Odjeća, tijelo bez odjeće, golo tijelo, tijelo. Golotinja u suvremenoj umjetnosti
Namjera ovog izlaganja je da se istraži luk koji povezuje fenomene odijevanja i tjelesnosti, odnosno napetost između odjeće i tijela. Bez obzira na svakodnevnu fizičku priljubljenost odjeće uz tijelo, treba uočiti svevremensku i nadvremensku meta-fizičku distancu između odjeće i tijela. U tom se vir...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317661/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Odjeća kao simbol identiteta Bihać : Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću ; Gradska galerija Bihać, 2011 |
Glavni autor: | Jurić, Hrvoje, filozof (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02977naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131206084652.0 | ||
008 | 131111s2011 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)556802 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 718 |a Jurić, Hrvoje, |c filozof | |
245 | 1 | 0 | |a Odjeća, tijelo bez odjeće, golo tijelo, tijelo. Golotinja u suvremenoj umjetnosti / |c Jurić, Hrvoje. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Clothes, Body without Clothes, Naked Body, Body. Nudity in Contemporary Art | |
300 | |a 32-34 |f str. | ||
520 | |a Namjera ovog izlaganja je da se istraži luk koji povezuje fenomene odijevanja i tjelesnosti, odnosno napetost između odjeće i tijela. Bez obzira na svakodnevnu fizičku priljubljenost odjeće uz tijelo, treba uočiti svevremensku i nadvremensku meta-fizičku distancu između odjeće i tijela. U tom se virtualnom prostoru pojavljuju različita pitanja: psihološka, epistemološka, antropološka, kulturna, socijalna, politička i etička. Skrene li se pažnja na golotinju, koja relativizira samorazumljivost odjevenog tijela, ova se pitanja zaoštravaju. Biti gol u prostoru privatnosti i intime privodi čovjeka njegovoj prirodnosti, ali biti gol u javnom prostoru stvar je koju se smatra "protuprirodnom" jer je protudruštvena. Stoga je pitanje golotinje, među ostalim, dobra podloga za razmatranje odnosa između prirode i društva, prirodnosti i društvenosti. Kaže se da "odijelo čini čovjeka", iz čega se može izvesti zaključak da golotinja raščinjava čovjeka: antropološki ga dekonstruira, a moralno-socijalno-politički destruira. Na tim ruševinama – koje treba shvatiti kao čistinu ili brisani prostor – može izrasti nešto novo, ako oslobođenje tijela od odjeće shvatimo ne kao obično ekshibicionističko razodijevanje i puku golotinju, nego kao reflektirano i kritičko oslobođenje od nužne vezanosti tijela uz odjeću. To čine osobito suvremeni umjetnici koji u svojim umjetničkim akcijama eksperimentiraju s golotinjom, implicitno ukazujući na kompleksnu vezu između tjelesnosti i odjevenosti, odnosno na suptilnu razliku između tijela bez odjeće, golog tijela i tjelesnosti kao takve. U tom će se smislu u ovom radu koristiti primjeri suvremenih umjetnika kao što su Tomislav Gotovac, Vlasta Delimar i Marina Abramović, ali i radikalnih body-art performera kao što su Ron Athey i Franco B. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1300990-1085 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.01 | ||
693 | |a tijelo, odjeća, golotinja, umjetnost, filozofija, etika, bioetika |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a body, clothes, nudity, art, philosophy, ethics, bioethics |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Odjeća kao simbol identiteta (23-24.06.2011. ; Bihać, Bosna i Hercegovina) |t Odjeća kao simbol identiteta |d Bihać : Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću ; Gradska galerija Bihać, 2011 |n Hošić, Irfan |z 9789958624339 |g str. 32-34 | |
942 | |c RZB |t 1.10 |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Pozvano - Sazetak | ||
999 | |c 317661 |d 317659 |