Novi testovi perceptivnih sposobnosti, učenja i pamćenja

Testovi specifičnih sposobnosti od velikog su značaja u području diferencijalne psihodijagnostike u poslovima selekcije, kao i istraživačkoj djelatnosti. Autori će prezentirati nekoliko novih testova iz područja percepcije, pamćenja te brzine učenja. U području percepcije, razvijeno je nekoliko novi...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317601/Details
Matična publikacija: 20. psihologijski skup Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb : 2011
Glavni autori: Vranić, Andrea (-), Ivanec, Dragutin (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija sažetka
LEADER 03301naa a2200265uu 4500
005 20150618125010.0
008 131111s2011 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)553177 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 1013  |a Vranić, Andrea 
245 1 0 |a Novi testovi perceptivnih sposobnosti, učenja i pamćenja /  |c Vranić, Andrea ; Ivanec, Dragutin. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a New test of perceptive abilites, learning and memory 
300 |a 49-49  |f str. 
520 |a Testovi specifičnih sposobnosti od velikog su značaja u području diferencijalne psihodijagnostike u poslovima selekcije, kao i istraživačkoj djelatnosti. Autori će prezentirati nekoliko novih testova iz područja percepcije, pamćenja te brzine učenja. U području percepcije, razvijeno je nekoliko novih testova, koji od ispitanika zahtijevaju sposobnost brz i točne identifikacije, te uočavanje malih razlika u vizualnim strukturama. U Testu plašteva zadatak ispitanika je da odabere jedan od plašteva koji odgovara zadanom liku. Test rotacije likova u dvodimenzionalnom prostoru sadrži zadatke u kojima je potrebno odabrati koji do ponuđenih likova je moguće dobiti rotacijom zadanog lika, dok se u Testu rotacije likova u trodimenzionalnom prostoru od ispitanika zahtijeva da odabere koji od ponuđenih likova ne odgovara zadanom trodimenzionalnom liku. Izrađena su i tri testa perceptivne brzine sačinjena od verbalnih i neverbalnih zadataka. U području mjerenja pamćenja i učenja razvijeno je nekoliko novih i originalnih testova namijenjenih isključivo za računalnu primjenu- Tri testa brzine učenja mogu se koristiti zasebno, ali i u bateriji. Prvi test brzine učenja sastoji se od zadataka uparivanja riječi i likova, drugi test brzine učenja sastoji se od zadataka učenja pseudoriječi, dok se treći test sastoji od zadataka uparivanja imena i lica. Razvijena su i četiri testa za mjerenje radnog odnosno kratkoročnog pamćenja: Test pamćenja alfanumeričkih nizova od ispitanika zahtijeva pamćenje nizova sačinjenih od brojki i slova različite dužine. Kod Testa pamćenja likova zadatak ispitanika jest da upamti zadani lik i zatim ga prepozna među kasnije prikazanim likovima. U testu prostornog pamćenja zadatak ispitanika jest da upamti i točno reproducira redoslijed kojim se pojavljuju elementi u zadanoj matrici. U četvrtom testu pamćenja ispitaniku se u ograničenom vremenskom intervalu prezentira tekst nakon čega treba odgovoriti na niz pitanja vezanih uz činjenice sadržane u tekstu. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-3295 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1417 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a testovi, pažnja, pamćenje, učenje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a tests, attention, memory, learning  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 403  |a Ivanec, Dragutin  |4 aut 
773 0 |a 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa (7.-9.4.2011. ; Zagreb)  |t 20. psihologijski skup Dani Ramira i Zorana Bujasa  |d Zagreb : 2011  |n Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena  |g str. 49-49  |w ffzg.(HR-ZaFF)319534 
856 |u http://psihologija.ffzg.unizg.hr/uploads/Gb/Qm/GbQmtnkmj4MXzM51fkNRQA/knjiga_sazetaka_web_verzija.pdf  |y Elektronička verzija sažetka 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 317601  |d 317599