Osobne i okolinske odrednice motivacije za učenje matematike kod srednjoškolaca
Cilj ovog istraživanja je bio ispitati glavne pretpostavke teorije očekivanja i vrijednosti Eccles i Wigfielda (2000) u kontekstu učenja matematike. U istraživanju je sudjelovalo 294 učenika trećeg razreda gimnazije. Ispitivane su varijable očekivanja uspjeha/uvjerenja o sposobnostima u matematici,...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317859/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova Zadar : 2012 |
Glavni autori: | Bićanić, Danijel (-), Rovan, Daria (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02701naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131223102603.0 | ||
008 | 131111s2012 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)581845 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Bićanić, Danijel | |
245 | 1 | 0 | |a Osobne i okolinske odrednice motivacije za učenje matematike kod srednjoškolaca / |c Bićanić, Danijel ; Rovan, Daria. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Personal and environmental motivational determinants in learning high school mathematics | |
300 | |a 74 |f str. | ||
520 | |a Cilj ovog istraživanja je bio ispitati glavne pretpostavke teorije očekivanja i vrijednosti Eccles i Wigfielda (2000) u kontekstu učenja matematike. U istraživanju je sudjelovalo 294 učenika trećeg razreda gimnazije. Ispitivane su varijable očekivanja uspjeha/uvjerenja o sposobnostima u matematici, subjektivne vrijednosti matematike, zatim strukture ciljeva u učionici te kao kriterijske varijable ocjena iz matematike na kraju školske godine i namjera upisa željenog studija. Hijerarhijska regresijska analiza je pokazala značajnu prediktivnu vrijednost varijable očekivanja uspjeha/uvjerenja o sposobnosti za uspjeh iz matematike: oni učenici koji su u većoj mjeri očekivali uspjeh i smatrali se kompetentniji u području imali su više ocjene iz matematike na kraju školske godine. Logistička regresijska analiza je pokazala kako varijabla subjektivne vrijednosti matematike značajno pridonosi predikciji odabira željenog studija: oni učenici koji matematiku smatraju važnom, zanimljivom ili korisnom u većoj mjeri pokazuju sklonost odabiru studija iz područja povezanog s matematikom. U istraživanju je ispitivana i prediktivna vrijednost struktura ciljeva u učionici za uspjeh u matematici i odabir željenog studija. Kao jedini značajni pozitivni prediktor se pokazuje struktura cilja izvedbe putem izbjegavanja za uspjeh iz matematike. Općenito se može reći da je potvrđena većina pretpostavki teorije očekivanja i vrijednosti kao i da je ustanovljena slaba povezanost okolinskih činitelja (struktura ciljeva) s promatranim varijablama. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301676-1357 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a očekivanja i vrijednosti, učenje matematike, strukture ciljeva u učionici |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a expectancy-value, learning mathematics, goal structures |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a XIII. Dani psihologije u Zadru (24-26.05.2012 ; Zadar, Hrvatska) |t XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova |d Zadar : 2012 |z 978-953-7237-34-9 |g str. 74 | |
700 | 1 | |9 771 |a Rovan, Daria |4 aut | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.12 | ||
999 | |c 317859 |d 317857 |