Glagolski vid u inojezičnome hrvatskome – izazov na mnogim razinama

Opće je poznata činjenica da je glagolski vid jedan od najtežih, ako ne i najteži, dio hrvatskoga jezika za većinu inojezičnih govornika hrvatskoga jezika. Razlog je tomu složenost te jezične kategorije i činjenica da za odgovarajuću primjenu glagolskoga vida nije dovoljno poznavati glagolsku morfol...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317944/Details
Matična publikacija: Jezik kao informacija
Zagreb : Srednja Europa, Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2013.
Glavni autori: Novak Milić, Jasna (-), Čilaš Mikulić, Marica (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02835naa a2200229uu 4500
005 20131218211003.0
008 131111s2013 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)592783 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 583  |a Novak Milić, Jasna 
245 1 0 |a Glagolski vid u inojezičnome hrvatskome – izazov na mnogim razinama /  |c Jasna Novak Milić ; Marica Čilaš Mikulić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Verbal aspect in Croatian as L2 – a challenge on multiple levels 
300 |a 47-60  |f str. 
520 |a Opće je poznata činjenica da je glagolski vid jedan od najtežih, ako ne i najteži, dio hrvatskoga jezika za većinu inojezičnih govornika hrvatskoga jezika. Razlog je tomu složenost te jezične kategorije i činjenica da za odgovarajuću primjenu glagolskoga vida nije dovoljno poznavati glagolsku morfologiju, koja je u hrvatskome već sama po sebi vrlo složena. Za odgovarajuću je primjenu glagolskoga vida, koji se često definira kao govornikov subjektivan pogled na radnju, presudno i dobro poznavanje sintakse, ali i semantike, odnosno široko znanje o svijetu viđeno kroz prizmu hrvatskoga jezika. Nemogućnost davanja uvijek jasnih, jednoznačnih i egzaktnih pravila o uporabi vida u nastavi inojezičnoga hrvatskoga predstavlja znatnu poteškoću i nastavnicima i studentima. U ovom se radu govori o glagolskome vidu kao dijelu šire jezične kategorije – aspektnosti te mogućnostima, odnosno preduvjetima za njegovo usvajanje. Poučavanje glagolskoga vida neodvojivo je povezano s upućivanjem i poučavanjem druge sastavnice aspektnosti – s leksičkim vidom, odnosno tipom glagolske situacije, aktionsartom. Problematizirat će se složenost te kategorije i njezino inkorporiranje u nastavu inojezičnoga hrvatskoga od početničkih do naprednih razina. Posebna pozornost posvetit će se izvanjezičnim čimbenicima koji mogu utjecati na uporabu vida, drugim riječima slučajevima kad jezični obilježivači nisu dostatni za odabir svršenoga ili nesvršenoga oblika, već za odabir glagolskoga vida postaju relevantni koncepti kao što su specifično zajedničko znanje sugovornika, očekivanje, veličina objekta i slično. 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a glagolski vid, aspektnost, inojezični hrvatski  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a verbal aspect, aspectuality, Croatian as a second and foreign language  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a XXVI. međunarodni znanstveni skup "Jezik kao informacija" (11.-13.5.2012. ; Zagreb, Hrvatska)  |t Jezik kao informacija  |d Zagreb : Srednja Europa, Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2013.  |n Peti Stantić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan  |z 978-953-6979-64-6  |g str. 47-60 
700 1 |9 479  |a Čilaš Mikulić, Marica  |4 aut 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad  |t 1.08 
999 |c 317944  |d 317942