Znanstveni projekt: Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima

Znanstveni projekt „Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskimm jezicima” koji se realizira na Odsjeku/Zavodu za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu u razdoblju 2007.-2011. godina nastao je na tragu novih promišljnja interkulturalizma, gdje novi pristup interkulturalnom odgoju i ob...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317192/Details
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02956naa a2200241uu 4500
005 20131205155122.0
008 131111s2011 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)524374 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 589  |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Znanstveni projekt: Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima /  |c Neven Hrvatić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The research project: Intercultural Curriculum and Education in the Languages of Minorities 
300 |f str. 
520 |a Znanstveni projekt „Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskimm jezicima” koji se realizira na Odsjeku/Zavodu za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu u razdoblju 2007.-2011. godina nastao je na tragu novih promišljnja interkulturalizma, gdje novi pristup interkulturalnom odgoju i obrazovanju polazi od pretpostavke razvijanja odnosa - sudjelovanja i uključivanja, kako bi učenici naučili živjeti zajedno, a interkulturalni odgoj i obrazovanje su nezaobilazani činitelji u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija. Važna odrednica razvoja interkulturalizma, u kojem obrazovanje ima temeljnu, autonomnu ulogu, je implementacija istraživanja, kroz uvođenje modela zajedničkih nastavnih strategija, kojem nužno ne prethodi cjelovit teorijski pristup i/ili je riječ o procesu gdje se interkulturalni kurikulum (su)konstruira. Temeljna pitanja interkulturalnoga i obrazovanja na manjinskim jezicima proizlaze iz prihvaćenoga odnosa, stava prema multikulturalnom društvu. Koncepcija interkulturalnoga odgoja i obrazovanja formira se unutar dihotomnih zahtjeva: obrazovanja u funkciji otkrivanja i poticaja razvoja pojedinca prema univerzalnim obilježjima, koja će ga učiniti sličnim drugima, ili preferiranja suprotnog procesa - odgoja i obrazovanja u pravcu uključivanja u određene skupine i zajednice s posebnom kulturom (ili proces osiguravanja prava na postojanje i izražavanje vlastitih obilježja). I posljednje svjetsko izvješće UNESCO-a o kulturnoj raznolikosti i međukulturnom dijalogu, iz 2009. godine upravo naglašava važnost osnaživanja veza između obrazovanja i kulturne raznolikosti, što je bila i polaznica projekta. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a Znanstveni projekt: Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima, interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalizam  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a The research project: Intercultural Curriculum and Education in the Languages of Minorities, intercultural education, interculturalism  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |a Međunarodni znanstveni kolokvij - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (9.-12.06.2011. ; Zagreb-Virovitica-Pitomača, Hrvatska) 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Plenarno - ppt  |t 3.16 
999 |c 317192  |d 317190