Mimeza kao igra

Bilo da je promatrana kao najšire shvaćena antropološka kategorija ili kao pedagoški ili psihoanalitički relevantan fenomen, dječja igra funkcionira kao topos specifične strukturacije i semantike. Kao takva omogućuje djetetu prijelaz od doživljavanja "mene-kao-čitavog-svijeta" do "men...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317715/Details
Matična publikacija: Veliki vidar : stoljeće Grigora Viteza
str. 83-93
Glavni autor: Protrka Štimec, Marina (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02471naa a2200241uu 4500
005 20150305094006.0
008 131111s2011 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)559233 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 648  |a Protrka Štimec, Marina 
245 1 0 |a Mimeza kao igra :   |b ludički aspekti Vitezova stvaralaštva /  |c Protrka Štimec, Marina. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Mimesis as a Play : Ludical aspects of Vitez’ literary opus  
300 |f str.  |a 83-93 
500 |a Skup: Veliki vidar - stoljeće Grigora Viteza, Zagreb, Hrvatska, 24. i 25. XI. 2011. 
520 |a Bilo da je promatrana kao najšire shvaćena antropološka kategorija ili kao pedagoški ili psihoanalitički relevantan fenomen, dječja igra funkcionira kao topos specifične strukturacije i semantike. Kao takva omogućuje djetetu prijelaz od doživljavanja "mene-kao-čitavog-svijeta" do "mene-u-odnosu-prema-nekom-ne-meni", tj. (mojoj) majci, drugim ljudima i predmetima, pri čemu se, kako pokazuje npr. D. Winicott, prostor igre kreira kao "međupozicija", iskustveni prostor, "potencijalni prostor", "treća stvarnost odvojiva od unutarnje i vanjske stvarnosti". U nju dijete ulazi kao u jasno razgraničeno područje koje mu omogućuje osjećaj zaštićenosti i nadzora nad stvarnim objektima, prvim simbolima izvanjskog "nesavladivnog" svijeta. Kao iskustvo bivanja, neophodno za kasnije činjenje, dječja igra postaje mjestom savladavanja i osmišljavanja fragmentarne i nerazumljive stvarnosti, mjestom dohvaćanja harmonije koja, kako navodi K. Singh, omogućuje najranije, predspoznajno dohvaćanje estetskog doživljaja. Ovakvo razumijevanje moguće je povezati s teorijom mimeze kao "stvaralačkog oponašanja", oblikom ustrojavanja i spoznaje zbilje, kako ju predstavlja A. Compagnon, čime se otvaraju nove mogućnosti tumačenja umjetničkih (književnih), pedagoških i psiholoških praksi. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0836 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a mimeza, igra, književnost, zbilja, stvarnost, antropologija, psihoanaliza  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a mimesis, play, literature, reality, antropology, psychoanalysis  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Veliki vidar : stoljeće Grigora Viteza  |d Zagreb : Učiteljski fakultet, 2013.  |g str. 83-93  |n uredništvo Marina Protrka Štimec, Diana Zalar, Dubravka Zima  |z 9789537210625 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad  |t 1.08 
999 |c 317715  |d 317713