Analiza i izrada didaktičkih materijala za nastavu hrvatskoga kao inog jezika za srednje i napredne stupnjeve

Hrvatski kao drugi i strani jezik relativno je novo znanstveno područje u okviru kojega je potrebno napraviti mnoga istraživanja te pokušati odgovoriti na brojna pitanja. Budući da je jedan od glavnih ciljeva nastave inih jezika poučavanje leksičko-gramatičkom sustavu stranoga jezika te razvijanje k...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316640/Details
Glavni autori: Nazalević Čučević, Iva (-), Cvitanušić, Jelena (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03242naa a2200241uu 4500
005 20180122194738.0
008 131111s2009 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)456774 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 637  |a Nazalević Čučević, Iva 
245 1 0 |a Analiza i izrada didaktičkih materijala za nastavu hrvatskoga kao inog jezika za srednje i napredne stupnjeve /  |c Nazalević, Iva ; Cvitanušić, Jelena. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Analysis and development of didactic materials for teaching Croatian as L2 for intermediate and advanced level 
300 |f str. 
520 |a Hrvatski kao drugi i strani jezik relativno je novo znanstveno područje u okviru kojega je potrebno napraviti mnoga istraživanja te pokušati odgovoriti na brojna pitanja. Budući da je jedan od glavnih ciljeva nastave inih jezika poučavanje leksičko-gramatičkom sustavu stranoga jezika te razvijanje komunikacijske kompetencije, jedna je od najvažnijih stvari za unapređenje nastave hrvatskoga kao inog jezika, produkcija kvalitetnih nastavnih materijala i udžbenika o kojima, uz stručnost i spremnost lektora, ovisi njezina kvaliteta. Postojeća ponuda udžbenika zadovoljava potrebe poučavanja apsolutnih i viših početnika, međutim zamjetan je manjak suvremenih kvalitetnih udžbenika za više i najviše stupnjeve učenja hrvatskoga jezika. Iz tog su razloga lektori primorani samostalno izrađivati materijale za polaznike viših stupnjeva. Ovo se izlaganje radioničkog tipa bavi analizom postojećih i izradom novih materijala čija je svrha uvježbavanje svih četiriju vještina koje trebaju naći svoje mjesto u nastavi hrvatskog jezika. Riječ je, dakako, o čitanju, razumijevanju, govorenju i pisanju te o obradi pojedinih gramatičkih jedinica. Kakvim se kriterijima voditi pri izradi materijala, točnije kakve kulturološke sadržaje uključiti, koja je optimalna duljina teksta, količina i opseg leksičkih vježba, najbolji načini provjere razumijevanja i reprodukcije novoga leksika, kako je moguće uvježbavati pisanu i govornu produkciju, kako u sve to na najbolji način uklopiti gramatičku jedinicu te kako materijal učiniti vizualno atraktivnijim i dinamičnijim pitanja su i problemi s kojima se svakodnevno susreće gotovo svaki lektor hrvatskoga jezika. Očekujemo da će razmjena iskustava i zajednička analiza postojećih materijala doprinijeti unapređenju kvalitete nastave i dovesti do nekih konkretnih i primjenjivih zaključaka i rezultata u vezi s izradom didaktičkih materijala za nastavu hrvatskoga kao inog jezika za naprednije polaznike nastave u Hrvatskoj i inozemstvu. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-3623 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a nastavni materijali, jezične vještine, komunikacijska i gramatička kompetencija, hrvatski kao ini jezik  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a teaching material, language skills, communicative and grammatical competence, Croatian language as L2  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Cvitanušić, Jelena  |4 aut  |9 1072 
773 0 |a 2. Stručno savjetovanje za lektore inojezičnoga hrvatskoga(SIH) (3. i 4. srpnja 2009. ; Zagreb, Hrvatska) 
942 |c RZB  |u 2  |v Nista  |z Strucni - Predavanje - Nista  |t 3.15 
999 |c 316640  |d 316638