Spolne razlike u impulzivnom kupovanju

Kupovanje danas predstavlja važan dio života svakog pojedinca. Iako svi priželjkuju racionalne odluke o kupovini koje uključuju prikupljanje informacija, procjenu alternativa i donošenje odluka temeljenih na analizi troška i dobitka, kupovanje je često iracionalno i pod utjecajem želja, potreba, emo...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316796/Details
Matična publikacija: XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova
Zadar : Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2010
Glavni autori: Butković, Ana (-), Vukasović, Tena (Author), Bratko, Denis
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02295naa a2200253uu 4500
005 20170323181314.0
008 131111s2010 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)475555 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 697  |a Butković, Ana 
245 1 0 |a Spolne razlike u impulzivnom kupovanju /  |c Butković, Ana ; Vukasović, Tena ; Bratko, Denis. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Sex differences in impulsive buying 
300 |a 130-130  |f str. 
520 |a Kupovanje danas predstavlja važan dio života svakog pojedinca. Iako svi priželjkuju racionalne odluke o kupovini koje uključuju prikupljanje informacija, procjenu alternativa i donošenje odluka temeljenih na analizi troška i dobitka, kupovanje je često iracionalno i pod utjecajem želja, potreba, emocija i raspoloženja. Impulzivno kupovanje se odnosi na kupovanje bez prethodne namjere koje često prate jake emocije i nedostatak planiranja. Prethodna istraživanja ukazuju da u impulzivnom kupovanju postoje spolne razlike pri čemu žene pokazuju veću tendenciju k impulzivnom kupovanju. U ovom istraživanju smo željeli provjeriti taj nalaz na hrvatskom uzorku. Skala impulzivnog kupovanja, koja mjeri i kognitivnu i emocionalnu komponentu impulzivnog kupovanja, primijenjena je na 282 muškarca i 394 žena, dobi između 16 i 22 godine. Spolne razlike su provjerene za ukupan rezultat te za kognitivnu i emocionalnu komponentu. Dobivene su statistički značajne razlike u impulzivnom kupovanju, kao i njegovoj kognitivnoj i emocionalnoj komponenti u očekivanom smjeru, odnosno žene su izjavljivale da su sklonije impulzivnom kupovanju od muškaraca. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1399 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a implzivno kupovanje, spolne razlike  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a impulsive buying, sex differences  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 795  |a Vukasović, Tena  |4 aut 
700 1 |9 398  |a Bratko, Denis  |4 aut 
773 0 |a XVII. Dani psihologije u Zadru (27.-29.05.2010. ; Zadar, Hrvatska)  |t XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radova.  |d Zadar : Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2010  |n Sorić, I. ; Ćubela Adorić, V. ; Gregov, LJ. ; Penezić, Z.  |z 978-953-7237-65-3  |g str. 130-130 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Ostalo - Poster - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 316796  |d 316794