Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija
U strukturi nacionalnog kurikuluma i (su)konstrukciji školskog kurikuluma interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Budući da su odgoj, obrazovanje i informiranje temeljni čimbenici koji omogućuju razvoj svih bitnih sastavnica značajnih...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316895/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije Zagreb : Institut za migracije i narodnosti, 2010. |
Glavni autor: | Hrvatić, Neven (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03190naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205155122.0 | ||
008 | 131111s2010 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)487406 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 589 |a Hrvatić, Neven | |
245 | 1 | 0 | |a Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija / |c Neven Hrvatić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Intercultural relations and education in minority languages: Croatia-Serbia | |
300 | |a 131-142 |f str. | ||
520 | |a U strukturi nacionalnog kurikuluma i (su)konstrukciji školskog kurikuluma interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Budući da su odgoj, obrazovanje i informiranje temeljni čimbenici koji omogućuju razvoj svih bitnih sastavnica značajnih za višestrani napredak nekog naroda (a za opstanak etničkih i nacionalnih manjina oni su od presudne važnosti), pluralističko i istinski demokratsko društvo treba ne samo poštovati etničku, kulturnu, jezičnu i vjersku posebnost pripadnika nacionalnih manjina, a manjinsko okružje treba postati odgovarajuće mjesto za izražavanje, očuvanje i razvijanje samobitnosti. Rezultati znanstvenog projekta Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima, ukazuju na visoku razinu deklarativnog prihvaćanja europskih vrijednosti, postojanje stereotipa, izraženu socijalnu distancu prema pripadnicima nacionalnih, etničkih i religijskih skupina kod srednjoškolaca u Hrvatskoj, te visoku hijerarhijsku distancu, pretežni kolektivizam, jasno podijeljene društvene (socijalne) spolne uloge i snažnu kontrolu neizvjesnosti, kao dijelove Hofstedeovog modela. Dominantne vrijednosti dobivenih karakteristika reduciraju se u nacionalnom kurikulumu, uz mogućnost ublažavanja na svim razinama (odgojne vrijednosti, stjecanje temeljnih kompetencija učenika, odgojno-obrazovna područja i međupredmetne teme) posebno u okviru interkulturalnih kurikularnih odrednica. Suradnja u provedbi obrazovanja na manjinskim jezicima, posebno na hrvatskom jeziku u Republici Srbiji i srpskom jeziku u Republici Hrvatskoj, kroz razvoj odgojno-obrazovnih oblika i modela, koncipiranju nastavnih planova i programa, udžbenika i razvoju interkulturalnog kurikuluma važan je faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a interkulturalno obrazovanje, interkulturalni kurikulum, obrazovanje na manjinskim jezicima, suradnja Hrvatska-Srbija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a intercultural education, intercultural curriculum, education in minority languages, collaboration Croatia - Serbia |l eng |2 crosbi | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |a Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije (16.10.2009. ; Zagreb, Hrvatska) |t Nacionalne manjine kao faktor stabilnosti u međunarodnim odnosima Hrvatske i Srbije |d Zagreb : Institut za migracije i narodnosti, 2010. |n Babić, Dragutin ; Župarić-Iljić, Drago |z 978-953-6028-26-9 |g str. 131-142 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Plenarno - CijeliRad |t 1.06 | ||
999 | |c 316895 |d 316893 |