Odjeća, tijelo bez odjeće, golo tijelo, tijelo. Golotinja u suvremenoj umjetnosti

Namjera ovog izlaganja je da se istraži luk koji povezuje fenomene odijevanja i tjelesnosti, odnosno napetost između odjeće i tijela. Bez obzira na svakodnevnu fizičku priljubljenost odjeće uz tijelo, treba uočiti svevremensku i nadvremensku meta-fizičku distancu između odjeće i tijela. U tom se vir...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317661/Details
Matična publikacija: Odjeća kao simbol identiteta
Bihać : Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću ; Gradska galerija Bihać, 2011
Glavni autor: Jurić, Hrvoje, filozof (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02977naa a2200229uu 4500
005 20131206084652.0
008 131111s2011 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)556802 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 718  |a Jurić, Hrvoje,   |c filozof 
245 1 0 |a Odjeća, tijelo bez odjeće, golo tijelo, tijelo. Golotinja u suvremenoj umjetnosti /  |c Jurić, Hrvoje. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Clothes, Body without Clothes, Naked Body, Body. Nudity in Contemporary Art 
300 |a 32-34  |f str. 
520 |a Namjera ovog izlaganja je da se istraži luk koji povezuje fenomene odijevanja i tjelesnosti, odnosno napetost između odjeće i tijela. Bez obzira na svakodnevnu fizičku priljubljenost odjeće uz tijelo, treba uočiti svevremensku i nadvremensku meta-fizičku distancu između odjeće i tijela. U tom se virtualnom prostoru pojavljuju različita pitanja: psihološka, epistemološka, antropološka, kulturna, socijalna, politička i etička. Skrene li se pažnja na golotinju, koja relativizira samorazumljivost odjevenog tijela, ova se pitanja zaoštravaju. Biti gol u prostoru privatnosti i intime privodi čovjeka njegovoj prirodnosti, ali biti gol u javnom prostoru stvar je koju se smatra "protuprirodnom" jer je protudruštvena. Stoga je pitanje golotinje, među ostalim, dobra podloga za razmatranje odnosa između prirode i društva, prirodnosti i društvenosti. Kaže se da "odijelo čini čovjeka", iz čega se može izvesti zaključak da golotinja raščinjava čovjeka: antropološki ga dekonstruira, a moralno-socijalno-politički destruira. Na tim ruševinama – koje treba shvatiti kao čistinu ili brisani prostor – može izrasti nešto novo, ako oslobođenje tijela od odjeće shvatimo ne kao obično ekshibicionističko razodijevanje i puku golotinju, nego kao reflektirano i kritičko oslobođenje od nužne vezanosti tijela uz odjeću. To čine osobito suvremeni umjetnici koji u svojim umjetničkim akcijama eksperimentiraju s golotinjom, implicitno ukazujući na kompleksnu vezu između tjelesnosti i odjevenosti, odnosno na suptilnu razliku između tijela bez odjeće, golog tijela i tjelesnosti kao takve. U tom će se smislu u ovom radu koristiti primjeri suvremenih umjetnika kao što su Tomislav Gotovac, Vlasta Delimar i Marina Abramović, ali i radikalnih body-art performera kao što su Ron Athey i Franco B. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1300990-1085 
546 |a HRV 
690 |a 6.01 
693 |a tijelo, odjeća, golotinja, umjetnost, filozofija, etika, bioetika  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a body, clothes, nudity, art, philosophy, ethics, bioethics  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Odjeća kao simbol identiteta (23-24.06.2011. ; Bihać, Bosna i Hercegovina)  |t Odjeća kao simbol identiteta  |d Bihać : Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću ; Gradska galerija Bihać, 2011  |n Hošić, Irfan  |z 9789958624339  |g str. 32-34 
942 |c RZB  |t 1.10  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Pozvano - Sazetak 
999 |c 317661  |d 317659