Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju

Učenička uvjerenja o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja imaju važnu ulogu u procesu učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju. U o...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317860/Details
Matična publikacija: XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova
Zadar : 2012
Glavni autor: Rovan, Daria (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03223naa a2200229uu 4500
005 20131223102603.0
008 131111s2012 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)581846 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 771  |a Rovan, Daria 
245 1 0 |a Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju /  |c Rovan, Daria. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Epistemic beliefs, achievement goals and students' approaches to learning mathematics 
300 |a 138  |f str. 
520 |a Učenička uvjerenja o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja imaju važnu ulogu u procesu učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju. U ovom istraživanju ispitana su uvjerenja o znanju u matematici – neadaptivno uvjerenje o jednostavnosti znanja i adaptivno uvjerenje o evaluaciji znanja – te njihove povezanosti s ciljevima postignuća i načinima na koje studenti pristupaju učenju matematike. Dimenzija jednostavnosti znanja odnosi se na koncepciju znanja kao kontinuuma koji nastaje akumulacijom činjenica za razliku od poimanja znanja kao visoko povezanih i međuzavisnih koncepata, dok se evaluacija znanja odnosi se na uvjerenja o tome kako se mogu provjeriti različite informacije, uključujući i korištenje dokaza. U istraživanju su sudjelovala 362 studenta prve godine elektrotehnike i računarstva koji su ispunjavali upitnik koji se odnosio na kolegij iz matematike i koji je obuhvaćao mjere uvjerenja o znanju, ciljeva postignuća te pristupa učenju. Rezultati istraživanja ukazuju da je uvjerenje o jednostavnosti znanja negativno povezano s ciljevima ovladavanja i izvedbe s valencijom uključivanja, a pozitivno s ciljevima s valencijom izbjegavanja. Također, negativno je povezano s odabirom dubinskog i strateškog pristupa učenju, a pozitivno s odabirom površinskog pristupa. Nasuprot tome, uvjerenje o evaluaciji znanja pozitivno je povezano s ciljevima s valencijom ovladavanja, s ciljem ovladavanja putem uključivanja te s dubinskim i strateškim pristupom učenju. Međutim, samo je djelomično potvrđena medijatorna uloga ciljeva postignuća u povezanosti uvjerenja o znanju s pristupima učenju. S obzirom da su uvjerenja o jednostavnosti znanja negativno, a uvjerenja o evaluaciji znanja pozitivno povezana s učinkovitim motivacijskim i kognitivnim procesima pri učenju, važno je studentima tijekom nastave ukazivati na vrijednost poznavanja teorije te poticati integraciju i praktičnu primjenu stečenih znanja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301676-1357 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a uvjerenja o znanju, ciljevi postignuća, učenje matematike, visoko obrazovanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a epistemic beliefs, achievement goals, learning mathematics, higher education  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a XIII. Dani psihologije u Zadru (24-26.05.2012 ; Zadar, Hrvatska)  |t XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova  |d Zadar : 2012  |z 978-953-7237-34-9  |g str. 138 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 317860  |d 317858