Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković

Rad se bavi pitanjima recepcije teorije filmskog medija koja je prevladavala u 1930-im i 1940-im godinama i to na slučaju tekstova Ljubomira Marakovića i Ranka Marinkovića. Tekstovi o filmu oba autora pokušavaju se smjestiti u kontekst karakterističnih tema i objašnjenja klasične teorije filma, napo...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317312/Details
Matična publikacija: Komparativna povijest hrvatske književnosti. Istodobnost raznodobnog ; tekst i povijesni ritmovi : zbornik radova XII. : sa znanstvenog skupa održanog od 1. do 2. listopada 2009. godine u Splitu
Split ; Zagreb : Književni krug ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010
Glavni autor: Lučić, Krunoslav (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02655naa a22002417i 4500
003 HR-ZaFF
005 20170919113448.0
008 131111s2010 ci 1 hrv|d
999 |c 317312  |d 317310 
035 |a (CROSBI)539587 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 686  |a Lučić, Krunoslav 
245 1 0 |a Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković /  |c Lučić, Krunoslav. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Reception of the Film Media Theory at the Beginnings of Croatian Filmology: Ljubomir Maraković and Ranko Marinković 
300 |a 394-419  |f str. 
520 |a Rad se bavi pitanjima recepcije teorije filmskog medija koja je prevladavala u 1930-im i 1940-im godinama i to na slučaju tekstova Ljubomira Marakovića i Ranka Marinkovića. Tekstovi o filmu oba autora pokušavaju se smjestiti u kontekst karakterističnih tema i objašnjenja klasične teorije filma, napose njezinog formativnog odvjetka. U prilog takvom sagledavanju ponajviše govori inzistiranje na razvoju filma kroz očište dokumentarno-realističke ili, pak, narativno- fikcionalne filmske prakse te uporaba metafora koje su se tih godina koristile prilikom objašnjavanja prirode filma, poput metafore filma kao jezika, organske metafore razvoja filmske umjetnosti i filmskog jezika. Završni dio rada posebno naglašava teorijsku vezu koju Marinković dijeli s francuskim filozofom Henrijem Bergsonom i njihovu zajedničku fenomenološku orijentaciju u pogledu na film, no tek ako se Bergsonova složena teorija te usporedba kinematografskog mehanizma i ljudske svijesti interpretira u obliku suprotnom onom kako ga je izvorno uobličio sâm Bergson. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-2641300-1032 
546 |a HRV 
690 |a 6.06 
693 |a Bergson, filmskoteorijska recepcija, klasična teorija filma, Maraković, Marinković, 1930-te, 1940-te.  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Bergson, theory and film reception, classical film theory, Maraković, Marinković, 1930s, 1940s.  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Znanstveni skup Komparativna povijest hrvatske književnosti (12 ; 2009 ; Split)  |t Komparativna povijest hrvatske književnosti. Istodobnost raznodobnog ; tekst i povijesni ritmovi : zbornik radova XII. : sa znanstvenog skupa održanog od 1. do 2. listopada 2009. godine u Splitu   |d Split ; Zagreb : Književni krug ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010  |n Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea  |z 9789531633444  |g str. 394-419  |w ffzg.254304(HR-ZaFF) 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad  |t 1.06