Profesionalni razvoj ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova

Profesionalni razvoj ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova važan je iskorak u do sada nedovoljno stručno i znanstveno istraženom/vrednovanom području školskog (pedagoškog) menadžmenta. Upravljanje i autonomija škole, kao poveznica između kvalitetnog ostvarivanja planiranih zadataka i lokalnog...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317829/Details
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03396naa a2200241uu 4500
005 20131205155122.0
008 131111s2012 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)578007 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 589  |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Profesionalni razvoj ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova /  |c Neven Hrvatić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Professional development of principals of secondary schools and boarding homes 
300 |f str. 
520 |a Profesionalni razvoj ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova važan je iskorak u do sada nedovoljno stručno i znanstveno istraženom/vrednovanom području školskog (pedagoškog) menadžmenta. Upravljanje i autonomija škole, kao poveznica između kvalitetnog ostvarivanja planiranih zadataka i lokalnog, standardiziranog i globalnog pristupa, ponajviše je razvidna upravo u ulozi ravnatelja. Potreba za osposobljavanjem ravnatelja tim je veća kada znamo da raznovrsne procjene kontekstualnih varijabli, koje autonomiju škole transparentno određuju kao prioritetni smjer upravljanja, postaju sastavni dio njegovog djelovanja/uloge. Sastavnice profesionalnog razvoja ravnatelja - stjecanje potrebnih kompetencije postaje osnova i pretpostavka stručnog razvoja ravnatelja tijekom svih faza profesionalne karijere. Proces kontinuiranog profesionalnog razvoja (Continuous Professional Development) počinje s jačanjem procesa temeljne izobrazbe/osposobljavanja ravnatelja i sastoji se od komplementarnih komponenti: inicijalne (diplomske) izobrazbe/osposobljavanja ravnatelja, uvođenja u posao, obrazovanja ravnatelja tijekom rada i cjeloživotnog učenja. Temeljne stručne kompetencije ravnatelja odnose se na znanja i sposobnosti potrebne za vođenje odgojno-obrazovnog procesa (pedagoška kompetencija), organizacijske kompetencije: planiranje, organiziranje, vođenje i vrednovanje rada u školi, komunikacijsko/refleksivne kompetencije - spremnost za iznenađenja i promišljanje situacija na novi način (improvizacija): aktivno slušanje, promatranje aktivnosti, uočavanje mogućnosti, pronalaženje postupaka koji potiču razvoj i profesionalne kompetencije - kreativnost, poduzetnost i refleksivnost. Profesionalni razvoj ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova, u ovom kontekstu i suvremenim promjenama odgojno-obrazovnog sustava, gdje škola djeluje u sve složenijim okolnostima, predstavlja mogući zaokret prema većoj samostalnosti, učinkovitosti i odgovornosti ravnatelja (ali i afirmacije pedagoške komponente - stručnog usavršavanja učitelja i odgojnih vrijednosti kod učenika). Ne, umanjujući vrijednost teorijskih polazišta (rukovodne funkcije, područja rada škole, potrebna znanja i kompetencija ravnatelja), upravo je „praktična“ komponenta, zadaće, sadržaji, metode i ustroj..., bitna sastavnica svakog programa osposobljavanja ravnatelja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a ravnatelj, srednja škola, profesionalni razvoj, kompetencije  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a director, secondary education, the professional development, competence  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |a Profesionalni razvoj ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova (24.-26. 04. 2012. ; Zadar, Hrvatska) 
942 |c RZB  |u 2  |v Nista  |z Strucni - Pozvano - ppt  |t 3.16 
999 |c 317829  |d 317827