Socijalna distanca hrvatskih srednjoškolaca

Rezultati nedavno provedenog istraživanja (Blažević Simić, 2011) ukazuju na statistički značajnu razliku u stupnju socijalne distance hrvatskih srednjoškolskih učenika prema svim, u istraživanju navedenim etničkim i vjerskim skupinama, te da su negativnom mišljenju skloniji ispitanici muškog spola,...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317246/Details
Glavni autor: Blažević Simić, Ana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02507naa a2200229uu 4500
005 20131205154635.0
008 131111s2011 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)529938 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 636  |a Blažević Simić, Ana 
245 1 0 |a Socijalna distanca hrvatskih srednjoškolaca /  |c Ana Blažević Simić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Social distance among Croatian high school students 
300 |f str. 
520 |a Rezultati nedavno provedenog istraživanja (Blažević Simić, 2011) ukazuju na statistički značajnu razliku u stupnju socijalne distance hrvatskih srednjoškolskih učenika prema svim, u istraživanju navedenim etničkim i vjerskim skupinama, te da su negativnom mišljenju skloniji ispitanici muškog spola, polaznici nižih razreda, najčešće ispitanici iz osječke regije, ispitanici hrvatske narodnosti te katoličke vjeroispovijesti. Premda je riječ o relativno normalnoj distribuciji postotaka socijalne distance prema navedenim etničkim i vjerskim skupinama, vrlo malim promjenama u odnosu na rezultate zadnjih sličnih istraživanja iz 1993. i 1998., te u većem dijelu očekivanim rezultatima, autorica stavlja naglasak na određene relevantne informacije koje mogu biti dobri putokazi prema ostvarenju kvalitetnijeg multikulturnog društva kakvom težimo i o kojem intenzivno govorimo unutar brojnih recentnih obrazovnih reformi. U prilog tomu svakako ide i činjenica da je, uz roditeljski i vršnjački utjecaj, upravo sustav odgoja i obrazovanja temeljni prostor i uvjet za promjenu stavova (a koji su nakon autoričine analize dobivenih rezultata očito u velikoj mjeri posljedica stereotipa i niže razine poznavanja obilježja navedenih etničkih i vjerskih skupina), stoga je nužno staviti još veći naglasak na kontinuiranu kurikulumsku i praktičnu izloženost učenika informacijama suprotnim od sadržaja primijećenih stereotipa i predrasuda, a koja je uvođenjem spomenutih brojnih obrazovnih reformi tek započeta. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a socijalna distanca, srednjoškolci, stereotipi  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a social distance, high school students, stereotypes  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Međunarodni znanstveni kolokvij "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima" (9.-12.06.2011. ; Zagreb-Virovitica-Pitomača, Hrvatska) 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - ppt  |t 1.10 
999 |c 317246  |d 317244