|
|
|
|
LEADER |
03972naa a2200217uu 4500 |
008 |
131111s2012 xx 1 hrv|d |
035 |
|
|
|a (CROSBI)600545
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFF
|b hrv
|c HR-ZaFF
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|9 927
|a Mardešić, Sandra
|
245 |
1 |
0 |
|a Razvoj nastavničkih kompetencija u inicijalnom obrazovanju studenata stranih jezika /
|c Mardešić, Sandra.
|
246 |
3 |
|
|i Naslov na engleskom:
|a Development of teacher competences in initial education of students of foreign languages
|
300 |
|
|
|f str.
|
520 |
|
|
|a Reformom sveučilišnih programa inicijalnoga obrazovanja nastavnika stranih jezika uveden je kompetencijski pristup. Zasad još nije usvojen zajednički okvir kompetencija kojima budući nastavnik stranoga jezika mora ovladati tijekom sveučilišnog nastavničkog studija, a ni sustav načina provjere njihova stjecanja. Cilj ovog istraživanja bila je izrada teorijskog modela za usvajanje nastavničkih kompetencija budućih nastavnika stranih jezika relevantnog za hrvatski kontekst. Primjenom refleksivnog modela učenja i testiranjem novog instrumenta Europskog portfolija za obrazovanje nastavnika nastojali smo utvrditi strukturu i razvoj pojedinih komponenti nastavničke kompetencije i odrediti prikladne metode njihova vrednovanja. Istraživanjem je obuhvaćeno 66 studenata – budućih nastavnika engleskog talijanskog i francuskoga jezika na trima hrvatskim sveučilištima, a provedeno je za trajanja njihove nastavne prakse u školama. Kvalitativna analiza podataka temeljila se na dva glavna istraživačka instrumenta – Portfoliju i samoevaluacijskom upitniku. U Portfoliju su studenti u tri različita navrata samoprocjenjivali razinu stečenosti nastavničkih kompetencija prema 7 glavnih kategorija predloženih u instrumentu operacionaliziranih u obliku tvrdnji/deskriptora (N=100). Za vanjsku mjeru ocjenjivanja uspješnosti konkretne nastavne izvedbe koristili smo se obrascem usklađenim s kategorijama u Portfoliju, a procjenu su obavili nastavnici - mentori. Isti obrazac popunjavali su i studenti samovrednujući svoj ispitni sat. Ostale vanjske mjere vrednovanja uključivale su ocjenu jezične kompetencije (ocjenu jezičnih vježbi) i prosječnu ocjenu na jezičnoj studijskoj grupi. Kvalitativni podaci o refleksivnom pristupu uz pomoć Portfolija prikupljeni su metodom polustrukturiranog intervjua provedenog sa sudionicima. Rezultati upućuju da studenti (budući nastavnici stranih jezika) najbolje stječu one komponente nastavničke kompetencije s kojima se mogu susresti tijekom nastavne prakse: planiranje nastavnog sata, interakcija s učenicima, uporaba resursa. Ostale se komponente u sadašnjem sustavu inicijalnog nastavničkog obrazovanja slabo ili uopće ne razvijaju, primjerice: razvoj vještina čitanja i pisanja na stranom jeziku, samostalno učenje i vrednovanje učeničkog rada. Primjena Portfolija pokazala se prikladnom za formativno vrednovanje nastavničkih kompetencija, za poticanje refleksije o vlastitom radu i za određivanju ciljeva u nastavku inicijalnog obrazovanja, ali i u sklopu cjeloživotnog obrazovanja. S druge strane rezultati kvantitativne analize ne ukazuju na prikladnost upotrebe Portfolija u svrhu sumativnog vrednovanja nastavničkih kompetencija. Osim navedenih čimbenika, pokazalo se da u obrazovanju budućih nastavnika stranog jezika važnu ulogu ima vlastito prethodno iskustvo učenja stranog jezika i razina jezične kompetencije.
|
536 |
|
|
|a Projekt MZOS
|f 130-1300869-0635
|
546 |
|
|
|a HRV
|
690 |
|
|
|a 6.03
|
693 |
|
|
|a inicijalno nastavničko obrazovanje, strani jezici, portfolio, refleksija, samovrednovanje
|l hrv
|2 crosbi
|
693 |
|
|
|a initial teacher education, foreign languages, portfolio, reflection, self evaluation
|l eng
|2 crosbi
|
773 |
0 |
|
|a 1. Dani obrazovnih znanosti „Kvaliteta obrazovanja – istraživačke perspektive“ (25.-26.10.2012. ; Zagreb, Hrvatska)
|
942 |
|
|
|c RZB
|u 2
|v DomRecenzija
|z Znanstveni - Predavanje - ppt
|t 3.15
|
999 |
|
|
|c 318060
|d 318058
|