Pluriculturality and education: Beyond the folklore of separation and the rhetoric of integration

U radu se kritički promatra odnos između teorije i prakse interkulturalnog obrazovanja i promicanja ideje o Europi kao «širokom području demokratske stabilnosti obogaćenom svojom raznolikošću». Autorica se bavi trima pitanjima: a) koji se posebni zadaci nalaze pred obrazovanjem i, posebno, interkult...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316512/Details
Matična publikacija: The Challenges of Pluriculturality in Europe
Baden-Baden : Nomos Verlagsgesellschaft u suradnji s Europskim domom, 2000
Glavni autor: Spajić-Vrkaš, Vedrana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: eng
LEADER 02309naa a2200205uu 4500
008 131111s2000 xx 1 eng|d
035 |a (CROSBI)441458 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Spajić-Vrkaš, Vedrana 
245 1 0 |a Pluriculturality and education: Beyond the folklore of separation and the rhetoric of integration /  |c Spajić-Vrkaš, Vedrana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Pluriculturality and education: Beyond the folklore of separation and the rhetoric of integration 
300 |a 155-166  |f str. 
520 |a U radu se kritički promatra odnos između teorije i prakse interkulturalnog obrazovanja i promicanja ideje o Europi kao «širokom području demokratske stabilnosti obogaćenom svojom raznolikošću». Autorica se bavi trima pitanjima: a) koji se posebni zadaci nalaze pred obrazovanjem i, posebno, interkulturalnim obrazovanjem u procesu osnaživanja jedinstvene Europe kad se taj proces promatra u kontekstu tenzija između općeeuropskih i nacionalnih interesa ; b) promiču li glavni trendovi razvoja teorije i prakse interkulturalnog obrazovanja ideju međuovisnosti i c) može li interkulturalno obrazovanje postati instrumentom jačanja višekulturalne Europe. Posebna pozornost usmjerena je na analizu različitih teorijskih i praktičnih pristupa interkulturalnom obrazovanju. Autorica uvjerljivo dokazuje da većina tih pristupa pati od redukcionizma i da europsku kulturnu raznolikost svodi na "etnocentrični interkulturalizam" koji pojedinca zarobljuje u mitološkim granicama osobnosti, pa je, kako ona kaže, više «folklorni izraz razdvajanja» i «retorički izraz uključivanja» nego instrument izgradnje jedinstvene Europe «obogaćene svojom različitošću». 
546 |a ENG 
690 |a 5.07 
693 |a intercultural education ; policies and practices ; Europe ; critique  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a intercultural education ; policies and practices ; Europe ; critique  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Challenges of Pluriculturality in Europe (23.-25. travnja 1999. ; Zagreb, Hrvatska)  |t The Challenges of Pluriculturality in Europe  |d Baden-Baden : Nomos Verlagsgesellschaft u suradnji s Europskim domom, 2000  |n S. Bayer-Allen i Lj. Čućić  |g str. 155-166 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad 
999 |c 316512  |d 316510