Osobne i okolinske odrednice motivacije za učenje matematike kod srednjoškolaca

Cilj ovog istraživanja je bio ispitati glavne pretpostavke teorije očekivanja i vrijednosti Eccles i Wigfielda (2000) u kontekstu učenja matematike. U istraživanju je sudjelovalo 294 učenika trećeg razreda gimnazije. Ispitivane su varijable očekivanja uspjeha/uvjerenja o sposobnostima u matematici,...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317859/Details
Matična publikacija: XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova
Zadar : 2012
Glavni autori: Bićanić, Danijel (-), Rovan, Daria (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02701naa a2200241uu 4500
005 20131223102603.0
008 131111s2012 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)581845 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Bićanić, Danijel 
245 1 0 |a Osobne i okolinske odrednice motivacije za učenje matematike kod srednjoškolaca /  |c Bićanić, Danijel ; Rovan, Daria. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Personal and environmental motivational determinants in learning high school mathematics 
300 |a 74  |f str. 
520 |a Cilj ovog istraživanja je bio ispitati glavne pretpostavke teorije očekivanja i vrijednosti Eccles i Wigfielda (2000) u kontekstu učenja matematike. U istraživanju je sudjelovalo 294 učenika trećeg razreda gimnazije. Ispitivane su varijable očekivanja uspjeha/uvjerenja o sposobnostima u matematici, subjektivne vrijednosti matematike, zatim strukture ciljeva u učionici te kao kriterijske varijable ocjena iz matematike na kraju školske godine i namjera upisa željenog studija. Hijerarhijska regresijska analiza je pokazala značajnu prediktivnu vrijednost varijable očekivanja uspjeha/uvjerenja o sposobnosti za uspjeh iz matematike: oni učenici koji su u većoj mjeri očekivali uspjeh i smatrali se kompetentniji u području imali su više ocjene iz matematike na kraju školske godine. Logistička regresijska analiza je pokazala kako varijabla subjektivne vrijednosti matematike značajno pridonosi predikciji odabira željenog studija: oni učenici koji matematiku smatraju važnom, zanimljivom ili korisnom u većoj mjeri pokazuju sklonost odabiru studija iz područja povezanog s matematikom. U istraživanju je ispitivana i prediktivna vrijednost struktura ciljeva u učionici za uspjeh u matematici i odabir željenog studija. Kao jedini značajni pozitivni prediktor se pokazuje struktura cilja izvedbe putem izbjegavanja za uspjeh iz matematike. Općenito se može reći da je potvrđena većina pretpostavki teorije očekivanja i vrijednosti kao i da je ustanovljena slaba povezanost okolinskih činitelja (struktura ciljeva) s promatranim varijablama. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301676-1357 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a očekivanja i vrijednosti, učenje matematike, strukture ciljeva u učionici  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a expectancy-value, learning mathematics, goal structures  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a XIII. Dani psihologije u Zadru (24-26.05.2012 ; Zadar, Hrvatska)  |t XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova  |d Zadar : 2012  |z 978-953-7237-34-9  |g str. 74 
700 1 |9 771  |a Rovan, Daria  |4 aut 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 317859  |d 317857