Prepisivanje na ispitima: stavovi i ponašanje studenata

Prepisivanje na fakultetima, iako nije novi, rastući je problem kako za zajednicu tako i za pojedinca. Potaknuti nedostatkom domaćih istraživanja ove problematike, odlučili smo provesti anketno istraživanje koje ima za cilj ispitati različite aspekte prepisivačkog ponašanja na studentskoj populaciji...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316760/Details
Glavni autori: Tonković, Maša (-), Turina, Irina (Author), Loos, Daria
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02665naa a2200229uu 4500
008 131111s2006 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)470742 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Tonković, Maša 
245 1 0 |a Prepisivanje na ispitima: stavovi i ponašanje studenata /  |c Tonković, Maša ; Turina, Irina ; Loos, Daria. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Cheating on exams: students' attitudes and behavior 
300 |f str. 
520 |a Prepisivanje na fakultetima, iako nije novi, rastući je problem kako za zajednicu tako i za pojedinca. Potaknuti nedostatkom domaćih istraživanja ove problematike, odlučili smo provesti anketno istraživanje koje ima za cilj ispitati različite aspekte prepisivačkog ponašanja na studentskoj populaciji. Anketa je provedena na 565 sudionika, studenata fakulteta humanističkog, društvenog, prirodnog i tehničkog usmjerenja zagrebačkog Sveučilišta. Primijenjen je Upitnik o prepisivanju na ispitima, konstruiran u svrhu istraživanja, a njime su ispitana trenutačna i ranija ponašanja vezana uz prepisivanje, stavovi prema prepisivanju, te procjene neprihvatljivosti određenih oblika prepisivanja, adekvatnost kazni, te situacijska (ne)opravdanost prepisivanja, uz savjesnost, kao dimenziju ličnosti, i sociodemografske karakteristike studenata. Pokazalo se da je prepisivanje na ispitima uistinu svakodnevna pojava među studentima. Oko 95% studenata koristilo je u životu barem jedan od oblika prepisivanja. Također, stav studenata prema prepisivanju je pozitivan, a sukladno tome, studenti bi za prepisivanje dali relativno blage kazne. Bihevioralna mjera prepisivanja negativno je povezana s uspješnosti studiranja (prosjekom ocjena, plaćanjem fakulteta), a pozitivno s godinom fakulteta i godinom studiranja. Sklonost prepisivanju visoko pozitivno korelira sa stavovima prema prepisivanju, a veže se i uz veću (ekstrinzičnu) religioznost, davanje blažih kazni, te uz manji rezultat na skali savjesnosti. Hijerarhijskom regresijskom analizom objašnjeno je 36% varijance prepisivačkog ponašanja, s najvećim udjelom prediktora stavova prema prepisivanju i savjesnosti. Relativno malen postotak objašnjene varijance tumači se snažnim utjecajem situacijskih faktora, kao i specifičnošću naše kulture. 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a prepisivanje na ispitima  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a cheating on exams  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Turina, Irina  |4 aut 
700 1 |a Loos, Daria  |4 aut 
773 0 |a 15. Dani psihologije u Zadru (25.-27.05.2006. ; Zadar, Hrvatska) 
942 |c RZB  |u 1  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Nista 
999 |c 316760  |d 316758