Novi testovi jezičnih kompetencija i općeg obrazovanja

Prema preporukama Vijeća Europe među temeljne kompetencije vezane uz cjeloživotno obrazovanje ubraja se i komunikacija na materinskom jeziku. Komuniciranje na materinskome jeziku primarna je kompetencija i preduvjet razvoja svih ostalih kompetencija. Da bi pojedinac bio komuncikacijski i jezično kom...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317020/Details
Matična publikacija: 20. dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja = abstracts
Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet ; Hrvatsko psihološko društvo, 2011.
Glavni autori: Gazdić-Alerić, Tamara (-), Ljubotina, Damir (Author), Alerić, Marko
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija sažetka
LEADER 03240naa a2200265uu 4500
008 131111s2011 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)509823 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Gazdić-Alerić, Tamara 
245 1 0 |a Novi testovi jezičnih kompetencija i općeg obrazovanja /  |c Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko ; Ljubotina, Damir. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a New tests of linguistic competence and general education 
300 |a 50-50  |f str. 
520 |a Prema preporukama Vijeća Europe među temeljne kompetencije vezane uz cjeloživotno obrazovanje ubraja se i komunikacija na materinskom jeziku. Komuniciranje na materinskome jeziku primarna je kompetencija i preduvjet razvoja svih ostalih kompetencija. Da bi pojedinac bio komuncikacijski i jezično kompetentan, mora biti sposoban upotrebljavati rječnik nekog jezika u različitim društvenim područjima života, što uključuje razumijevanje i pravilnu upotrebu frazema, gotovih izraza i pojedinačnih riječi, kao i poznavanje pravopisa i gramatike. Te jezične kompetencije odnose se na osposobljenost za pravilno i stvaralačko usmeno i pisano izražavanje i tumačenje koncepata, misli, osjećaja, stavova i činjenica te jezično međudjelovanje u nizu različitih društvenih i kulturnih situacija. U okviru projekta razvijeno je nekoliko novih testova jezičnih kompetencija u širem smislu. Razvijeni su Test poznavanja pravopisa i gramatike hrvatskoga standardnog jezika (tri oblika testa), Test antonima i sinonima namijenjen poznavanju rječnika hrvatskoga jezika, Test frazema kojim se ispituje poznavanje i razumijevanje frazema i gotovih izraza u hrvatskome jeziku, Test razumijevanja teksta kojim se isituje sposobnost ispitanika da razumije značenje zadanih poslovica odnosno tvrdnji, te odabere jednu od ponuđenih poslovica ili tvrdnji koje bi mogle zamijeniti zadanu. Uz to su razvijeni Test rječnika stranih riječi koje se koriste u hrvatskome govornom jeziku (dva oblika testa), kao i Test poznavanja stranih izraza i frazema koji uključuje jezične kompetencije, ali i opće obrazovanje. U sklopu mjerenja općeg obrazovanja razvijen je Test općeg obrazovanja, kao i Test aktualne informiranosti namijenjen mjerenju poznavanja relevantnih recentnih domaćih i međunarodnih događaja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1402 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
690 |a 6.03 
693 |a testovi, jezične kompetencije, opće obrazovanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a tests, linguistic competence, general education  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 731  |a Ljubotina, Damir  |4 aut 
700 1 |9 481  |a Alerić, Marko  |4 aut 
773 0 |a Dani Ramira i Zorana Bujasa (20 ; 2011) (07.-09.04.2011. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 20. dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja = abstracts  |d Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet ; Hrvatsko psihološko društvo, 2011.  |n Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena  |z 978-953-175-391-3  |g str. 50-50  |w ffzg.(HR-ZaFF)319534 
856 |u http://psihologija.ffzg.unizg.hr/uploads/Gb/Qm/GbQmtnkmj4MXzM51fkNRQA/knjiga_sazetaka_web_verzija.pdf  |y Elektronička verzija sažetka 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Strucni - Predavanje - Sazetak  |t 1.13 
999 |c 317020  |d 317018