Što utječe na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj?

U istraživanju provedenom 2004. godine u sklopu projekta „Modernizacija i identitet Hrvatskog društva“ mjerena su mišljenja građana RH o tome koji sadržaji utječu na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. Šest godina kasnije, ponovno na reprezentativnom uzorku građana RH, primijenjen je ist...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317031/Details
Matična publikacija: Sociologija i promjena - izazovi budućnosti
Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2011.
Glavni autori: Klasnić, Ksenija, sociologinja (-), Rukavina, Izvor, sociolog (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03190naa a2200241uu 4500
005 20140120164405.0
008 131111s2011 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)511168 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 569  |a Klasnić, Ksenija,   |c sociologinja 
245 1 0 |a Što utječe na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj? /   |c Klasnić, Ksenija ; Rukavina, Izvor. 
246 3 |i Naslov na engleskom:   |a What influences the image that other countries have about Croatia? 
300 |f str. 
520 |a U istraživanju provedenom 2004. godine u sklopu projekta „Modernizacija i identitet Hrvatskog društva“ mjerena su mišljenja građana RH o tome koji sadržaji utječu na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. Šest godina kasnije, ponovno na reprezentativnom uzorku građana RH, primijenjen je isti instrument od 18 čestica. Podaci su deskriptivno prikazani (u postocima), provedena je faktorska analiza, a rezultati na dobivenim faktorima analizirani su t-testom i analizom varijance kako bi se utvrdile statistički značajne razlike s obzirom na odabrana socio-demografska obilježja. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija. Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini sadržaji više se ne grupiraju na isti način. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301180-0915 
546 |a HRV 
690 |a 5.05 
693 |a imidž Hrvatske u svijetu, prirodne ljepote, slika o Hrvatskoj, turizam  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Croatian's image in the world, natural beauty, the image of Croatia, tourism  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 599  |a Rukavina, Izvor,   |c sociolog  |4 aut 
773 0 |a Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva, Zagreb, 7.-8. travnja 2011.   |t Sociologija i promjena - izazovi budućnosti /   |d Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2011.   |n organizator Hrvatsko sociološko društvo ; uređivački odbor Aleksandar Štulhofer, Inga Tomić Koludrović, Branko Ančić   |z 9789536552740   |g str.  
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 317031  |d 317029