Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće

U ovom se radu iz sociosemiotičke perspektive analiziraju reklame koje su bile objavljivane u novinama, katalozima i časopisima koji su na talijanskom, njemačkom i hrvatskom jeziku izlazili na području Istarskog poluotoka, prvenstveno u gradu Puli, od sredine osamdesetih godina 19. stoljeća do 1918....

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317129/Details
Matična publikacija: Filii, filiae...: položaj i uloga djece na jadranskom prostoru
Poreč : Zavičajni muzej Poreštine - Museo del territorio parentino, 2011
Glavni autor: Bertoša, Mislava (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02865naa a2200217uu 4500
008 131111s2011 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)518951 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 843  |a Bertoša, Mislava 
245 1 0 |a Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće /  |c Bertoša, Mislava. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Children in Istrian advertisements at the turn of the twentieth century 
300 |a 255-268  |f str. 
520 |a U ovom se radu iz sociosemiotičke perspektive analiziraju reklame koje su bile objavljivane u novinama, katalozima i časopisima koji su na talijanskom, njemačkom i hrvatskom jeziku izlazili na području Istarskog poluotoka, prvenstveno u gradu Puli, od sredine osamdesetih godina 19. stoljeća do 1918. godine (Naša sloga, Omnibus, Il giornaletto di Pola, L'Istria, Il popolo istriano, Polaer Tagblatt) i u kojima su se pojavljivala djeca. Sociosemiotička perspektiva podjednako uključuje verbalni i vizualni aspekt oglasa te njihovo međusobno djelovanje u konstrukciji njihova cjelokupnog značenja. Analiza je verbalnih obilježja usmjerena prema jezičnoj i značenjskoj komponenti ovih oglasa i promatraju se iskazni aspekti (na koje se načine u oglasima govori o djeci) i inscenacija odnosa između pošiljatelja i primatelja poruka (na koje su načine djeca kao subjekti ili objekti konstruirani u oglasima), te pokušava izdvojiti kontekste i društvene pozicije u kojima su djeca bila prikazivana. Analizom slika ispituju se uloge koje su slike djece – u slučajevima u kojima su se pojavljivale – vršile u oglasima, kao i odnosi koje su vizualni elementi ostvarivali s verbalnima. Cilj je rada pokazati da su djeca – iako možda rjeđe spominjana od nekih drugih društvenih kategorija (žene, muškarci, starije osobe) – od samih početaka novinskog oglašivanja bila uključena u njegov mehanizam, ili kao objekti o kojima roditelji moraju brinuti, ili kao ravnopravni subjekti kojima su se reklame izravno obraćale i prezentirale im proizvode koji su im bili namijenjeni. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0743 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a reklame (19. stoljeće), djeca (19. stoljeće), Istra (19. stoljeće), semiotika, sociosemiotika, oglašivanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a advertisements (19th century), children (19th century), Istria (19th century), semiotics, sociosemiotics, marketing  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Filii, filiae...: položaj i uloga djece na jadranskom prostoru (21-23. 05. 2009. ; Poreč, Hrvatska)  |t Filii, filiae...: položaj i uloga djece na jadranskom prostoru  |d Poreč : Zavičajni muzej Poreštine - Museo del territorio parentino, 2011  |n Mogorović Crljenko, Marija  |x 1845-5166  |z 978-953-55355-4-6  |g str. 255-268 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad  |t 1.08 
999 |c 317129  |d 317127