Kakvom jeziku poučavati neizvorne govornike? Viši i niži varijetet u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika

Vjerojatno bi se svi lektori hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ) lako i bez premišljanja mogli složiti s tezom da se neizvorne govornike treba poučavati standardnomu varijetetu. Međutim, premda standardni varijetet teži neutralnosti i ujednačenosti, on je ipak vrlo raslojen, između ostaloga i na viši...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317591/Details
Glavni autori: Udier, Sanda Lucija (-), Gulešić Machata, Milvia (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02293naa a2200241uu 4500
005 20150112143040.0
008 131111s2011 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)552210 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak  |d HR-ZaFF 
100 1 |9 473  |a Udier, Sanda Lucija 
245 1 0 |a Kakvom jeziku poučavati neizvorne govornike? Viši i niži varijetet u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika /  |c Udier, Sanda Lucija ; Gulešić Machata, Milvia. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Which language variety non-native speakers should be taught? Higher and lower variety of standard language in teaching Croatian as a L2 
300 |f str. 
520 |a Vjerojatno bi se svi lektori hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ) lako i bez premišljanja mogli složiti s tezom da se neizvorne govornike treba poučavati standardnomu varijetetu. Međutim, premda standardni varijetet teži neutralnosti i ujednačenosti, on je ipak vrlo raslojen, između ostaloga i na viši i niži varijetet. Ako se nastava HIJ-a usmjeri na stjecanje komunikacijske kompetencije na višem varijetetu, može se lako dogoditi da se učenik koji je njime ovladao nedovoljno dobro snađe u svakodnevnim i jednostavnim komunikacijskim situacijama s izvornim govornicima koji govore nižim varijetetom. Postavlja se pitanje ima li smisla neizvornoga govornika poučavati višem standardnom varijetetu s obzirom na činjenicu da ni najveći broj izvornih govornika hrvatskoga jezika njime ionako ne vlada. U radu se problematizira to pitanje, kao i pitanje kakav je varijetet potrebno poučavati u nastavi HIJ-a s nastojanjem da se što više prevlada taj jaz kako bi jezik koji učenici usvajaju bio što prikladniji za svakodnevnu komunikaciju s izvornim govornicima hrvatskoga jezika. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-3623 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a standardni jezik, viši varijetet, niži varijetet, poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a standard language, higher variety, lower variety, teaching Croatian as foreign and second  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Poučavanje južnoslavenskih jezika (18. i 19.4.2011. ; Brno, Češka) 
700 1 |9 483  |a Gulešić Machata, Milvia  |4 aut 
942 |c RZB  |u 2  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.09 
999 |c 317591  |d 317589