Pedagogija i politička kultura
U radu se problematizira odnos između pedagogije i političke kulture. O uvodnom dijelu autorica određuje predmet istraživanja pedagogije i upozorava na činjenicu da je, zbog nekritičkog oslanjanja na modernističku paradigmu, pedagogija ostala vjerna normativno-aplikativnoj dimenziji odgoja i obrazov...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318084/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogija i kultura Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012 |
Glavni autor: | Spajić-Vrkaš, Vedrana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | eng |
Online pristup: |
Pedagogija i kultura (2012) |
LEADER | 02123naa a2200217uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20170403195137.0 | ||
008 | 131111s2012 xx 1 eng|d | ||
999 | |c 318084 |d 318082 | ||
035 | |a (CROSBI)602819 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 620 |a Spajić-Vrkaš, Vedrana | |
245 | 1 | 0 | |a Pedagogija i politička kultura / |c Vedrana Spajić-Vrkaš. |
773 | 0 | |a Drugi kongres pedagoga Hrvatske "Pedagogija i kultura" (24.-26. 9. 2012. ; Opatija, Hrvatska) |t Pedagogija i kultura |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012 |n Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita |z 978-953-99167-4-7 |g str. 17-31 | |
942 | |c RZB | ||
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Pedagogy and political culture | |
300 | |a 17-31 |f str. | ||
520 | |a U radu se problematizira odnos između pedagogije i političke kulture. O uvodnom dijelu autorica određuje predmet istraživanja pedagogije i upozorava na činjenicu da je, zbog nekritičkog oslanjanja na modernističku paradigmu, pedagogija ostala vjerna normativno-aplikativnoj dimenziji odgoja i obrazovanja, koju nije dostatno provjerila ni empirijsko-analitički ni kritički. Posljedica toga je zanemarivanje političkog konteksta odgoja i obrazovanja i učenika kao političkog subjekta, zbog čega bi u današnje vrijeme, u kojemu dolazi do pluralizacije svrhe obrazovanja i politizacije odgojno-obrazovne djelatnosti, pedagogija mogla izgubiti svoju autonomiju. U nastavku teksta pojašnjava se zašto je važno da pedagogija promatra učenika kao političkog subjekta i kako politički subjekt doprinosi razvoju demokratske političke kulture. Nakon opisa ključnih komponenti političke kulture, autorica raspravlja o ulozi građanskog odgoja i obrazovanju u razvoju politički kompetentnog građanina. Na kraju teksta se pojašnjava zašto se pedagogija treba uključiti u rasprave o političkoj kulturi i, u svezi s tim, zašto je nužno razvijati kritičko-transformativni pedagoški diskurs. | ||
546 | |a ENG | ||
690 | |a 5.07 | ||
856 | |u http://www.uskolavrsac.edu.rs/wp-content/uploads/2012/10/KNJIGA-1.pdf |y Pedagogija i kultura (2012) |z Spajić-Vrkaš, V. (17-29) |