Pluriculturality and education: Beyond the folklore of separation and the rhetoric of integration
U radu se kritički promatra odnos između teorije i prakse interkulturalnog obrazovanja i promicanja ideje o Europi kao «širokom području demokratske stabilnosti obogaćenom svojom raznolikošću». Autorica se bavi trima pitanjima: a) koji se posebni zadaci nalaze pred obrazovanjem i, posebno, interkult...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316512/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
The Challenges of Pluriculturality in Europe Baden-Baden : Nomos Verlagsgesellschaft u suradnji s Europskim domom, 2000 |
Glavni autor: | Spajić-Vrkaš, Vedrana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | eng |
LEADER | 02309naa a2200205uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2000 xx 1 eng|d | ||
035 | |a (CROSBI)441458 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Spajić-Vrkaš, Vedrana | |
245 | 1 | 0 | |a Pluriculturality and education: Beyond the folklore of separation and the rhetoric of integration / |c Spajić-Vrkaš, Vedrana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Pluriculturality and education: Beyond the folklore of separation and the rhetoric of integration | |
300 | |a 155-166 |f str. | ||
520 | |a U radu se kritički promatra odnos između teorije i prakse interkulturalnog obrazovanja i promicanja ideje o Europi kao «širokom području demokratske stabilnosti obogaćenom svojom raznolikošću». Autorica se bavi trima pitanjima: a) koji se posebni zadaci nalaze pred obrazovanjem i, posebno, interkulturalnim obrazovanjem u procesu osnaživanja jedinstvene Europe kad se taj proces promatra u kontekstu tenzija između općeeuropskih i nacionalnih interesa ; b) promiču li glavni trendovi razvoja teorije i prakse interkulturalnog obrazovanja ideju međuovisnosti i c) može li interkulturalno obrazovanje postati instrumentom jačanja višekulturalne Europe. Posebna pozornost usmjerena je na analizu različitih teorijskih i praktičnih pristupa interkulturalnom obrazovanju. Autorica uvjerljivo dokazuje da većina tih pristupa pati od redukcionizma i da europsku kulturnu raznolikost svodi na "etnocentrični interkulturalizam" koji pojedinca zarobljuje u mitološkim granicama osobnosti, pa je, kako ona kaže, više «folklorni izraz razdvajanja» i «retorički izraz uključivanja» nego instrument izgradnje jedinstvene Europe «obogaćene svojom različitošću». | ||
546 | |a ENG | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a intercultural education ; policies and practices ; Europe ; critique |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a intercultural education ; policies and practices ; Europe ; critique |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Challenges of Pluriculturality in Europe (23.-25. travnja 1999. ; Zagreb, Hrvatska) |t The Challenges of Pluriculturality in Europe |d Baden-Baden : Nomos Verlagsgesellschaft u suradnji s Europskim domom, 2000 |n S. Bayer-Allen i Lj. Čućić |g str. 155-166 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Recenzija |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad | ||
999 | |c 316512 |d 316510 |