Kognitivni prediktori učinka u zadacima simultanog djelovanja na različitim razinama uvježbanosti

U našim dosadašnjim istraživanjima utvrđeno je da perceptivna brzina i numerička sposobnost značajno koreliraju s učinkom u zadacima simultanog djelovanja za razliku od mjera sposobnosti rezoniranja. Ovi nalazi upućuju na pretpostavku da interindividualne razlike u brzini obrade informacija igraju k...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318005/Details
Matična publikacija: Druga godišnja konferencija hrvatskih psihologa ; IX. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova
Zadar : Hrvatsko psihološko društvo, 1994
Glavni autori: Maslić Seršić, Darja (-), Šverko, Branimir (Author), Jerneić, Željko
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03352naa a2200229uu 4500
008 131111s1994 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)596917 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Maslić Seršić, Darja 
245 1 0 |a Kognitivni prediktori učinka u zadacima simultanog djelovanja na različitim razinama uvježbanosti /  |c Maslić Seršić, Darja ; Šverko, Branimir ; Jerneić, Željko. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Cognitive predictors of performance in time-sharing tasks with different levels of practice 
300 |a 19  |f str. 
520 |a U našim dosadašnjim istraživanjima utvrđeno je da perceptivna brzina i numerička sposobnost značajno koreliraju s učinkom u zadacima simultanog djelovanja za razliku od mjera sposobnosti rezoniranja. Ovi nalazi upućuju na pretpostavku da interindividualne razlike u brzini obrade informacija igraju ključnu ulogu i u postizanju razine učinka u zadacima simultanog djelovanja. Cilj ovog istraživanja bio je podrobnije ispitati ulogu kognitivnih sposobnosti u simultanom obavljanju perceptivno-motornih zadataka mjerenjem učinka na visokim stupnjevima uvježbanosti. Ispitanici (N=59) su obavljali sedam kompjuteriziranih zadataka izbornog reagiranja i slijeđenja. Uvjete simultanog djelovanja predstavljali su složeni zadaci u kojima je ispitanik trebao istovremeno obavljati dva zadatka izbornog reagiranja ili slijeđenja. Ukupno je bilo 6 ovakvih složenih zadataka izbornog reagiranja, te 8 složenih zadataka slijeđenja. Učinak je određivan u toku 10 sukcesivnih dana uvježbavanja, što je obuhvaćalo 30 pokušaja obavljanja svakog zadatka. Prethodno su primijenjena 22 testa kognitivnih sposobnosti tipa papir-olovka, većinom odabranih iz French, Ekstrom and Price's baterije testova, a obuhvaćali su 11 faktora kognitivnih sposobnosti. Prikupljeni podaci obrađeni su serijom korelacijskih analiza u kojima su primarni kognitivni faktori tretirani kao prediktorske varijable, dok su učinci u jednostavnim i simultanim uvjetima na različitim razinama uvježbanosti shvaćeni kao kriterijske varijable. Dobiveni rezultati potvrdili su povezanost perceptivne brzine i numeričkih sposobnosti s učinkom u simultanom obavljanju zadataka izbornog reagiranja, dok za zadatke slijeđenja među ispitivanim sposobnostima nisu utvrđeni kognitivni prediktori učinka. Ovaj podatak upućuje na eventualno različite sposobnosti uključene u simultano obavljanje zadataka s konzistentnim mapiranjem (zadaci izbornog reagiranja) i nekonzistentnim mapiranjem odgovora (zadaci slijeđenja). Analizirane su promjene u učinku u funkciji vježbe, a nije utvrđena promjena u strukturi kognitivnih prediktora učinka na ispitivanim razinama uvježbanosti. 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a Simultano djelovanje, uvježbanost, brzina obrade informacija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Time-sharing, practice, information processing speed  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Šverko, Branimir  |4 aut 
700 1 |a Jerneić, Željko  |4 aut 
773 0 |a IX. Dani psihologije (26.-28.05.1994. ; Zadar, Hrvatska)  |t Druga godišnja konferencija hrvatskih psihologa ; IX. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova  |d Zadar : Hrvatsko psihološko društvo, 1994  |n Manenica, Ilija  |g str. 19 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 318005  |d 318003