Školski uspjeh i roditeljsko ponašanje

Cilj ovog rada bio je provjeriti postoji li povezanost između roditeljskog ponašanja i školskog uspjeha kad se kontrolira rezultat postignut na testu inteligencije i spol učenika. U istraživanju je sudjelovalo 143 učenika prvih i drugih razreda V. gimnazije u Zagrebu koji su u svrhu istraživanja rje...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317402/Details
Matična publikacija: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, sažeci priopćenja ̧
Zagreb : Filozofski Fakultet, Zagreb, 2011
Glavni autori: Kozina, Mihael (-), Rebernjak, Blaž (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija sažetka
LEADER 02385naa a2200253uu 4500
005 20150618124211.0
008 131111s2011 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)543544 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Kozina, Mihael 
245 1 0 |a Školski uspjeh i roditeljsko ponašanje /  |c Kozina, Mihael ; Rebernjak, Blaž. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a School Success and Parental Involvement 
300 |a 124-124  |f str. 
520 |a Cilj ovog rada bio je provjeriti postoji li povezanost između roditeljskog ponašanja i školskog uspjeha kad se kontrolira rezultat postignut na testu inteligencije i spol učenika. U istraživanju je sudjelovalo 143 učenika prvih i drugih razreda V. gimnazije u Zagrebu koji su u svrhu istraživanja rješavali Ravenove progresivne matrice za napredne i Upitnik roditeljskog ponašanja (Keresteš i sur., 2005). Rezultati pokazuju da se djevojke i mladići razlikuju u percepciji negativnog roditeljstva majke i oca. Mladići procjenjuju da od majke i oca doživljavaju više negativnog roditeljskog ponašanja (psihološke kontrole i negativne discipline) nego djevojke. Roditeljsko ponašanje majke i oca uvođenjem u regresijsku analizu nakon varijabli spoli i inteligencija ne mijenja statistički značajno postotak objašnjene varijance kriterija. No, varijabla Negativno roditeljsko ponašanje od strane oca uz rezultat postignut na testu APM, pokazalo se kao jedini statistički značajan prediktor školskog uspjeha. Sveukupno gledajući, roditeljsko ponašanje oca više je doprinijelo objašnjenju kriterija nego roditeljsko ponašanje majke. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1402 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a Uspjeh u školi, roditeljsko ponašanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a School success, parental involvment  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 768  |a Rebernjak, Blaž  |4 aut 
773 0 |a 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa (7-9.4.2011 ; Zagreb, Hrvatska)  |t 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, sažeci priopćenja¸  |d Zagreb : Filozofski Fakultet, Zagreb, 2011  |n Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena  |z 978-953-175-391-3  |g str. 124-124  |w ffzg.(HR-ZaFF)319534 
856 |u http://psihologija.ffzg.unizg.hr/uploads/Gb/Qm/GbQmtnkmj4MXzM51fkNRQA/knjiga_sazetaka_web_verzija.pdf  |y Elektronička verzija sažetka 
942 |c RZB  |u 2  |v Nista  |z Znanstveni - Poster - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 317402  |d 317400