Dramsko izražavanje u srednjoškolskoj nastavi likovne umjetnosti: mogućnosti primjene i prijedlozi metodičko-didaktičkih vježbi

U novijim kurikulumskih dokumentima Republike Hrvatske ističe se nužnost primjene što raznovrsnijih metoda suvremenoga poučavanja i učenja, a s ciljem veće aktivacije učenika i indvidualizacije nastavnoga procesa. Stvarna primjena tih metoda u nastavi je, međutim, vrlo rijetka. Dramski odgoj, oblik...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317757/Details
Matična publikacija: 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti "Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije"
978-953-8181-03-0
Glavni autori: Alviž, Josipa (-), Kovačić, Jelena (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02797naa a2200253ui 4500
003 HR-ZaFF
008 180814s2018 hr 1 hrv|d
999 |c 317757  |d 317755 
035 |a (CROSBI)950434 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
041 |a hrv 
100 1 |a Alviž, Josipa  |9 448 
245 1 0 |a Dramsko izražavanje u srednjoškolskoj nastavi likovne umjetnosti: mogućnosti primjene i prijedlozi metodičko-didaktičkih vježbi /  |c Alviž, Josipa ; Kovačić, Jelena. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The Drama in High School Teaching and Learning of Visual Arts: Areas of Application and the Proposals of Methodical-Didactic Exercises 
300 |a 11-27  |f str. 
520 |a U novijim kurikulumskih dokumentima Republike Hrvatske ističe se nužnost primjene što raznovrsnijih metoda suvremenoga poučavanja i učenja, a s ciljem veće aktivacije učenika i indvidualizacije nastavnoga procesa. Stvarna primjena tih metoda u nastavi je, međutim, vrlo rijetka. Dramski odgoj, oblik poučavanja i učenja dramskim iskustvom, jedna je od potencijalnih suvremenih metoda koju bi valjalo češće primjenjivati u nastavi s obzirom na to da pozitivno utječe na razvijanje osjećajnosti kod učenika, njhove osjetilnosti, govornih sposobnosti, komunikacijskih vještina, mašte, kreativnosti, kao i na formiranje stavova, razvijanje društvene svijesti, razumijevanje međuljudskih odnosa te na stjecanje samopouzdanja i sigurnosti kod mladih osoba. Kad govorimo o dramskim metodama kao metodama poučavanja i učenja, govorimo o dramskom izražavanju u nastavi. Jednostavniji oblici koji se koriste u nastavi su dramske tehnike, a složeniji dramske metode. Dramske tehnike su sve dramske igre, dramske vježbe i improvizacije koje se sastoje od mnogih funkcionalnih i odgojnih zadataka, a moguće ih je koristiti u svim nastavnim predmetima. U izlaganju će se predstaviti mogućnosti uključivanja dramskoga izražavanja u nastavu srednjoškolskoga predmeta Likovna umjetnost na primjeru dramskih didaktičko-metodičkih vježbi primijenjivih u različitim nastavnim sadržajima i situacijama. 
536 |a Projekt MZOS  |f projekt 
546 |a HRV 
690 |a 6.05 
693 |a Likovna umjetnost, dramsko izražavanje, kurikulum, suvremeno poučavanje i učenje, obrazovanje  |2 crosbi 
693 |a Visual Arts, dramatic expression in teaching, curriculum, contemporary learning and teaching, education  |2 crosbi 
700 1 |a Kovačić, Jelena  |4 aut 
773 0 |t 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti "Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije"  |d Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Umjetnička akademija u Osijeku, 2018  |z 978-953-8181-03-0  |g str. 11-27 
942 |c RZB  |v DomRecenzija  |u 2  |z Znanstveni - Predavanje  |t 1.08