Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković
Rad se bavi pitanjima recepcije teorije filmskog medija koja je prevladavala u 1930-im i 1940-im godinama i to na slučaju tekstova Ljubomira Marakovića i Ranka Marinkovića. Tekstovi o filmu oba autora pokušavaju se smjestiti u kontekst karakterističnih tema i objašnjenja klasične teorije filma, napo...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317312/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Komparativna povijest hrvatske književnosti. Istodobnost raznodobnog ; tekst i povijesni ritmovi : zbornik radova XII. : sa znanstvenog skupa održanog od 1. do 2. listopada 2009. godine u Splitu Split ; Zagreb : Književni krug ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010 |
Glavni autor: | Lučić, Krunoslav (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02655naa a22002417i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20170919113448.0 | ||
008 | 131111s2010 ci 1 hrv|d | ||
999 | |c 317312 |d 317310 | ||
035 | |a (CROSBI)539587 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 686 |a Lučić, Krunoslav | |
245 | 1 | 0 | |a Recepcija teorije filmskog medija na počecima hrvatske filmologije: Ljubomir Maraković i Ranko Marinković / |c Lučić, Krunoslav. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Reception of the Film Media Theory at the Beginnings of Croatian Filmology: Ljubomir Maraković and Ranko Marinković | |
300 | |a 394-419 |f str. | ||
520 | |a Rad se bavi pitanjima recepcije teorije filmskog medija koja je prevladavala u 1930-im i 1940-im godinama i to na slučaju tekstova Ljubomira Marakovića i Ranka Marinkovića. Tekstovi o filmu oba autora pokušavaju se smjestiti u kontekst karakterističnih tema i objašnjenja klasične teorije filma, napose njezinog formativnog odvjetka. U prilog takvom sagledavanju ponajviše govori inzistiranje na razvoju filma kroz očište dokumentarno-realističke ili, pak, narativno- fikcionalne filmske prakse te uporaba metafora koje su se tih godina koristile prilikom objašnjavanja prirode filma, poput metafore filma kao jezika, organske metafore razvoja filmske umjetnosti i filmskog jezika. Završni dio rada posebno naglašava teorijsku vezu koju Marinković dijeli s francuskim filozofom Henrijem Bergsonom i njihovu zajedničku fenomenološku orijentaciju u pogledu na film, no tek ako se Bergsonova složena teorija te usporedba kinematografskog mehanizma i ljudske svijesti interpretira u obliku suprotnom onom kako ga je izvorno uobličio sâm Bergson. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-2641300-1032 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.06 | ||
693 | |a Bergson, filmskoteorijska recepcija, klasična teorija filma, Maraković, Marinković, 1930-te, 1940-te. |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Bergson, theory and film reception, classical film theory, Maraković, Marinković, 1930s, 1940s. |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Znanstveni skup Komparativna povijest hrvatske književnosti (12 ; 2009 ; Split) |t Komparativna povijest hrvatske književnosti. Istodobnost raznodobnog ; tekst i povijesni ritmovi : zbornik radova XII. : sa znanstvenog skupa održanog od 1. do 2. listopada 2009. godine u Splitu |d Split ; Zagreb : Književni krug ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2010 |n Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea |z 9789531633444 |g str. 394-419 |w ffzg.254304(HR-ZaFF) | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad |t 1.06 |