Stih kao politika? Neki politički aspekti stihovne forme od 1910. do 1920.

U radu se nastoji odgovoriti na pitanje o značenjskim, prije svega političkim potencijalima stihovne forme u razdoblju između 1910. i 1920. Polazeći od pretpostavke da je posrijedi jedinstveno razdoblje u povijesti hrvatskoga stiha, obilježeno eksplozivnim kulturnim procesima, odnosno pojavom gotovo...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317291/Details
Matična publikacija: Komparativna povijest hrvatske književnosti (13 ; 2010 ; Split) Poetika i politika kulture nakon 1910. godine. Zbornik radova XIII sa znanstvenog skupa održanog od 30. rujna do 1. listopada 2010. godine u Splitu
Split - Zagreb : Split, Književni krug - Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011.
Glavni autor: Jurić, Slaven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02683naa a22002297i 4500
005 20131206071822.0
008 131111s2011 ci 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)538030 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 684  |a Jurić, Slaven 
245 1 0 |a Stih kao politika? Neki politički aspekti stihovne forme od 1910. do 1920. /  |c Jurić Slaven. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Verse as politics? Some Political Aspects of Lyrical Forms from 1910 to 1920 
300 |a 135-145  |f str. 
520 |a U radu se nastoji odgovoriti na pitanje o značenjskim, prije svega političkim potencijalima stihovne forme u razdoblju između 1910. i 1920. Polazeći od pretpostavke da je posrijedi jedinstveno razdoblje u povijesti hrvatskoga stiha, obilježeno eksplozivnim kulturnim procesima, odnosno pojavom gotovo svih ritmotvornih praksi poznatih hrvatskom pjesništvu u jednom povijesnom trenutku, autor na ključno pitanje pokušava odgovoriti kako na temelju relevantnih teorijskih rasprava koje su vođene na temu emncipatorne uloge oblikovnih poetskih praksi u modernizmu (Mallarmé, Eliot, Adorno, Sartre, Bürger, Eysteinsson i dr.) tako i na temelju analize onih stihovnih opusa koji u danom razdoblju formalnim, kompozijcskim i semantičkim eksperimentima otvaraju pitanje nove društvene funkcije pjesništva. Pritom se u zaključnom dijelu rada pokazuje aporija svakog pjesničkog angažmana koji, s jedne strane „otvorenom formom“ probija granice konvencionalne kulturne komunikacije i tradicionalniih modela reprezentacije, dok s druge strane, pod pritiskom povijesne dinamike i naslijeđenih političkih odnosa biva djelomično asimiliran u institucionalne okvire. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0788 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a stih, versifikacija, znak, angažman, politika, avangarda/modernizam  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a verse, versification, sign, engagement, politics, avant-garde/modernism  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XIII. Poetika i politika kulture nakon 1910. godine (30. 9 - 1. 10. 2010. ; Split, Hrvatska)  |t Komparativna povijest hrvatske književnosti (13 ; 2010 ; Split) Poetika i politika kulture nakon 1910. godine. Zbornik radova XIII sa znanstvenog skupa održanog od 30. rujna do 1. listopada 2010. godine u Splitu  |d Split - Zagreb : Split, Književni krug - Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011.  |n Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea  |z 978-953-163-361-1  |g str. 135-145 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad  |t 1.06 
999 |c 317291  |d 317289