Identitet između brata i sina: tipologija identiteta u romanima Meše Selimovića

U članku se, polazeći od teorijskoga okvira ranoga Deleuzeova djela (ponajviše zastupljenog knjigom Razlika i ponavljanje) preispituje mogućnost analize identiteta u Selimovićevom romanesknom opusu. Ukoliko pisati predstavlja proces postajanja nekim drugim obezličavajući instancu iskazivanja (Deleuz...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316951/Details
Matična publikacija: Spomenica Meše Selimovića
Beograd : Srpska akademija nauka i umetnosti - Odeljenje jezika i književnosti, 2010
Glavni autor: Majić, Ivan, kroatist (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02481naa a2200229uu 4500
005 20170115202250.0
008 131111s2010 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)495638 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 815  |a Majić, Ivan,   |c kroatist 
245 1 0 |a Identitet između brata i sina: tipologija identiteta u romanima Meše Selimovića /  |c Majić, Ivan. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Identity Between the Brother and the Son: Typology of Identity in the Novels of Meša Selimović 
300 |a 79-91  |f str. 
520 |a U članku se, polazeći od teorijskoga okvira ranoga Deleuzeova djela (ponajviše zastupljenog knjigom Razlika i ponavljanje) preispituje mogućnost analize identiteta u Selimovićevom romanesknom opusu. Ukoliko pisati predstavlja proces postajanja nekim drugim obezličavajući instancu iskazivanja (Deleuze), onda se, u Selimovićevu slučaju, značajnim pokazuje koncept sjećanja koje u sebi sadrži ponavljanje kao strategiju traumatske razlike kojom identitet postaje upravo kategorija te razlike. Premještajući granice između autora, pripovjedača i lika, Selimovićevi pripovjedači, ne samo memoarskom knjigom Sjećanja, svjedoče sličnu, ali tom razlikom drugačiju priču potrage za izgubljenim, virtualnim objektom koji se u nekim djelima personificira likom izgubljenoga brata. S druge strane, pozicija sina, slično kao u romanu Derviš i smrt, pozicija je kroz koju se pokušava nametnuti ideologija oca (očinska ideologija) koja tu razliku zabranjuje. Identitet, kako pripovjedača, tako i autora, (p)ostaje dinamična kategorija ponavljanja razlike koja se nalazi u središtu (prisjećajućeg) subjekta, a recepcija djela Meša Selimovića stoji pred etičko-estetičkim izazovom očuvanja te razlike koja je jamac novih tumačenja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-3473 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a identitet, razlika, sjećanje, Meša Selimović, Gilles Deleuze  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a identity, difference, Meša Selimović, Gilles Deleuze  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a VI. skup Odelenja jezika i književnosti: Povodom stogodišnjice rođenja akademika Meše Selimovića (27.-28. travnja 2010. ; Beograd, Srbija)  |t Spomenica Meše Selimovića  |d Beograd : Srpska akademija nauka i umetnosti - Odeljenje jezika i književnosti, 2010  |n Palavestra, Predrag  |z 978-86-7025-528-9  |g str. 79-91 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad  |t 1.08 
999 |c 316951  |d 316949