1 |a Sekulić-Majurec, Ana  |4 aut 
773 0 |a Kvaliteta u odgoju i obrazovanju (19-20.02.1998. ; Rijeka, Hrvatska)  |t Kvaliteta u odgoju i obrazovanju  |d Rijeka : Pedagoški fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, 1998  |n Rosić, Vladimir  |z 953-6104-18-0  |g str. 316-325 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Ostalo - CijeliRad 
999 |c 316436  |d 316434