Pejovićevo promišljanje umjetnosti

Danilo Pejović (Ludbreg, 1928.-Zagreb, 2007.)je na Odsjeku za filozofiju, nakon Milana Kangrge, predavao estetiku od početka šezdesetih do početka sedamdesetih godina, kada je tu Katedru preuzeo Danko Grlić, zajedno s kojim je preveo Heideggerova dva teksta "O biti umjetnosti"(1959.) U Pej...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317466/Details
Matična publikacija: Filozofija i suvremenost : Zbornik radova s konferencije povodom 80. obljetnice rođenja Danila Pejović
Zagreb : Filozofski fakultet, 2010.
Glavni autor: Škorić, Gordana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://www.-wpt.ffzg.hr/filoz/files/2011/09/kori_Pejovic 61-78.pdf
LEADER 02529naa a22002417i 4500
005 20170115202338.0
008 131111s2010 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)546149 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 750  |a Škorić, Gordana 
245 1 0 |a Pejovićevo promišljanje umjetnosti /  |c Škorić, Gordana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Pejovics Rethinking of Art 
300 |a 61-78  |f str. 
520 |a Danilo Pejović (Ludbreg, 1928.-Zagreb, 2007.)je na Odsjeku za filozofiju, nakon Milana Kangrge, predavao estetiku od početka šezdesetih do početka sedamdesetih godina, kada je tu Katedru preuzeo Danko Grlić, zajedno s kojim je preveo Heideggerova dva teksta "O biti umjetnosti"(1959.) U Pejovićevom promišljanju umjetnosti Heidegger je, kao i hermeneutika, bio glavni orjentir u razumijevanju umjetničkog djela preko paradigme jezika i u tom je kontekstu u suvremenoj filozofiji umjetnosti, posebno ukazujkući na značaj ekspresionizma, istraživao udnos umjetnosti i prirode, tehnike, oblika, zbiljnosti, osjećajnosti, razumljivosti i slobode.Raspravljanje o mogućnosti umjetnosti Pejović uvijek postavlja u epohalni kontekst, ustvrđujući da je nakon smrti Goethea i Hegela umro i jedan svijet, koji s oscilacijama seže sve do Homerova doba, a Marx samo radikalizira Hegelovo pitanje o tome čemu još umjetnost?, da bi se ono nakon Marxa, u doba tehnike, još više zaoštrilo. Pejović zastupa tezu da bez pojma slobode ne možemo dospjeti do toga što jest umjetnost, a živeći u svijetu prepunu oblika uništavanja ljudske slobode, gube se osjećajnost i ljepota kao pripadne umjetnosti. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0738 
546 |a HRV 
690 |a 6.01 
693 |a umjetnost, filozofija, estetika, ekspresionizam, Danilo Pejović, G.W.F. Hegel, Karl Marx, Martin Heidegger, Ernst Bloch, jezik, sloboda  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Art, Philosophy, Aesthetics, Danilo Pejović, G.W.F. Hegel, Karl Marx, Martin Heidegger, Ernst Bloch, Language, Freedom  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Filozofija i suvremenost : konferencija povodom 80. obljetnice rođenja Danila Pejović (25.10.2008. ; Ludbreg, Hrvatska)  |t Filozofija i suvremenost : Zbornik radova s konferencije povodom 80. obljetnice rođenja Danila Pejović  |d Zagreb : Filozofski fakultet, 2010.  |n Veljak, Lino  |z 978-953-175-336-4  |g str. 61-78 
856 |u http://www.-wpt.ffzg.hr/filoz/files/2011/09/kori_Pejovic 61-78.pdf 
942 |c RZB  |t 1.08  |u 2  |v Nista  |z Strucni - Predavanje - CijeliRad 
999 |c 317466  |d 317464