Mimeza kao igra
Bilo da je promatrana kao najšire shvaćena antropološka kategorija ili kao pedagoški ili psihoanalitički relevantan fenomen, dječja igra funkcionira kao topos specifične strukturacije i semantike. Kao takva omogućuje djetetu prijelaz od doživljavanja "mene-kao-čitavog-svijeta" do "men...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317715/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Veliki vidar : stoljeće Grigora Viteza str. 83-93 |
Glavni autor: | Protrka Štimec, Marina (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02471naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20150305094006.0 | ||
008 | 131111s2011 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)559233 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 648 |a Protrka Štimec, Marina | |
245 | 1 | 0 | |a Mimeza kao igra : |b ludički aspekti Vitezova stvaralaštva / |c Protrka Štimec, Marina. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Mimesis as a Play : Ludical aspects of Vitez’ literary opus | |
300 | |f str. |a 83-93 | ||
500 | |a Skup: Veliki vidar - stoljeće Grigora Viteza, Zagreb, Hrvatska, 24. i 25. XI. 2011. | ||
520 | |a Bilo da je promatrana kao najšire shvaćena antropološka kategorija ili kao pedagoški ili psihoanalitički relevantan fenomen, dječja igra funkcionira kao topos specifične strukturacije i semantike. Kao takva omogućuje djetetu prijelaz od doživljavanja "mene-kao-čitavog-svijeta" do "mene-u-odnosu-prema-nekom-ne-meni", tj. (mojoj) majci, drugim ljudima i predmetima, pri čemu se, kako pokazuje npr. D. Winicott, prostor igre kreira kao "međupozicija", iskustveni prostor, "potencijalni prostor", "treća stvarnost odvojiva od unutarnje i vanjske stvarnosti". U nju dijete ulazi kao u jasno razgraničeno područje koje mu omogućuje osjećaj zaštićenosti i nadzora nad stvarnim objektima, prvim simbolima izvanjskog "nesavladivnog" svijeta. Kao iskustvo bivanja, neophodno za kasnije činjenje, dječja igra postaje mjestom savladavanja i osmišljavanja fragmentarne i nerazumljive stvarnosti, mjestom dohvaćanja harmonije koja, kako navodi K. Singh, omogućuje najranije, predspoznajno dohvaćanje estetskog doživljaja. Ovakvo razumijevanje moguće je povezati s teorijom mimeze kao "stvaralačkog oponašanja", oblikom ustrojavanja i spoznaje zbilje, kako ju predstavlja A. Compagnon, čime se otvaraju nove mogućnosti tumačenja umjetničkih (književnih), pedagoških i psiholoških praksi. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-0836 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a mimeza, igra, književnost, zbilja, stvarnost, antropologija, psihoanaliza |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a mimesis, play, literature, reality, antropology, psychoanalysis |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Veliki vidar : stoljeće Grigora Viteza |d Zagreb : Učiteljski fakultet, 2013. |g str. 83-93 |n uredništvo Marina Protrka Štimec, Diana Zalar, Dubravka Zima |z 9789537210625 | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad |t 1.08 | ||
999 | |c 317715 |d 317713 |