|
|
|
|
LEADER |
02703naa a2200229uu 4500 |
005 |
20131218154103.0 |
008 |
131111s2011 xx 1 hrv|d |
035 |
|
|
|a (CROSBI)551480
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFF
|b hrv
|c HR-ZaFF
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|9 518
|a Banković-Mandić, Ivančica
|
245 |
1 |
0 |
|a O glasu i glasom /
|c Banković-Mandić Ivančica.
|
246 |
3 |
|
|i Naslov na engleskom:
|a About voice and by voice
|
300 |
|
|
|f str.
|
520 |
|
|
|a Izlaganje će se baviti higijenom glasa i njegovim mogućnostima. Nastavnici – lektori nisu elitni vokalni profesionalci, ali s obzirom na činjenicu da se mnogo služe glasom trebaju se upoznati s preventivnim vježbama za glas i izgovor. Objasnit će se i demonstrirati važni slušni oslonci – trbušni potisak, vibracije na prsnoj kosti, samoslušanje i palatinalna točka. Pravilnim disanjem i jačanjem kinestetskog doživljaja trbušnih mišića moguće je osnažiti glas i dati mu sigurnost. Osjetom vibracija na prsnoj kosti postiže se voluminoznost glasa. Samoslušanjem se može korigirati boja glasa. Usredotočavanjem na vibracije na prednjem tvrdom nepcu moguće je korigirati dikciju i izgovor glasova. Pokazalo se da je svakodnevnim uvježbavanjem glasa moguće glas održavati na zadovoljavajućoj razini. Svrha vježbi jest očuvanje glasa od mogućeg zamora pri duljem govorenju pred većim skupinama i održavanje njegove kvalitete. Nastavnički govor je vrlo zahtjevan i s obzirom na uvjete – veličinu prostorije, broj učenika i sl. Važno je naučiti kako pravilnim postavljanjem glasa izbjeći preglasno govorenje. Glas puno toga otkriva o govorniku, a može biti i stilsko sredstvo. Često glasom kroz tzv. paralingvističke simptomatične vokalne indekse (tihi glas, njegovo podrhtavanje, česte govorne pogreške, slabu ekspresivnost, izbjegavanje pogleda i sl.) otkrivamo više nego što želimo pokazati – nesigurnost, umor, dosadu. U izlaganju će se demonstrirati i vježbe za uklanjanje straha i treme u javnom nastupu – produbljivanje disanja i stvaranje tzv. refleksne obrane od stvarne opasnosti. Nastavnik glasom može pridobiti, držati i usmjeravati učenikovu pažnju. Cilj je vježbi za glas sačuvati kvalitetu glasa, otkriti samo ono što želimo pokazati i postići efekt na slušatelje (učenike) kakav želimo.
|
536 |
|
|
|a Projekt MZOS
|f 130-0000000-3623
|
546 |
|
|
|a HRV
|
690 |
|
|
|a 6.03
|
693 |
|
|
|a glas, kvaliteta i moć glasa
|l hrv
|2 crosbi
|
693 |
|
|
|a voice, quality and power of voice
|l eng
|2 crosbi
|
773 |
0 |
|
|a 4. stručno savjetovanje za lektore indojezičnoga hrvatskoga (SIH) (8. i 9. srpnja 2011. ; Zagreb, Hrvatska)
|
942 |
|
|
|c RZB
|u 2
|v Nista
|z Ostalo - Demonstracija - Sazetak
|t 3.15
|
999 |
|
|
|c 317577
|d 317575
|