Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju
Učenička uvjerenja o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja imaju važnu ulogu u procesu učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju. U o...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317860/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova Zadar : 2012 |
Glavni autor: | Rovan, Daria (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03223naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131223102603.0 | ||
008 | 131111s2012 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)581846 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 771 |a Rovan, Daria | |
245 | 1 | 0 | |a Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju / |c Rovan, Daria. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Epistemic beliefs, achievement goals and students' approaches to learning mathematics | |
300 | |a 138 |f str. | ||
520 | |a Učenička uvjerenja o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja imaju važnu ulogu u procesu učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju. U ovom istraživanju ispitana su uvjerenja o znanju u matematici – neadaptivno uvjerenje o jednostavnosti znanja i adaptivno uvjerenje o evaluaciji znanja – te njihove povezanosti s ciljevima postignuća i načinima na koje studenti pristupaju učenju matematike. Dimenzija jednostavnosti znanja odnosi se na koncepciju znanja kao kontinuuma koji nastaje akumulacijom činjenica za razliku od poimanja znanja kao visoko povezanih i međuzavisnih koncepata, dok se evaluacija znanja odnosi se na uvjerenja o tome kako se mogu provjeriti različite informacije, uključujući i korištenje dokaza. U istraživanju su sudjelovala 362 studenta prve godine elektrotehnike i računarstva koji su ispunjavali upitnik koji se odnosio na kolegij iz matematike i koji je obuhvaćao mjere uvjerenja o znanju, ciljeva postignuća te pristupa učenju. Rezultati istraživanja ukazuju da je uvjerenje o jednostavnosti znanja negativno povezano s ciljevima ovladavanja i izvedbe s valencijom uključivanja, a pozitivno s ciljevima s valencijom izbjegavanja. Također, negativno je povezano s odabirom dubinskog i strateškog pristupa učenju, a pozitivno s odabirom površinskog pristupa. Nasuprot tome, uvjerenje o evaluaciji znanja pozitivno je povezano s ciljevima s valencijom ovladavanja, s ciljem ovladavanja putem uključivanja te s dubinskim i strateškim pristupom učenju. Međutim, samo je djelomično potvrđena medijatorna uloga ciljeva postignuća u povezanosti uvjerenja o znanju s pristupima učenju. S obzirom da su uvjerenja o jednostavnosti znanja negativno, a uvjerenja o evaluaciji znanja pozitivno povezana s učinkovitim motivacijskim i kognitivnim procesima pri učenju, važno je studentima tijekom nastave ukazivati na vrijednost poznavanja teorije te poticati integraciju i praktičnu primjenu stečenih znanja. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301676-1357 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a uvjerenja o znanju, ciljevi postignuća, učenje matematike, visoko obrazovanje |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a epistemic beliefs, achievement goals, learning mathematics, higher education |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a XIII. Dani psihologije u Zadru (24-26.05.2012 ; Zadar, Hrvatska) |t XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova |d Zadar : 2012 |z 978-953-7237-34-9 |g str. 138 | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.12 | ||
999 | |c 317860 |d 317858 |