Identitet između brata i sina: tipologija identiteta u romanima Meše Selimovića
U članku se, polazeći od teorijskoga okvira ranoga Deleuzeova djela (ponajviše zastupljenog knjigom Razlika i ponavljanje) preispituje mogućnost analize identiteta u Selimovićevom romanesknom opusu. Ukoliko pisati predstavlja proces postajanja nekim drugim obezličavajući instancu iskazivanja (Deleuz...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316951/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Spomenica Meše Selimovića Beograd : Srpska akademija nauka i umetnosti - Odeljenje jezika i književnosti, 2010 |
Glavni autor: | Majić, Ivan, kroatist (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02481naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20170115202250.0 | ||
008 | 131111s2010 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)495638 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 815 |a Majić, Ivan, |c kroatist | |
245 | 1 | 0 | |a Identitet između brata i sina: tipologija identiteta u romanima Meše Selimovića / |c Majić, Ivan. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Identity Between the Brother and the Son: Typology of Identity in the Novels of Meša Selimović | |
300 | |a 79-91 |f str. | ||
520 | |a U članku se, polazeći od teorijskoga okvira ranoga Deleuzeova djela (ponajviše zastupljenog knjigom Razlika i ponavljanje) preispituje mogućnost analize identiteta u Selimovićevom romanesknom opusu. Ukoliko pisati predstavlja proces postajanja nekim drugim obezličavajući instancu iskazivanja (Deleuze), onda se, u Selimovićevu slučaju, značajnim pokazuje koncept sjećanja koje u sebi sadrži ponavljanje kao strategiju traumatske razlike kojom identitet postaje upravo kategorija te razlike. Premještajući granice između autora, pripovjedača i lika, Selimovićevi pripovjedači, ne samo memoarskom knjigom Sjećanja, svjedoče sličnu, ali tom razlikom drugačiju priču potrage za izgubljenim, virtualnim objektom koji se u nekim djelima personificira likom izgubljenoga brata. S druge strane, pozicija sina, slično kao u romanu Derviš i smrt, pozicija je kroz koju se pokušava nametnuti ideologija oca (očinska ideologija) koja tu razliku zabranjuje. Identitet, kako pripovjedača, tako i autora, (p)ostaje dinamična kategorija ponavljanja razlike koja se nalazi u središtu (prisjećajućeg) subjekta, a recepcija djela Meša Selimovića stoji pred etičko-estetičkim izazovom očuvanja te razlike koja je jamac novih tumačenja. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-3473 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a identitet, razlika, sjećanje, Meša Selimović, Gilles Deleuze |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a identity, difference, Meša Selimović, Gilles Deleuze |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a VI. skup Odelenja jezika i književnosti: Povodom stogodišnjice rođenja akademika Meše Selimovića (27.-28. travnja 2010. ; Beograd, Srbija) |t Spomenica Meše Selimovića |d Beograd : Srpska akademija nauka i umetnosti - Odeljenje jezika i književnosti, 2010 |n Palavestra, Predrag |z 978-86-7025-528-9 |g str. 79-91 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad |t 1.08 | ||
999 | |c 316951 |d 316949 |