Pejovićevo promišljanje umjetnosti
Danilo Pejović (Ludbreg, 1928.-Zagreb, 2007.)je na Odsjeku za filozofiju, nakon Milana Kangrge, predavao estetiku od početka šezdesetih do početka sedamdesetih godina, kada je tu Katedru preuzeo Danko Grlić, zajedno s kojim je preveo Heideggerova dva teksta "O biti umjetnosti"(1959.) U Pej...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317466/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Filozofija i suvremenost : Zbornik radova s konferencije povodom 80. obljetnice rođenja Danila Pejović Zagreb : Filozofski fakultet, 2010. |
Glavni autor: | Škorić, Gordana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
http://www.-wpt.ffzg.hr/filoz/files/2011/09/kori_Pejovic 61-78.pdf |
LEADER | 02529naa a22002417i 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20170115202338.0 | ||
008 | 131111s2010 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)546149 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 750 |a Škorić, Gordana | |
245 | 1 | 0 | |a Pejovićevo promišljanje umjetnosti / |c Škorić, Gordana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Pejovics Rethinking of Art | |
300 | |a 61-78 |f str. | ||
520 | |a Danilo Pejović (Ludbreg, 1928.-Zagreb, 2007.)je na Odsjeku za filozofiju, nakon Milana Kangrge, predavao estetiku od početka šezdesetih do početka sedamdesetih godina, kada je tu Katedru preuzeo Danko Grlić, zajedno s kojim je preveo Heideggerova dva teksta "O biti umjetnosti"(1959.) U Pejovićevom promišljanju umjetnosti Heidegger je, kao i hermeneutika, bio glavni orjentir u razumijevanju umjetničkog djela preko paradigme jezika i u tom je kontekstu u suvremenoj filozofiji umjetnosti, posebno ukazujkući na značaj ekspresionizma, istraživao udnos umjetnosti i prirode, tehnike, oblika, zbiljnosti, osjećajnosti, razumljivosti i slobode.Raspravljanje o mogućnosti umjetnosti Pejović uvijek postavlja u epohalni kontekst, ustvrđujući da je nakon smrti Goethea i Hegela umro i jedan svijet, koji s oscilacijama seže sve do Homerova doba, a Marx samo radikalizira Hegelovo pitanje o tome čemu još umjetnost?, da bi se ono nakon Marxa, u doba tehnike, još više zaoštrilo. Pejović zastupa tezu da bez pojma slobode ne možemo dospjeti do toga što jest umjetnost, a živeći u svijetu prepunu oblika uništavanja ljudske slobode, gube se osjećajnost i ljepota kao pripadne umjetnosti. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-0738 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.01 | ||
693 | |a umjetnost, filozofija, estetika, ekspresionizam, Danilo Pejović, G.W.F. Hegel, Karl Marx, Martin Heidegger, Ernst Bloch, jezik, sloboda |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Art, Philosophy, Aesthetics, Danilo Pejović, G.W.F. Hegel, Karl Marx, Martin Heidegger, Ernst Bloch, Language, Freedom |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Filozofija i suvremenost : konferencija povodom 80. obljetnice rođenja Danila Pejović (25.10.2008. ; Ludbreg, Hrvatska) |t Filozofija i suvremenost : Zbornik radova s konferencije povodom 80. obljetnice rođenja Danila Pejović |d Zagreb : Filozofski fakultet, 2010. |n Veljak, Lino |z 978-953-175-336-4 |g str. 61-78 | |
856 | |u http://www.-wpt.ffzg.hr/filoz/files/2011/09/kori_Pejovic 61-78.pdf | ||
942 | |c RZB |t 1.08 |u 2 |v Nista |z Strucni - Predavanje - CijeliRad | ||
999 | |c 317466 |d 317464 |